בסימן ט"ו בשבט – טליה איזנשטיין מצמיחה ומעצימה נשים כל ימות השנה

בסימן ט"ו בשבט, צמיחה, פירות, ביכורים, תרומה – נפגשתי לדייט עם טליה איזנשטיין מ"הבית של טליה. חריש".
אישה מיוחדת שמצמיחה ומעצימה נשים שבכל ימות השנה. טליה מלווה ומנחה משפחות, אנשים, עוזרת להם להתחבר לעוצמות הפנימיות שלהם ולהביא אותם לידי ביטוי בכל תחומי החיים. הסלוגן שלה הוא: "בך טמון הכוח לשנות ולצמוח."

"נדמה לי שנקודת המפנה בחיי הייתה, כשהבנתי שיש לי 100% אחריות על חיי. כל בוקר מחדש אני בוחרת להיות בטוב לב, בחמלה. להיות בנדיבות לב. לחייך. להיות בנתינה. הדברים הקטנים האלו, יוצרים אדוות של טוב סביבי ובעולם כולו. זו אמונתי."

טליה איזנשטיין – "הבית של טליה. חריש", נשואה לצביקה קרוב ל 40 שנה ואמא לשלושה ילדים: שי (31), שירן (27) וגל (24).

"נולדתי וגדלתי בגבעתיים ומזה 23 שנים אנחנו חיים את חיינו בישוב כוכב יאיר. אני בת 60 וקרוב ל-20 שנה אני מנחה ומלווה א.נשים, משפחות, להקשבה ונאמנות ללב שלהם, לחיות את חייהם ממקום של השלמה עם עצמם, חיבור לטוב לב והגשמה עצמית. אני עושה זאת באמצעות פגישות אישיות, קורסים וסדנאות שאני מלמדת ומנחה."

מהו ט”ו בשבט עבורך?
ט"ו בשבט תמיד מעלה בי זיכרונות מבית הוריי. גדלתי בגבעתיים להורים ממוצא עיראקי. בדיעבד אני מבינה שחיינו חיי שפע, על אף ששניהם היו עובדי ממשלה. במושגים של אז, היה לנו הכל בבית. קמנו בבוקר לריחות הבישולים המופלאים של אמי ולריח של דברי מאפה כמו פיתות עיראקיות, שאבי היה מביא עם עלות השחר מהמאפייה הסמוכה לביתנו.
ט"ו בשבט זכור לי עם מבחר עצום של פירות יבשים, מוגשים בשולחן בסלון בהמון צלחות הגשה. אבי היה מביא משוק הכרמל כל פרי חדש שיצא באותה עונה. הבית היה מתמלא בבני משפחה מצד שני הוריי והייתה תחושה של שמחה וחגיגה גדולה בבית. כשאני נזכרת בכך, אני מבינה כמה זכינו.
בסימן ט"ו בשבט – איזה צמח או עץ את הכי אוהבת ומדוע?
עץ הרימון. נמצא מול חלון ביתי, במטבח. עץ שאני נהנית לצפות בשלבי ההתפתחות שלו. כיום עליו צהובים וכבר בנשירה חלקית. הצמיחה שלו יפה בעיני. עליו מתחילים אדמדמים עד שהופכים להיות ירוקים ויפים. פרחיו כתומים ולצערי בשנים האחרונות אינו מניב. מעבר לכך, שפרי רימון הוא שפע.


צילום: מיקי בן ארי מזרחי | איפור: לירון איצקוביץ

בסימן של צמיחה, כיצד הסדנאות שאת עורכת גורמות לצמיחה, גדילה  ופריחה אישית? 
"האני מאמין שלי", הוא שכשאנחנו משקיעים בעצמנו בלימודים, בסדנאות, ליווי אישי אנחנו גדלים ומתפתחים והופכים להיות אנשים טובים יותר. המקום הזה, של להעניק ולאפשר לעצמנו למידה והתפתחות.
ממשבר לצמיחה, הרחיבי
אני מאמינה שכל שבא לפתחי קורה לטובתי העליונה. תמיד. גם אם באותו רגע, זה מרגיש כמו סוף העולם. לטובתי העליונה, כי יש לי כאן שיעור לעבור. יש כאן למידה שעלי ללמוד אותה. ברגע שאסכים לקיים את הלמידה, להפוך את הכשל לשכל, מתקיימת צמיחה והתפתחות.
כמו לעבור שלב ועוד שלב בהתפתחות שלנו. הילדים שלנו הם מראה נפלאה עבורנו לעבור שלבים בהתפתחות האישית שלנו. לכן, ההורות הרבה פעמים מאתגרת. יש כאן הבנה עמוקה, שמה שמתקיים בחוץ, קיים בתוכי. כשילד כועס, זו השתקפות של כעס מתוכי. בהנחיית הורים או בסדנאות לאימהות שאני מעבירה, הדגש הוא על האמא ופחות על התנהגות הילד. למדתי, שכשהורה מטפל בעצמו, זה השינוי המשמעותי.
"הבית של טליה. חריש", מדוע חריש?
הרעיון של "הבית של טליה. חריש" החל מהברקה של בן זוגי צביקה להצטרף לקבוצת רכישה, ששמע עליה במקרה ולהשקיע ברכישת דירה בעיר חריש. כשעלה הרעיון, לא היה לנו שמץ של מושג שזה הייעוד של הדירה. זרמתי עם הרצון שלו, בחוסר עניין מובהק.
כעוד "שיגעון" (מי צריך עכשיו דירה בחריש?)… כשקיבלנו אותה, מייד אמר לי, שנים חלמת על מרכז לטיפולים וסדנאות, הנה יש לך מרחב שהוא כולו שלך להגשמת החזון.
מודה שלקח לי זמן לעכל ולהחליט שאכן זה מה שאני עושה. בצעדים קטנים, בהם גם אני עברתי תהליך התפתחות משמעותי, בחרתי להגשים את החלום.
יחד עשינו זאת. אני פתחתי במסע רכישות לרהט את המרחב וצביקה החל בצביעה והתאמת הדירה לייעוד שלה: מרחב פותח לב ומחבק, שברגע שנכנסים אליו אפשר להרגיש את האנרגיה שבו. התשוקה שלי היתה, ליצור מרחב אליו יגיעו הן לטיפולים והן לסדנאות בתחושה ש"הגיעו הביתה" שזה לגמרי דימוי לבית הפנימי של כל אחד. יש כאן מרחב בו ניתן להרגיש בנוח לשתף, לפרוק, לשמוח ולהיות עצובים. הכל אפשרי ומתקבל באהבה. מהות התהליכים היא למידה והתפתחות יחד עם הכשרת מטפלים לתטא הילינג ועוסקים באקסס בארס. אציין, שתטא הילינג ואקסס הן דרך חיים המיועדת לכל אחד ולא רק למי שמעוניין לעסוק בהן. בנוסף, מתקיימים כאן מעגלי נשים, סדנאות בתחומים שונים כמו הגשמת חזון, סדנאות לאימהות ועוד.
כיצד הגעת לתחום? ספרי על בית הגידול שלך והמסע לשליחות שלך.
גדלתי בבית עם שני הורים ואחות שגדולה ממני ב – 4 שנים. בית שהיה בו הכל, אך התפיסה שלי את עצמי באותם ימים הייתה כילדה חסרת ביטחון ובחוויית לימודים מאתגרת במיוחד. תחושת חוסר המסוגלות הייתה גדולה ויחד איתה חוויית הכישלון. כך הגעתי לזוגיות ולאחר מספר שנים, נולד ילדנו הראשון שי ולאחר מכן, שירן וגל.
האימהות שלי הביאה אותי למקום בו אני נמצאת היום. ניהלתי את הבית ממקום של קושי גדול, חוסר ביטחון וסיפוק מעצמי, שבאו לידי ביטוי בכעס מאד גדול שיצא על הילדים.
מהר מאד הבנתי שאם אני רוצה לשנות את זה, עלי ליצור את זה בעצמי. מכאן, הדרך הייתה קצרה לטיפול בעצמי בכלים שונים. עם הזמן הבנתי שאת התהליך שאני עברתי, שבאופן ברור השפיע על הבית, אני רוצה שגם אימהות אחרות תחווינה. הבנתי שיש לי הרבה מה לתרום ולהעניק לאחרים ובעיקר להורים.
מכאן התחלתי ללמוד אדלר במסלול להכשרת הנחיית הורים.
שומעת הרבה על תטא הילינג. אקסס בארס. תוכלי להסביר?
השיטות והכלים שלמדתי באמצעות התטא והאקסס הפכו מזמן לדרך חיים עבורי. שיטות ריפוי פיזי, רגשי, מנטלי ורוחני. מתבססות על ההבנה שבתת המודע שלנו מתקיימים דפוסי חשיבה, רגש והתנהגות בעקבות אירועים שחווינו בילדותינו ומנהלים אותנו. השיטות האלו מאפשרות לנו, להגיע לשורש של הבעיה וליצור ריפוי במקום הזה. מקרים כמו רצון בזוגיות וחוסר יכולות להגשים למשל, מתקיימות מאחר ובתת המודע עלולה להיות אמונה ש"זוגיות פוגעת בחופש האישי שלו.ה" ש"החיים קשים" ש"על מנת להצליח צריך לעבוד קשה" וכדומה. ברגע שמזהים את האמונה, ניתן לשנות אותה והכלים הינם מתבססים על כוח המילה והמחשבה, שהוא אדיר.
את מטפלת בקליניקה גם פרטני. מה עיקר הבעיות שאנשים מגיעים לטיפול?
לטיפול מגיעים בד"כ משני מצבים. אלו שחווים אתגר בחייהם. הגיעו לקצה ומבינים שמכאן, בוחרים לקבל עזרה או כאלו שחיים בטוב ורוצים לשפר את איכות חייהם ממקום של מודעות שזה אפשרי והם ראויים לכך.
להגיע לקצה הכוונה למקרי חרדה קשים, כאבים פיזיים, מצבים רגשיים מאתגרים ורצון לשפר את האוירה בבית בהבנה שכשיעשו שינוי, הבית ישתנה.
מאחר ובטיפולים, אנחנו מגיעים לשורש הבעיה, לאותן אמונות שורש שיוצרות את האתגר בחייהם, השינוי בא לידי ביטוי בכל מעגלי החיים שלהם, כולל בפן העסקי לעצמאים או שכירים במקום העבודה שלהם. ברגע שהתקשורת שלנו ביננו לבין עצמנו משתנה, ברגע שהשיח הפנימי משתנה מהתנגדות או ביקורת עצמית לקבלה עצמית, כך זה מקרין גם החוצה.
מערכות היחסים משתנות. נוצרת בהירות שבאה לידי ביטוי בתקשורת בחוץ. מגיעים אלי גם זוגות שחווים כאוס ביניהם, שכמובן בא לידי ביטוי באווירה בבית. התהליך האישי והזוגי שהם עוברים, בא לידי ביטוי גם בבית.
מה ההכשרה המקצועית שלך?
במהלך 20 השנים האחרונות, אני בדרך ממושכת של לימודים בארץ ובחו"ל. התחלתי את דרכי המקצועית באדלר מסלול להנחיית הורים. אני מוסמכת NLP Trainer, רייקי, מדיטציות, תטא הילינג, אקסס בארס וביו-אורגונומי. המגוון הרחב הזה של השיטות מאפשרות לי להתאים לכל אחד את מה שנכון עבורו. בנוסף, הוכשרתי ללמד את שיטת התטא הילינג והאקסס בארס.
מה ה"אני מאמין" שלך?
הסלוגן שלי הוא: "בך טמון הכוח לשנות ולצמוח". נדמה לי שנקודת המפנה בחיי הייתה, כשהבנתי שיש לי 100% אחריות על חיי. שכשאני חווה כעס, תסכול, ריב עם הילד או כל דבר אחר, זו אחריות שלי. אני תמיד עוצרת ושואלת מה בי יצר את זה ואיך אני יכולה לשנות את זה? 
ההבנה הזו לימדה אותי דבר משמעותי מאד. להפסיק לקטר ולהתלונן. המחשבה והטענה של "אכלו לי, שתו לי" הסתיימו. הבנתי שאני היוצרת את חיי ומכאן הבחירה מה אני מבקשת ליצור? כל בוקר מחדש אני בוחרת להיות בטוב לב, בחמלה. להיות בנדיבות לב. לחייך. להיות בנתינה. הדברים הקטנים האלו, יוצרים אדוות של טוב סביבי ובעולם כולו. זו אמונתי.
תקופת מגפת הקורונה ומצב נפשי
נדמה לי ששנים מעטות אחורה הייתי חווה אותה אחרת לגמרי. רגשות כמו, לחץ, דאגה, פחד היו משתלטים עלי. כיום, בעקבות תהליכים רבים שאני עברתי ועדיין עוברת, מדיטציות שאני מקפידה לעשות מדי יום, אני חווה את השנתיים האלו ברוגע ובנינוחות. מצליחה לשמור על איזון על אף הכאוס מסביבי. מיד בסגר הראשון, הרגשתי שנופל לי אסימון ששינה אצלי את כל תפיסת הקורונה. הבנתי שאל מול מה שקורה בחוץ, עלי להרפות ולהתמסר לקיים. לוותר על שיווק קורסים וסדנאות ופשוט להרפות. ככל שהרפיתי יותר, כך הגיעה אלי יותר עבודה. למדתי, שזה הסוד ואימצתי. ככל שאני מרפה ומתמסרת לקיים, כך הדברים מגיעים אלי בקלות יותר.
שתפי בחלומות שלך
השאלה הזו לוקחת אותי למשפט של וולט דיסני, "אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול לעשות את זה". הגשמתי חלום גדול, שכמעט ויתרתי עליו. הקמת מרכז לטיפולים וסדנאות. מאז אני מבינה, שחלומות סופם להתגשם.
כן, יש לי חלומות. להמשיך ללמוד ולהתפתח ברמה הרוחנית. ללמד כמה שיותר. אני אוהבת ללמד ובעיקר להנחות קבוצות נשים. לאפשר למטופלים לעבור את המסלול שאני עברתי. תהליך אישי שמתבסס על מפגשי טיפול ועומק ולאחר מכן, להגיע לסדנאות וקורסים ולהטמיע את הכלים כדרך חיים, שמכניסה הרבה שקט והתרחבות לב.
לעזור לאימהות להיות אימהות טובות ורגועות יותר. נאמנות לעצמן. קשובות לצרכים שלהן. אני מאמינה שאמא מסופקת, היא אמא שיש בה פניות להיות קשובה לילדיה. כשאנחנו רגועות ושלימות עם עצמנו, הבית רגוע יותר. ברמה האישית, ספורט עושה לי טוב. להמשיך לרוץ, ריצות ארוכות. לחזור לשחות, לרקוד. לצאת עם משפחתי האהובה לחו"ל, כשיתאפשר. לראות אותם מתחתנים ומקימים משפחה.
להמשיך לשפר את מערכת היחסים שלי עם בעלי. לחיות יחד בהדדיות, הנאה וכייף. להזדקן בטוב ובבריאות קורנת.
טליה איזנשטיין. צילום: מיקי בן ארי מזרחי
טליה איזנשטיין. צילום: מיקי בן ארי מזרחי

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

דייט עם אורלי אלקלעי – בקדמת התקשורת הישראלית

עיתונאית מוכשרת, אמיצה ופורצת דרך המסקרת במסגרת תאגיד השידור הציבורי ככתבת המשטרה והפלילים. ככתבת חשפה את פרשת פרשות מפורסמות וסיקרה בין היתר את אירועים מכוננים. בשנת 2004 זכתה בפרס רשות השידור על שם אילן רועה. שנים שאני עוקבת בהתפעלות ובסקרנות אחרי עשייתה פורצת הדרך של אורלי שמסקרת מגוב האריות באומץ, קור רוח את האירועים הכי הקשים במדינה, ממה היא קורצה?
קבלו את הדייט המרתק

קרא עוד >

כי האדם הוא השדה – דייט עם אריה זיתוני

אריה זיתוני ראש מועצת בנימינה לשעבר, איש ציבור עתיר זכויות וזה שעשה מתיחת פנים למושבה המנומנמת, הקים שכונות, גנים ואת בית ספר אמירים, חתום על פרויקטים רבים לטובת החינוך והספורט ועוד עשייה מבורכת.

קרא עוד >

ציור החיים – מיכל כהן אלדן בדייט עם יצחק פרנברג

יצחק פרנברג מוכר כשף והבעלים של בית קפה iz Cafe ומהיום גם כצייר. הוא נשוי לליאת ואבא מסור לשלושה ילדים : עדן, נהוראי וניתאי, מתגורר בזכרון יעקב.
סטורי טלר כריזמתי בדיוק כמו הצילחות המרהיב שלו, הוא מגיש את סיפור חייו, מתובל במילים בצרפתית עם קורטוב של מבטא שנותר ובעיקר ניכרת התחושה של סיפוק וגאווה ונוסטלגיה מעיר האורות שהעניקה לו את המישלן הוירטואלי – הילד משכונת רמת צבי ועד השף והצייר המוכשר.

קרא עוד >

דייט עם רז שמואלי – הישראלית היפה

רז שמואלי, בת 31 גרה היום בתל אביב, זמרת יוצרת. את תחילת דרכה המוזיקלית החלה בצבא בחיל החינוך לצידן של רוני דלומי ומשי קליינשטיין. לאחר שהשתחררה רז ביקשה להשתמש בפלטפורמת הטלוויזיה כדי להגיע לחשיפה, השתתפה בעונה הראשונה של The Voice ואף העפילה לגמר בתור המתמודדת המובילה בנבחרתו של אביב גפן והפסידה את הבכורה לקטלין רייטר.

קרא עוד >