Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com nakliyat malatya oto kiralama malatya rent a car eşya depolama istanbul-depo.net eşya depolama transfernakliyat.com.tr sex shop guvencehd.org heceder.org

casino siteleri en iyi casino siteleri rulet siteleri vdcasino betexper

gaziantep escort bayan gaziantep escort kayseri escort

manavgat escort manavgat escort bayan belek escort manavgat escort seks hikaye sex hikaye sex hikaye izmir escort
נצפים ביותר
נושא נבחר
אירועי תרבות היום
לא מוגדרים כרגע אירועים
גפן מגזין המושבות > כללי > אבא לחיים בריאים - תזונה נכונה לעוסקים בפעילות גופנית
23 ליולי 2021
אבא לחיים בריאים - תזונה נכונה לעוסקים בפעילות גופנית
זיו באום, מאמן, יועץ תזונה וקואצ’ינג, 2021-07-23 - 10:00
כל הזכויות שמורות

התזונה לפני, אחרי ולעיתים במהלך אימוני ספורט חשובה מאוד לתפקוד הגוף במהלך האימון, בבניית הגוף אחרי האימון ובהתאוששותו.

ראשית, שתייה מרובה של מים - חשוב וצריך לשתות לאורך כל היום. יש לחשב את הכמות שאנו צריכים לשתות לפי 35 מ"ל לכל ק"ג ממשקל הגוף שלנו. לאלו המתאמנים בחוץ בימים חמים, מומלץ לרוץ או להתאמן עם בקבוק מים צמוד. חשוב ביותר - שתיית מים מונעת התייבשות. 
 
שנית, הארוחות - עיתוי והרכב הארוחות חשובים מאוד.
 
למתאמנים, במיוחד בבוקר, אחרי הלילה בו הגוף היה במנוחה, מומלץ לאכול משהו קטן כדיי לעלות את רמת הסוכר להנעת הגוף (מתאים בכל שעה). המלצות: תמר אחד או חופן צימוקים או חצי פרוסה עם כפית ריבה/דבש או חצי בננה.
 
למתאמנים בשעות הערב, אחרי שהגוף עבד רוב היום, חשוב להקפיד על תזונה נכונה לאורך כל היום ולא רק בסמוך לאימון. במשך היום כדאי להימנע ממזונות שומניים, ממזונות עתירים בסיבים תזונתיים, ממלח ומתיבול יתר. בנוסף, ישנה חשיבות לעיתוי הארוחה, מומלץ שתהיה בפער של שעתיים לפחות מתחילת האימון על מנת לא להכביד על מערכת העיכול ולגרום לאי נעימות.
 
בנוסף, יש להתאים את התזונה למטרת האימון כמו הרזיה, בניית שריר, שיפור ביצועים והישגים ולאופי האימון - אירובי קל, ריצה, כוח, שילוב וכמובן לעצימות האימון.
 
התזונה לאחר האימון חשובה מאוד עבור חידוש מאגרי האנרגיה בגוף, חידוש מלאי חומצות אמינו חיוניות לבנייה ושיקום שרירים ורקמות, חידוש נוזלים וחידוש מינרלים וויטמינים. כמובן שבבחירת התזונה לאחר האימון, יש להתחשב במאפייני הפעילות הספורטיבית שמבצעים כמו עצימות, משך, אופי האימון וביתר התזונה שצורכים במהלך כל היום.
 
לסיכום, המלצתי  - פעילות ספורטיבית חייבת ליווי נכון של תזונה מותאמת.
 
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
’’קופצים למים’’ - פרויקט לימודי שחייה לתלמידי זכרון יעקב בקאנטרי זכרון
’הפרדת כוחות’ בין המועצה-האזורית חוף-הכרמל לבין עתלית!
נדרס פקח מועצה בבנימינה