נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > כללי > פיזיותרפיה
17 למרץ 2017
פיזיותרפיה
פז אלסטר, 2017-03-17 - 10:00

 "הכאב בלתי נמנע, הסבל מבחירה"

כל הזכויות שמורות

 

 בשבועיים האחרונים פנו אלי הרבה מטופלים ומכרים לאחר נקעים או שברים בקרסול. אצל כולם השאלה הראשונה הייתה מה עלי לעשות? איך הכי טוב לטפל? ומה יהיה בהמשך? כך שנראה לי שצריך לדבר על זה.
נקיעה של הקרסול לרוב מתרחשת בזמן נשיאת משקל על הרגל במצבים של נחיתה מקפיצה לגובה ונחיתה על משטח לא ישר או תוך כדי שינוי כיוון התנועה. הפציעה יכולה להיות בחלק הפנימי או החיצוני של הקרסול, תלוי בכיוון סיבוב כף הרגל בשני המצבים יורגש כאב מידי או לאחר מספר דקות עד שעות, לרוב הקרסול יתנפח, יהיה קושי עד חוסר יכולת לדרוך על הרגל בשל כאב ולעיתים אף יופיעו חבורות במהלך הימים הראשונים לפציעה.

 

מה עלי לעשות מיד לאחר הפציעה?
בכל מצב בו הנפיחות מאוד גדולה והכאבים לא מאפשרים דריכה על הרגל יש לגשת לבדיקת רופא ולצילום במידת הצורך בכדי לשלול אפשרות לשבר או קריעה מלאה של רצועות או גידים.
מיד לאחר הפציעה גם אם היא לא נראית רצינית מומלץ לעצור את הפעילות ולקרר את האזור. את הקירור יש לעשות עם שקית קרח עטופה במגבת לחה ואותה להניח על המקום. מומלץ ב-72 שעות הראשונות לחזור על תהליך הקירור כל שעתיים למשך 20 דקות.
מנוחה - הכוונה הינה מנוחה מכל פעילות מכאיבה או שמחמירה את הכאב. רצוי להשתמש בקביים בכדי לאפשר נידות יציבה תוך הורדת עומס מהרגל הפגועה. המנוחה צריכה להיות מפעילות מכאיבה או שמגבירה את הכאב אך חשוב להזיז את האצבעות עד כמה שניתן. להניע את הקרסול, גם אם הטווח שבו אין כאב הוא מאוד קטן.
הרמה של הרגל – במיוחד בימים הראשונים אך גם בהמשך במיוחד אם הנפיחות לא נעלמה לגמרי, יש לשבת עם הרגל מוגבהת. כאשר ישבים עם הרגל מוגבהת יש להימנע מלחבוש אותה בכדי לא לעצור את זרימת הדם.
חבישה של הרגל או שימוש בתחבושות ייעודיות - חשוב שהן ירגישו תומכות אך לא לוחצות מידי בכדי לא להחמיר את הכאבים. ואם הכאב מתגבר איתן יש להסירן שכן הן אינן מקדמות במצב זה את הריפוי.
לאחר טיפול ראשוני זה מומלץ להגיע לטיפול ולוודא שההחלמה מתקדמת כצפוי. ישנה אפשרות ליעל את הריפוי על ידי מגוון פעולות וטיפולים כגון: קניזיוטייפ למתן תמיכה לקרסול לפי הצורך, דיקור יבש להורדת כאבים, הנחיות לתרגילים ספציפיים לשיפור טווחים ולהורדת נפיחות ויש לשים דגש מיוחד על הליכה נכונה ומתאימה לשלב שתמנע החמרה או צליעה בהמשך.


בהמשך ישנה חשיבות רבה לאימון כללי לחיזוק גפה תחתונה וגו בהתאם לצורך. עבודה על שיווי משקל ופרופריוספציה (יכולת הגוף לזהות את המנח בחלל) ובמקרה של ספורטאים המעוניינים לחזור ולעסוק בספורט לתרגל את הדרישות הספציפיות של ענף הספורט בו הם עוסקים.
ישנה חשיבות גדולה לשיקום איכותי ומקסימלי לאחר נקעים בקרסול. חזרה לפעילות רק לאחר בדיקה יסודית שהקרסול יציב ויכול לעמוד בעומס המצופה ממנו- אם זה משחק כדורגל או הליכה על נעלי עקב

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
טיפים למטייל באיסלנד
אשכול נבו בראיון לקראת ביקורו השבוע בפרדס חנה כרכור
"מחכים לך בבית, זכרון יעקב"
גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכרמל והישובים בין עתלית לעיר חדרה
אין להעתיק, להפיץ או לעשות כל שימוש בחומרים כלשהם באתר זה בכל דרך ובכל צורה ללא אישור בעלי הזכויות מראש ובכתב

© 2006-2016 כל הזכויות שמורות
קישורים מהירים
> אודות גפן מגזין המושבות
> צור קשר עם גפן מגזין המושבות
> פרסם בגפן מגזין המושבות
> רשימת תפוצה
> כתבות
> חדשות
> תרבות ובידור
חדשות אחרונות
מנהל חדש לבית ספר אורט
תלמידי בית הספר רעות זכו במקום ראשון בתחרות בינלאומית של ’כתבי סביבה צעירים’ - YRE
מעל 100 אלף מבקרים ביקרו בפסטיבל "חקלאות ים ואדם" ובעוגני התיירות שבחוף הכרמל, במהלך חג השבועות
סכנה בבריכה / הורה בהסחה