נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > חדשות > איך נשמור על הגזרה בחג המנגלים
8 למאי 2016
איך נשמור על הגזרה בחג המנגלים
שיר משה, B.Sc במדעי התזונה, 08/05/2016 - 12:20
הפיקניק החגיגי של יום העצמאות הוא אמנם ארוחה אחת, אך אם לא נקפיד על איזון, הארוחה הזו יכולה לתרום לנו תוספת נכבדת של קלוריות. אז אם בחרתם להדליק מנגל בחצר או לצאת לפיקניק בטבע, הנה כמה עצות שיעזרו לשמור על הגזרה
לשמור על הקלוריות גם ביום העצמאות
על האש לרוב נפתח בנשנושים קלים כמו נקניקיות וקבב וממשיך בפרגית, אנטריקוט, צלעות ועוד. הבשרים הללו מכילים כמות גדולה של שומן רווי [צילומים: FontbitImages].

> ארוחת בוקר

מחשבות כמו "אני רוצה להשאיר מקום לצהריים" "לא אוכל ארוחת בוקר ואז אוכל לטעום מהכל בצהריים", מובילות אותנו לא פעם לדלג על ארוחת הבוקר ביום העצמאות, כיוון שאנחנו "חוסכים" קלוריות כדי לאכול יותר בארוחת הצהריים החגיגית. אלו מחשבות שגויות, ובסוף אנו מגיעים רעבים לארוחה החגיגית ובחירת המזונות נעשית ללא מחשבה והאכילה ללא הנאה.

הפתרון- לאכול ארוחת בוקר קלה המכילה גבינה רזה עד 5%, דגנים מלאים והרבה ירקות. רצוי וכדאי לקיים את ארוחת הצהריים החגיגית, בערך בזמן בו אנו רגילים לאכול ביום-יום צהריים.

> משך הארוחה

מרגע ההגעה למקום המפגש מתחילים לסדר את האוכל ואנחנו חשופים לאורך שעות ארוכות לכל המטעמים בשולחן: סלטים, בשרים, פיתות, קינוחים ועוד. כך יוצא שלאורך היום אנחנו בעיקר יושבים ואוכלים.

הפתרון- לעשות מסלול הליכה משפחתי לפני הפיקניק, כך אנו גם משמשים דוגמא לילדים וגם שורפים קצת קלוריות. לקחת איתנו כדור, פריזבי או צלחת מעופפת ולשחק עם הילדים. אם עורכים אירוע בחצר השתדלו לערוך את השולחן סמוך למועד הארוחה.

> שתייה מתוקה

בפעילות מחוץ לבית אפשר לצרוך ליטר ואפילו יותר של שתייה מתוקה: משקאות מוגזים, מיצים וגם מיצים טבעיים וזה עוד לפני הבירה או היין.

הפתרון- להביא איתכם הרבה בקבוקי מים או סודה ולהרבות בשתייה, להימנע ככל הניתן מהשתייה הממותקת. אם אתם חייבים משהו מתוק אפשר לשתות כוס של משקה דיאט.

חשוב לציין שכמות הקלוריות בכוס מים בטעמים קרובה מאד לכמות הקלוריות בכוס קולה ולכן מומלץ להימנע מכך.

ירקות העונה

> סלטים

הסלטים הם אחד ממקורות שמוסיפים לנו הכי הרבה קלוריות בזמן הארוחה. חומוס, כרוב במיונז, טחינה, חצילים במיונז ועוד רבים אחרים נלווים באופן אוטומטי לשולחן יום העצמאות. הדרך הכי פשוטה וחסכונית בזמן היא לקנות את הסלטים בסופר אך חשוב לדעת שהם מכילים הרבה יותר קלוריות ושומן בהשוואה לסלטים ביתיים.

הפתרון- השקיעו והכינו סלטים תוצרת בית, סלטים טריים ורטבים שאינם על בסיס מיונז. שיפודי ירקות וטחינה ביתית.

> פיתות וצ’יפס

איך ננגב את החומוס? בתוך מה נאכל את הקבב? מה יותר מתאים מצ’יפס ליד הבשר? איך אפשר לעבור את יום העצמאות בלי פיתות וצ’יפס? הפיתה לרוב עשויה מקמח לבן, היא גדולה ומכילה הרבה קלוריות.

הפתרון- בארוחה כזו גדולה ומגוונת, וכשיש מבחר גדול אין שום בעיה לוותר על הפחמימה. התמקדו בבשר ובירקות. אם אתם לא יכולים לוותר ניתן להכין תפוחי אדמה בתנור על מנת לחסוך את השמן והקלוריות הרבות של הטיגון.

>  בשרים

ארוחת "על האש" לרוב נפתחת בנשנושים קלים כמו נקניקיות וקבבו וממשיכה בפרגית, אנטריקוט, צלעות ועוד. הבשרים הללו מכילים כמות גדולה של שומן רווי, שומן הנוטה להצטבר בעורקים שלנו ולחסום אותם.

הפתרון - אפשר לבחור בשרים בעלי אחוז שומן נמוך יותר כמו הסינטה והפילה. ניתן לשלב חלקים של עוף המכילים גם הם פחות שומן כמו חזה ופרגית או הודו המכיל כמות גדולה יותר של ברזל.

>  קינוחים
מגוון גדול של פיצוחים, עוגות ועוגיות מגיע בסוף הארוחה ובעצם ממשיך אותה. חלק זה של הארוחה יכול בקלות להכפיל את כמות הקלוריות שאכלנו כל היום.

הפתרון - עם הפיצוחים בכלל לא להתחיל כי כשמתחילים קשה להפסיק. לבחור את העוגה הכי טעימה מהמבחר הקיים לאכול פרוסה אחת ממנה. בנוסף, אפשר לבחור להכין סלט פירות קיצי ומרענן.

קלוריות עצמאות

שיר פז
B.Sc – מדעי התזונה מכללת תל חי
M.PH- בריאות הציבור אוניברסיטת חיפה

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
התבלין הסודי- עמותת "מועד" פותחת שולחן
השר לבטחון פנים חנך את יחידת השיטור העירוני בפ"ח כרכור
המדור של לימור - שנה טובה?

גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכר = { sitekey : "b78089b9eb0d17e00f126b7a94f47eae", Position : "Right", Menulang : "HE", btnStyle : { vPosition : ["undefined","53px"], scale : ["undefined","0.7"], } }