נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > כללי > המדור של לימור השמנה בטנית – למה לא כדאי..
3 לנובמבר 2017
המדור של לימור השמנה בטנית – למה לא כדאי..
לימור עברון גילת, 2017-11-03 - 10:00
כל הזכויות שמורות

השמנה באשר היא, הינה נושא שלצערי מעסיק אותי מאז היותי בת 3. אז התחלתי להשמין. מעניין מה קרה לי אז, שמצאתי לנכון להתכסות בשכבות מבודדות – אנשים ורגש ולסחוב עלי קילוגרמים לא לי. מאחר ואין עם מי לברר וגם תכל’ס – לא כזה בא לי לדעת, בואו יחד איתי ונטה את הדיון להשמנה בטנית.

השמנה בטנית או השמנה ויסצראלית, ידועה כמזיקה יותר מאשר השמנה באזור הירכיים או הישבן. השומן שמתרכז באזור הבטן, הופך להיות מעין ספוג של דלקתיות ורעילות, ששולח לגוף חלקיקים מאותה איכות, שמשבשים את האיזון ההורמונאלי ומגבירים תחלואה ועוד דברים שאין לנו כל חפץ בהם.

על מנת להתמודד עם השומן הביטני, כדאי שנשתמש באסטרטגיה בה השתמשו לניקוי הכנרת. מסתבר שלאורך השנים, ניקוו בכנרת אצות שחיבלו באיכות המים. חוקרים הגיעו למסקנה, שאם יכניסו לימה דגים מסויימים, הם יאכלו את האצות וכך איכות המים תשתבח. על אותו משקל (ומוטב לנסות להפחיתו), אם נצרוך מזונות שיוכלו לנטרל את הרעילות שבשומן הבטני, הם ’ינקו’ את השטח כמו אותם דגים גיבורים, בימה היחידה שיש לנו במדינה.
כצפוי: בורקס, גלידה וג’חנון – לא יהיו ברשימה לצערנו.
ירקות מרובים, מיץ גזר, שמן זית – 2 כפות ביום, אגוזים ושקדים – חופן ביום, זרעי פשתן, תפוח אחד לפחות ביום, תה ירוק שמכיל חומרים ששמם פוליפנולים, שמזרזים חילוף חומרים וגם חומר ששמו קטכין שהוא ספציפית אמון על ירידה בשומן הבטני. חליטת קינמון (לא לבעלי יתר לחץ דם).
כל מה שמכיל ויטמין C – קיווי, גמבה, לימון, הוויטמין הזה הוא נוגד חימצון חזק מאין כמוהו – שמגן על התאים מפני נזקים וכך בעקיפין גם יסייע לטיפול בהשמנה בטנית ובהימנעות מסוכרת סוג 2.

והכי חשוב: לנסות להימנע עד כמה שניתן מסטרס ומתח.
כאשר הגוף מצוי בסטרס, בלוטת יותר הכליה משחררת הורמון בשם קורטיזול, ובשומן הבטני ישנם יותר רצפטורי קורטיזול מאשר בשומן אחר, רגיל, הדבר גורם לגוף לעטוף את הבטן בשומן, כדי שיהיה לקורטיזול אתר לפעולתו.
איך להירגע? הלוואי והייתי יודעת...

בשוליים אני יכולה לציין:

  • מדיטציה, אם זה חוש ההומור שלכם...
  • פעילות גופנית – תמיד מומלצת.
  • הקפדה על שעות מנוחה – במקום בהייה מתמכרת (גם אני) במסכים בגדלים משתנים
  • שתיית חליטות של צמחי מרפא מרגיעים כגון: בבונג, טיליה, מליסה, מרווה.
  • שימוש בשמנים אתריים מרגיעי חרדה כגון מליסה, נרולי, דמיאנה
  • וחשוב מכל – דבר שניסיתי גם על עצמי ודי הצלחתי. לבחור לא להילחץ.

נסו.
זאת החלטה בראש. כשיש נושא שאין לנו מה לעשות לגביו, לפחות בשלב זה, עושים בחירה מודעת, לשים במגירה ששמה: לטיפול בהמשך החיים וסוגרים אותה, אבל באמת. לפעמים זה עוזר.

 

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
מה זאת אהבה?♥
מה יקרה ב’מתחם המייסדים’?
קנס של 2000 ₪ למאהל עסקי שהזרים מים מזוהמים לחוף הים
גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכרמל והישובים בין עתלית לעיר חדרה
אין להעתיק, להפיץ או לעשות כל שימוש בחומרים כלשהם באתר זה בכל דרך ובכל צורה ללא אישור בעלי הזכויות מראש ובכתב

© 2006-2016 כל הזכויות שמורות
קישורים מהירים
> אודות גפן מגזין המושבות
> צור קשר עם גפן מגזין המושבות
> פרסם בגפן מגזין המושבות
> רשימת תפוצה
> כתבות
> חדשות
> תרבות ובידור
חדשות אחרונות
מה זאת אהבה?♥
הכירו את המנהלים החדשים בשנת הלימודים תש"פ במערכת החינוך של פרדס חנה כרכור
עיטור יקיר מכבי ישראל הוענק לג׳ומיק סמסונוב בן ה 91
מועדון אתגרים מגיע לבנימינה