נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > טורים > למה שחייה?
1 לספטמבר 2007
למה שחייה?
מני הרפז, 01/09/2007 -
שחייה היא לא רק פעילות גופנית מומלצת, אלא גם אורח חיים!
לשחייה מגיעים בדרכים שונות: או בהמלצת הרופאים, או דרך בעיית משקל, שאנו רוצים להיפטר ממנה או כשפעילות ספורט אחרת לא זמינה או מתאימה.
    אופניים [שטח או כביש] עיסוק יקר ולפעמים מסוכן.
   ריצה - בעיות  משקל, מפרקים וגב.
    הליכה - לא עובדת על חלק גוף עליון וכו’.......
אכן כל אותן הסיבות ורבות נוספות מובילות לשחייה.
שחייה טובה לכל גיל מ-0 ועד 120. בכל צורה וסגנון.
אין צורך להיות שחיין גדול כדי להפיק את המרב.
א.     השחייה משפרת לחץ דם, בעיות כולסטרול גבוה, תנועת מפרקים, כושר גופני כללי, וחשוב לא פחות משפרת את מצב הרוח!
ב.     רופאים אכן ממליצים לשחות, לא רק מהסיבות, שמניתי קודם אלא גם לצורך שיקום אחרי פציעות, ניתוחים, בעיות שרירים ומפרקים, וכן שיפור בקשיי נשימה - במיוחד לבעיות אסטמה.
ג.       לנשים בגיל המעבר מומלצת השחייה כפעילות העוצרת בריחת סידן [אוסטיאופורוזיס] יותר מפעילויות אחרות.
ד.      היום כמעט בכל ישוב יש מרכז ספורט ובריכה הפעילה כל השנה בעלויות סבירות.
 
אם הכל טוב, אז למה לא? ואכן יפה שעה אחת קודם, לפני שמגיעים לרופא.
לפני מספר שנים הגיע אלי אדם בגיל 50 לערך עם בעיית כולסטרול גבוה [450] והצהיר, שהוא מעוניין לשחות לא יותר מחודש אחד כדי לתקן את המצב וזהו. אכן לאחר חודש מצבו השתפר פלאים.
מיותר לציין שאותו אדם ממשיך לשחות לפחות 3 פעמים בשבוע עד היום.
דרך אגב אם יש בעיית זמן - בריכות פתוחות משעות הבוקר המוקדמות ועד הלילה. כך שהכל עניין של מוטיבציה.
טיפ קטן בקשר למוטיבציה.
רגע ההחלטה לצאת לפעילות קשה יותר מהפעילות בעצמה.
הכינו לכם תיק באוטו, או בבית עם כל אביזרי השחייה, צרפו חבר טוב לפעילות, שיגרור אתכם בימים קשים .
אין כמו ההרגשה הטובה בזמן ולאחר השחייה - פשוט תענוג.
מומלץ לאכול חצי שעה לפני השחייה - פרי [תפוח בננה] לא לבוא רעבים!
לגבי משך הפעילות כמה, איזה סגנון, ואיך?
הצעתי למתחילים 10-15, דקות של שחייה בסגנון הנוח לכם, לפחות 3 פעמים בשבוע ובמשך הזמן להעלות את דרגת הקושי ומשך הפעילות ל- 30-45 דקות. ואם אפשר אך לא הכרחי לשחות כל יום.
 
שלכם מני הרפז, מנהל בריכת גן שמואל
יועץ לספורט ולתזונה מתאימה.
אפשר לפנות ולהתייעץ בדוא"ל:        swim-gan@ganshmuel.com
או בטלפון נייד 054-4348685
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב

גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכר = { sitekey : "b78089b9eb0d17e00f126b7a94f47eae", Position : "Right", Menulang : "HE", btnStyle : { vPosition : ["undefined","53px"], scale : ["undefined","0.7"], } }