נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
אירועים
אירועי תרבות 14-20/6/2019
גפן מגזין המושבות > כללי > הולכים עם רופאים
4 לינואר 2019
הולכים עם רופאים
מיכל כהן-אלדן, 2019-01-04 - 10:00

ד"ר צוק און אדווה וד"ר מלצקי לילך מהחוג לרפואת אורחות חיים של איגוד רופאי המשפחה יחד עם גב’ עדנה בוקשטיין, מקדמת הליכה לאורח חיים בריא ופעיל, מביאות לזכרון יעקב את פרויקט הולכים/ות עם רופאים/ות

כל הזכויות שמורות

מימין: ד״ר צוק און אדווה. צילום: מאיה חבקין. משמאל: ד״ר מלצקי לילך. צילום עצמי

 

הולכים עם רופאים- יוזמה בינלאומית לקידום הליכה לאורח חיים בריא ופעיל מגיעה לזכרון יעקב. פעם בשבועיים, תצא קבוצת הליכה מרחבת המרכז המסחרי ברחוב הדגן 2 בזכרון יעקב בהובלת רופאי המושבה.

 
היוזמה שתחל ב-8.1.2019 בימי שלישי בשעה 16:00. משך ההליכה כ 40 דקות בקצב נוח. יש להצטייד בנעלי הליכה ובגדים נוחים ובקבוק מים קטן (רצוי בתיק גב). 
 
מומלץ להירשם מראש במייל: mirpaatmumchim@gmail.com או בטלפון 04-6292021. אין צורך באישור רפואי, הפעילות לחברי כל קופות החולים ואינה כרוכה בתשלום. 
 
הפרויקט מבוסס על תוכנית WALK WITH A DOC אשר החל בשנת 2005 ע"י ד"ר דוד סבגר, קרדיולוג מקולומבוס, אוהיו אשר היה מתוסכל מחוסר יכולתו להשפיע על שינוי ההתנהגות בסביבה הקלינית. ד"ר סבגר הזמין את מטופליו לצאת לטיול יחד אתו בפארק מקומי בבוקר שבת אביבי, להפתעתו הופיעו למעלה ממאה איש שהיו נמרצים ומוכנים להליכה.
 
מאז האירוע הראשון בשנת 2005, הפרויקט גדל והתפשט לאזורים נוספים, בזכות מודל המבוסס על קיימות ופשטות. בתחילת המפגש, רופא מקיים שיחה קצרה עם המשתתפים על נושא הקשור בבריאות ולאחר מכן מוביל את המשתתפים לצעדה בקצב שלהם. לפעמים מוסיפים לפעילות חטיפים בריאים, שתייה חמה ומדידת לחץ דם. החל מ 2009 החברה התמקדה בבניית תוכנית אשר יכולה בקלות להיות מיושמת על ידי רופאים המעוניינים בכך גם בערים אחרות ברחבי הארץ והעולם. כתוצאה ממאמצים אלה, הפרויקט מתקיים במעל 400 סניפים ברחבי העולם.
 
הליכה היא אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעשות עבור הבריאות שלנו. 
 
 100 סיבות ללכת:
 
מוריד "כולסטרול" רע (LDL), מעלה הכולסטרול "הטוב" (HDL), מונע ומפחית לחץ דם גבוה, הפחתת התקפי לב ב -86% (בשילוב עם בחירה באורח חיים בריא), הפחתת הסיכון לשבץ בשיעור של עד 50%, מוריד קצב לב במנוחה והופך את הלב שלך יעיל יותר, משפר את הסיבולת ואת הביצועים של הלב וכלי הדם, משפר את זרימת הדם, שומר על בריאות הריאות שלך, מחזק את שרירי הנשימה, בטוח גם עבור חולה אסתמה, מאפשר לאכול יותר ולעלות פחות במשקל, שריפת קלוריות - גורם לירידה במשקל, מגביר את חילוף החומרים, מפחית רקמות שומן, מצמצם BMI ( יחס משקל לגובה), מונע השמנה, מרפא תסמונת מטבולית, משפר את אחסון הגליקוגן ומאפשר שריפת שומן טובה יותר, מגרה את העיכול, מפחית החזר ושטי (רפלוקס), משפר את תפקוד האיברים, מועיל עבור חולים עם אי ספיקת כליות כרונית, מקטין את הסיכון למחלות כבד שומני, יכול לשמש מדכא תיאבון, מונע ועוזר לשלוט על סוכרת מסוג 2, עוזר לאינסולין לעבוד טוב יותר, להוריד את רמת הסוכר בדם, עוזר לווסת את ההורמונים, משפר את הסיכוי להריון בריא, מקל על כאבי מחזור, מגביר טסטוסטרון אצל גברים, הפחתת הסיכויים לסרטן השד, הרחם, וסרטן המעי הגס, יכול להפחית את הדחף לעשן, מאפשר לאדם להישאר עצמאי בתפקוד ככל שהוא מתבגר, עוזר למנוע נפילות, מפחית כאב ומוגבלות, יכול להוסיף שנים לחיים, משפר את איכות החיים, מגביר את זרימת הדם למוח, מגרה את הצמיחה של תאי עצב במרכז הזיכרון של המוח, יכול לעזור להפחית את הסיכון של דמנציה, יכול לעורר אותך נפשית, משפר את הקוגניציה, מפחית חרדה, מגביר את תחושת הרווחה הכללית, משפר את תפיסת הרווחה העצמית, מתנגד להשפעת הלחץ על המוח, עוזר עם הרפיה והקלה על מתח, משפר את מצב הרוח, מגביר את תחושת ההתרגשות, מפחית דאגות מיותרות, משפר את ההערכה העצמית ואת הביטחון העצמי בזכות התחזקות הגוף והנפש, מגביר את תחושת השליטה העצמית, מפחית לחץ באופן טבעי, מונע אכילה רגשית עקב מתח, מפחית השתוקקות לפחמימות ואוכל זבל, משפר את תפיסת הגוף, משפר את צפיפות העצם ומונע אוסטיאופורוזיס, מחזק ומפתח שרירים, משחרר את המפרקים הנוקשים, עוזר לשמור על בריאות הסחוס במפרקים, מפחית אי נוחות משותפת, משפר את האיזון, מאפשר להתגבר על מחלה או פציעה מהר יותר, משפר את תפקוד המערכת החיסונית, מקדם נקבוביות נקיות ועור בריא יותר, מגרה את זרימת הדם כדי לשפר את העור, לעכב קמטים, ולקדם צמיחת שיער, עוזר לנהל דלקת פרקים, משפר את הנוקשות מדלקת מפרקים שגרונית, משכך את המתח השרירי, מפחית דלקת, מגביר את ההתנגדות לכאב, יכול למנוע כאבי ראש מיגרנה, מקל על בעיות גב, עוזר להקל על דליות ורידים, משפר את הכאב מפיברומיאלגיה, מגביר את היצירתיות, משפר את ביצועי העבודה, משפר את מצב הרוח בעבודה, מגביר את הפרודוקטיביות בעבודה, מגדיל את הפרודוקטיביות באופן כללי, משפר אנרגיה, נלחם בעייפות, קשור להכנסות גבוהות יותר, מספק מקור של הנאה וכיף, משפר תפקוד מיני ושביעות רצון, יכול למנוע אין אונות, יכול להחליף תרופות עבור סקס טוב יותר ונחירות, משפר את איכות השינה ומקטין ישנוניות ביום, שומר על פרמיות ביטוח בריאות נמוכות יותר, יכול להפחית את החשבונות הרפואיים, פעילות גופנית ברת השגה מבחינה כלכלית ומשתלמת, טוב יותר לסביבה, "הליכה היא הרפואה הטובה ביותר של האדם" – מפחית שיעורי תמותה.
 

הליכה משפרת את היחסים, מפגש חברתי נהדר, דרך בריאה לבלות עם חברים, נהדר בשבילך ... וגם עבור חיית המחמד שלך. משרד הבריאות ממליץ לנו לעשות את זה! 

 

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
"אינתה עומרי"
מסיימים כמו שרק אנחנו יודעים!
מחזקים קשרים בינלאומיים
גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכרמל והישובים בין עתלית לעיר חדרה
אין להעתיק, להפיץ או לעשות כל שימוש בחומרים כלשהם באתר זה בכל דרך ובכל צורה ללא אישור בעלי הזכויות מראש ובכתב

© 2006-2016 כל הזכויות שמורות
קישורים מהירים
> אודות גפן מגזין המושבות
> צור קשר עם גפן מגזין המושבות
> פרסם בגפן מגזין המושבות
> רשימת תפוצה
> כתבות
> חדשות
> תרבות ובידור
חדשות אחרונות
"אינתה עומרי"
מחזקים קשרים בינלאומיים
מנהל חדש לבית ספר אורט
תלמידי בית הספר רעות זכו במקום ראשון בתחרות בינלאומית של ’כתבי סביבה צעירים’ - YRE