נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > כללי > בואו נדבר על זה: הקלוריות של יום העצמאות
17 לאפריל 2018
בואו נדבר על זה: הקלוריות של יום העצמאות
דפנה נבו - דוברת המרכז הרפואי הלל יפה, 2018-04-17 - 10:00

רגע לפני הנפנופים מעל המנגל ביום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל, שרה שטרן קטיעי ונועה קטן, דיאטניות קליניות במחלקה לתזונה של המרכז הרפואי הלל יפה, נותנות לכם 9 טיפים שיעשו לכם סדר במה שעומד להיכנס לכם לפה.  

כל הזכויות שמורות

מימין- שרה שטרן קטעי ונועה קטן- הכי טוב סלט, באדיבות משרד הדוברת

 חגיגות יום העצמאות, וזו עובדה ידועה, מקיפות עצמם לא רק בנפנופי דגלים, מטס מרשים וזיקוקי דינור, אלא גם בנפנופים מסוג אחר לגמרי- אלו שעושים עם החברים או המשפחה מעל המנגל. זה טעים, זה נעים, וזה עלול להיות להסתיים בהרבה מאוד קלוריות. שרה שטרן קטיעי ונועה קטן, דיאטניות קליניות במחלקה לתזונה של המרכז הרפואי הלל יפה, רוצות שתנפנפו בכיף, אבל שתחשבו גם על "היום שאחרי" מבחינה בריאותית, ובוודאי שמבחינה קלורית. קבלו 9 טיפים יעילים במיוחד לקראת חגיגיות ה- 70 למדינה. 

1. רוצים סטייק טעים?– עדיף שהוא יהיה מחלקים כגון שייטל או סינטה הדלים בשומן. 
2. הצעה נוספת ודלה בשומן, היא חזה עוף על האש אפשר לשפר את הטעם עם תבלינים כמו גריל עוף ופפריקה. 
3. ותרו על נקניקיות, גם אם הילדים מעדיפים, ונסו לפנק אותם בשיפודי פרגיות, הודו או עוף, מתובלים בתבלינים וצרובים מעט על האש. ותרו מראש על שיפודים מאיברים פנימיים העשירים עד מאוד בכולסטרול ושומן.
4. אם כבר מתעקשים על נקניקיות – צרכו כאלו שהם בעשיה ביתית - הערך הקלורי אולי יהיה גבוה יותר, אבל הערך התזונתי יהיה בריא יותר. 
5. בשרים שעדיף לצרוך –– שייטל (כסטייק), סינטה, הודו (שישליק הודו). 
6. קבב – העדיפו קבב מבשר בקר טחון מחלקים כגון כתף או פילה מדומה. ותרו על שומן הכבש והעשירו את הקבב בצמחי תבלין. זה טעים, בריא ובעיקר "חוסך" בקלוריות. 
7. דגים על האש- גם טעים וגם עשיר בחלבון, משביע וחלקם מכילים אומגה 3. 
8. העדיפו תוספות שהן ירקות על האש כגון חצילים ואחרים על סלטי חומוס או טחינה. 
ואם בסלטים עסקינן – העדיפו סלטים על בסיס ירקות מכל הסוגים עם לימון ושמן זית בכמות מתונה על פני מיונז לדוגמא: סלט כרוב בתיבול של שמן זית ולימון ולא סלט במיונז. בסלטים- המעיטו שימוש בפיצוחים, או ותרו עליהם בכלל. הם אולי מקור מצוין לשומן בריא, אך הם עתירים בקלוריות.
9. פיתות - כיום ישנן פיתות טעימות המוגדרות כפיתות קלות. אם כבר פיתה, אז עדיף אחת כזו. לא תאמינו כמה קלוריות תחסכו כך. 
ולסיכום, אם לא מתחשק לכם לבלות את החג בחישוב קלורי, אז פשוט העדיפו לאכול בשר (במתינות כמובן) והרבה ירקות וותרו על כל מה שנחשב כפחמימה (פיתה, חומוס, תפוחי אדמה, אורז, קינואה וכו’) ושומן. 


 
חג שמח

 

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
פ"ח-כרכור: יעל קוק, תקווה לב, זכריה ספיר, יצחק וקנין ואריה זריהן הם יקירי המושבה לשנת 2019
זכרון יעקב: "אצא לי השוקה"
ואלו הם יקירי המושבה זכרון יעקב

גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכר = { sitekey : "b78089b9eb0d17e00f126b7a94f47eae", Position : "Right", Menulang : "HE", btnStyle : { vPosition : ["undefined","53px"], scale : ["undefined","0.7"], } }