20 לספטמבר 2019
חוויית בטיחות בדרכים לילדים
מערכת המגזין, 2019-09-20 - 10:00:00

עמותת אור ירוק ממשיכה את שיתוף הפעולה עם בנק מזרחי טפחות במסגרת התכנית החינוכית לבתי ספר יסודיים

כל הזכויות שמורות

  בבי"ס עציון באור עקיבא. צילום: עמותת אור ירוק

ממתנדבי עמותת אור ירוק הגיעו  16 בספטמבר 2019 לבית הספר "עציון" באור עקיבא,  וביום א’ 15 בספטמבר 2019 לבית הספר "מעיינות" בפרדס חנה.

המתנדבים ערכו הפנינג בטיחות בדרכים לילדים שכלל הדרכות חווייתיות. התכנית שמתקיימת בשיתוף בנק מזרחי טפחות הועברה ל-300 תלמידי בית הספר.  

במסגרת התכנית של העמותה, "אור ירוק לילדים", מגיעה ניידת ובה שלל פעילויות לבתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ במטרה להטמיע בילדים את כללי הבטיחות בדרכים ולהקנות להם כלים להתמודד עם הסכנות, בצורה מהנה וייחודית, בדרך לשינוי התנהגותם כילדים בהווה וכמבוגרים בעתיד. בנק מזרחי טפחות השותף בפרויקט החינוכי, סייע לעמותת אור ירוק לרכוש ציוד מתקדם שיובא מכל רחבי העולם במטרה לתת לילדים פעילות חדשנית שתהיה גם מהנה וגם חינוכית. 
 
בסיום הפעילות מקבל כל תלמיד מחברת מיוחדת הכוללת מגוון של דפי הפעלות ומשחקים לילדים בנושא זהירות בדרכים ועוזרת להם להמשיך לפגוש, להכיר וללמוד את הנושא גם לאחר הפעילות. המחברת מותאמת לגילאים שונים, כך למשל במחברת של כיתות א’-ג’ ימצאו התלמידים דפי צביעה, גזירה, חידון מושגים והכרות ראשונית עם לוח התמרורים ואילו למחברת של כיתות ד’-ו’ הותאמו חידונים, אמנות בטיחות, תשחצים והכרות מורחבת עם לוח התמרורים.
 
הפעילות ביום ההפנינג מתמקדת בשלושה נושאים עיקריים:
רכיבה בטוחה על אופניים,
נסיעה בטוחה ברכב
והליכה נכונה כהולך רגל.
 
אל הפעילות מגיעים מדריכים חברי תנועת הצופים, שמקימים בבתי הספר שני מתחמי ענק למען הפעילות - אחד לתלמידי כיתות א’-ד’ והשני לבוגרים יותר, תלמידי כיתות ה’-ו’. 
 
בבי"ס עציון באור עקיבא. צילום: עמותת אור ירוק

הפעילות עצמה, מורכבת ממספר תחנות מרהיבות שלא נראו כמותן בארץ.
תחנה אחת היא "רוכב בסרט", בה התלמידים הצעירים יותר נכנסים לאוהל, מתיישבים על שרפרף, מחזיקים בכידון אופניים וצופים בסרט במהלכו עליהם לזהות סכנות מתקרבות מנקודת מבטו של רוכב האופניים. 
 
תחנה נוספת בפעילות היא תחנת "נהגים זהירים", במהלכה התלמידים נוסעים במכוניות קארטינג במסלול מיוחד, שמוצבים בו קונוסים המדמים מכשולים כמו הולכי רגל ומכשולים נוספים בכבישים. מטרת התחנה היא להראות לילדים כיצד נראית הנסיעה מנקודת מבטו של הנהג.
 

בבי"ס עציון באור עקיבא. צילום: עמותת אור ירוק
 
עוד תחנה חדשנית היא "מסלול הקשב", בה התלמידים הבוגרים יותר מתחלקים לזוגות שמקיימים ביניהם תחרות מכוניות על שלט. התלמידים עוברים שני מקצים: מקצה אחד רגיל, ומקצה שני בו הם מתבקשים לכתוב הודעת טקסט תוך כדי הפעלת הרכב. מטרת הפעילות היא להדגיש להם בצורה הנכונה ביותר עד כמה שליחת הודעות טקסט בזמן הנהיגה היא מסוכנת. 
 
בבי"ס מעיינות בפרדס חנה. צילום: עמותת אור ירוק
 
תחנה נוספת היא "המסלול הירוק", שמטרתה להדריך את הילדים להליכה בטוחה בדרכים. בתחנה מוצב משטח ענק שמעוצב כמערכת דרכים מפותלת ועליה כלי משחק גדולים וקובייה. הילדים מתקדמים לפי המספר שיוצא בקובייה כאשר בדרך, הם נשאלים שאלות הנוגעות לבטיחות בדרכים. ככל שעונים נכון על יותר שאלות, כך גדלים סיכוייהם להגיע ראשונים לסוף המשחק.

עמותת אור ירוק: "בשנת 2018 נהרגו בתאונות דרכים 32 ילדים בני פחות מ-14. אנו מאמינים, כי חינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל צעיר יוביל להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים בישראל. הילדים שאנו מחנכים היום לבטיחות בדרכים, הם אחרי הכל, הנהגים של מחר".
אנשים שקראו כתבה זו התעניינו גם ב
ראשי המועצות במחאה כנגד נובל אנרג’י: דורשים ניטור רציף ושקוף!
רגע לפני הפעלת אסדת לוויתן: העדר מערך ניטור רציף על האסדה- תת ניטור אוויר. חוסר שקיפות מצד נובל אנרג’י ומדינת ישראל לציבור
פרח פינקי