נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
אירועים
אירועי תרבות 20-27/2/2020
גפן מגזין המושבות > כללי > המדור של לימור - סטרס ושינה
22 לנובמבר 2019
המדור של לימור - סטרס ושינה
לימור עברון גילת, נטורופתית והרבליסטית, 2019-11-22 - 10:00

 המדור של לימור - נטורופתיה והחיים עצמם

כל הזכויות שמורות

יודעים מהי שיטת העינויים של מיטב שירותי הביון העולמיים? במידה ואפשר לחבר מיטב עם שירותי ביון.. עם עינויים....

ובכן - מניעת שינה.
 
אין משהו יותר מורט עצבים (אולי מלבד כאבים שאינם מגיבים לדבר), מעייפות.
 
נכון שישנן סיבות רבות שעלולות לגרום לחוסר שינה, כגון הורות צעירה, עודף משקל, נטילת תרופות ליתר לחץ דם (חלקן משתנות ובכך תורמות לקימה תכופה במשך הלילה), עישון, אכילה כבדה, שתיית אלכוהול, היפוגליקמיה, ועוד ועוד.
אבל בעיני, לפחות ממה שאני פוגשת בקליניקה וגם בחיים של עצמי, סטרס, דאגות, דכדוך, מחשבות חזרתיות, חסרות תוחלת ברובן, הן שיאניות בגרימת מניעת שינה.
 
ביום אנחנו עסוקים, טרודים, אין פנאי לחשוב מחשבות פילוסופיות עמוקות, בלילה, עם איסוף כל חוויות היום, אחרי שדחסנו למוחנו הטרוד ממילא, עוד פייסבוק, עוד סרט, עוד מסך כזה או אחר, כל היופי הזה אמור להיתרגם למנוחה ושלווה. אז זהו, שזה לא עובד.
 
מה כדאי לעשות אם סטרס הוא זה שמפריע את שנתנו הרגועה? לאכול. רצוי לסיים את האכילה בערך שעתיים לפני ההליכה לישון.
מה לאכול? לא כבד. פחות מומלץ מוצרי חלב שהם לא כאלה חברים טובים, מעוררי ליחה ומזמינים נחירות....
דייסת שיבולת שועל תתאים, מרק ירקות, פרוסה עם חומוס או טחינה או פסטו וירקות, בטטה עם מעט שמן זית. הבנתם? אוכל טיפה מבאס ואז לא אוכלים ממנו הרבה. 
 
לשתות: לא כדאי סמוך לשינה, נניח לפני ארוחת הערב.
חליטה מצמחי מרפא מרגיעים: בבונג, פסיפלורה, מרווה, טיליה, זוטה לבנה. 
כף צמח מיובש בכוס מים, לחכות רבע שעה ואז לשתות. כדאי גם ללא המתקה שגם עלולה לגרום למקפצות סוכר ולאי שקט.
והכי הכי חשוב לעשות במשפחה הסכם חלוט שלא הולכים לישון בריב. אני מגיעה מבית של ברוגזים. משני הצדדים.
אבי ז״ל, היה מחליט שעיצבנתי, לא היה אומר לי למה ומדוע ושוקע לו ברוגז וברוגז של שבוע עד שבועיים. 
אמי ז״ל, כינינו אותה בוטן. זאת היתה יכולת ההכלה שלה. בגודל בוטן. היא הייתה נעלבת ממני וגם מכריזה ללא קול: ברוגז.
 
לפעמים אני ממש מרחמת עלי הקטנה. מוקפת ומותקפת בשקט כפוי ומעניש.
ואז הגיע דגן. ומה אני יכולתי להביא לקשר אם לא מורשת ברוגזית לתפארת מדינת ישראל. אבל הוא לא פראייר. אמר, הכל טוב ויפה אבל זה - לא מקובל. ניסיתי פעם, פעמיים - לא הביא את הסחורה. דגן לא הסכים לשחק את המשחק... אז ויתרתי. מה שכן, עם הילדים נדרנו שנינו בנקיטת חפץ שלא עושים איתם ברוגז לעולם. וכך היה. ומה שעוד כן, דגן גם תמך בי מול אבי, ובעקבות זאת הוא הפסיק לחלוטין עם הברוגזים!!!!
החיים מספיק מורכבים, אין צורך במלחמות מבית.
משהו מציק? מטריד? מדברים. אומרים. לא מבשלים אולקוס, יתר לחץ דם, דלקות בגרון וענייני שינה!
 
אם לא מצליחים בכוחות המשפחה, ישנם אנשי טיפול שיכולים לסייע. ואם מרגישים שמי מבני המשפחה ׳נשמט׳, מצב רוח ירוד, מוטיבציה אעפס לא משהו, לברר, לא לחזלש, זה כמו כאב שיניים. הזנחת? מסתבך.
חדר השינה אמור להיות מאוורר, חשוך, רצוי לא להתאשפז מול הפלאפון ממש לפני השינה (כשאני אצליח בזה - מבטיחה לעדכן!) 
כמה טיפות שמן אתרי לבנדר על הכרית יכולות מאד לעזור ולפעמים לשים את הטרדות במגירה ולסגור, וירטואלית הכוונה, לפחות למשך הלילה, מה שהסחים נוהגים לומר (וכמה קשה לבצע...): ׳לשחרר׳ - מאד מועיל.
מה שבטוח, זה שבמערכה הבאה, מחר למשל, הן (הטרדות) תחזורנה בוודאות!
 
 
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
מחלקת הנוער של המועצה המקומית זכרון יעקב נבחרה למצטיינת של שנת 2019
כנס טבע בר קיימא באיגוד ערים שרון כרמל
יוזמה ראשונה מסוגה בארץ: משאית מזון של ולמען צעירים עם צרכים מיוחדים תופעל בחוף הכרמל

גפן מגזין המושבות מקומון זכרון יעקב, בנימינה גבעת עדה, פרדס חנה כרכור, קיסריה, אור עקיבא, מושבי חוף הכר = { sitekey : "b78089b9eb0d17e00f126b7a94f47eae", Position : "Right", Menulang : "HE", btnStyle : { vPosition : ["undefined","53px"], scale : ["undefined","0.7"], } }