נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > כללי > המדור של לימור
10 לנובמבר 2017
המדור של לימור
לימור עברון גילת, 2017-11-10 - 10:00

 מה קורה לנו בגיל השני +?

כל הזכויות שמורות

 אילוסטרציה

 

הילדים גדלים, כבר לא צריכים אותנו ברמות הבסיסיות, אני יכולה לדמיין את ההורים הצעירים שקוראים את המילים הללו ולהבת קנאה מלחכת את ליבם...

אז זה מה שיש לי לומר להם: נכון, התקופה שאתם עוברים היא קשה מנשוא וזה שכולם עוברים את זה – הופך את זה לכאורה לנורמאלי, וזה לא.... אבל יש גם קושי לא פשוט בזמן הזה שאתה מבין, שאתה לא כזה מרכזי עבור אלה שהיו, עודם ויהיו - הכי חשובים לך בעולם.
וכמו בבדיחה בלתי משעשעת של החיים ואלוהים, אז, מתחילים גם ענייני בריאות. ברשותכם, אתחיל השבוע עם המין החזק והמשקיען – הנשים.
אתמול פגשתי 11 נשים מקסימות שרצו לשמוע על תופעות גיל 50+ ומה ניתן לעשות על מנת לעבור אותו במינימום casualties[נפגעים]

תופעות גיל המעבר: בעיות שינה, עצבנות – על גבול הקריזה... גלי חום, יובש עורי ועוד... בקיצור – פקעת של עצבים רגוזה לעייפה.


מה ניתן לעשות?

ראשית, כל מה שחם וממריץ הינו מחוץ לתחום: תבלינים חריפים, מזון מטוגן / מעובד, סוכר – כן. הוא ממריץ. תשאלו ילד עם מתנת קשב וריכוז והוא יאמר לכם ללא מילים: ממריץ. קפה – ברור. אלכוהול, טבק, כל מה שטעים, מנחם וזורם – עף מהתפריט. עד יעבור זעם – לא לכל החיים. ליובש המצמית – חליטות של צמח מרפא בשם תלתן אדום. לאיזון הורמונאלי – חליטות של מרווה, אבל בעדינות, כי היא גם מייבשת ואת זה אנחנו לא רוצות... אז ממש מעט 2-3 עלים ביום.
מזונות שיועילו לנו בהקשר של גיל המעבר – בטטה, טופו אורגני וזה המקום להמליץ על טופו אן בבנימינה, נבטי אלפלפא, אספסת, כל הלא סקסיים האלה – יעמדו לטובתנו וירגיעו מאד את גלי החום

השינה – באופן טבעי תשתפר עם השינוי התזונתי שתואר כל כך יפה קודם בכתבה (וכמה קשה ליישם – אמאל’ה...) ואם לא הולך, נסו להפסיק לאכול שעתיים לפני השינה וממש עם הפיג’מה ומצנפת השינה, מומלץ לשתות חליטה של עלי פסיפלורה מהשיח של השכנים. זאת אם אין נטייה לשיתון יתר בלילה שזה נושא לסרט אחר.


התדלדלות העצם: עקב בלאי של מערכת העיכול, ישנה ירידה ברמות ספיגה של מינראלים. סידן הוא המינראל המוביל במשק המינראלים שלנו. הוא קשור לא רק לצפיפות או פריכות העצם, אלא גם לתפקוד הלב, ויסות משק הסוכר ואפילו לתפקוד מערכת העצבים.

מה ניתן לעשות?

לאכול טופו אורגני, חלב סויה מועשר בסידן, טחינה מלאה, כרוב, קולורבי, בטטה, עלים ירוקים, בכף תבלין אזוב / זעתר– יש יותר סידן מאשר ב 100 גר’ גבינה לבנה.
חשוב לשלב טעמים מרים במזון ובשתייה. הטעם המר – משפר עיכול וספיגה. שיבא, חסה, עלים ירוקים.

דכדוך: שנובע מהקן המתרוקן, מתחבר כמו קסם לרצפטורי העצב שקשורים בגיל המדובר.
ירידה ברמות האסטרוגן גורמת גם לירידה ברמות הסרוטונין, ההורמון שאחראי על מצב הרוח הטוב.

מה ניתן לעשות?

לנסות ולמלא את החיים בתכנים משמחים ואחרים מאלה שקשורים בגידול הילדים.

עליה במשקל: בואו ונקצר סיפור ארוך לקצר. השינויים ההורמונאליים גורמים לעלייה ברמות השומנים, יחד עם ירידה ברמת חילוף החומרים, קצת דיכי ברקע והנה יש לנו חבילת גלישה נוחה וחלקלקה להשמנה. הללויה!

מה ניתן לעשות?

חוץ מלדפוק את הראש בקיר הכוונה...פעילות גופנית, שימוש בצמחי מרפא, פנייה לחברות שעוברות את אותם הסרטים.


לסיכום:
תקופה מורכבת, פיסית ורגשית שמוטב להיערך אליה מבעוד מועד: תזונתית, מציאת חיים (כמו שאומרים לי ילדי...) ובחירה באורחות חיים שהפוכות לאורח חיים ’יושבני’ יש דבר כזה – בטטות הכורסאות למיניהן ולדורותיהן (ואל תחשבו שאני לא ביניהן).

 

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
"אינתה עומרי"
מסיימים כמו שרק אנחנו יודעים!
מחזקים קשרים בינלאומיים
גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכרמל והישובים בין עתלית לעיר חדרה
אין להעתיק, להפיץ או לעשות כל שימוש בחומרים כלשהם באתר זה בכל דרך ובכל צורה ללא אישור בעלי הזכויות מראש ובכתב

© 2006-2016 כל הזכויות שמורות
קישורים מהירים
> אודות גפן מגזין המושבות
> צור קשר עם גפן מגזין המושבות
> פרסם בגפן מגזין המושבות
> רשימת תפוצה
> כתבות
> חדשות
> תרבות ובידור
חדשות אחרונות
"אינתה עומרי"
מחזקים קשרים בינלאומיים
מנהל חדש לבית ספר אורט
תלמידי בית הספר רעות זכו במקום ראשון בתחרות בינלאומית של ’כתבי סביבה צעירים’ - YRE