העתיד כבר כאן – שנה טובה ומבורכת למובטלים ולעסקים הקטנים

השנה החולפת הייתה שנה שכמוה לא ידענו, היא שינתה  את חיינו חשיבתנו ואמונתנו, היא דרשה מאתנו כוחות נפש להתמודד עם אי ודאות עם חרדות קיומיות בריאותיות ותעסוקתיות, ארגונים ועסקים נפגעו קשות ועובדים רבים מצאו עצמם ללא תעסוקה ומקור הכנסה.

בעיקר נפגעו עסקים קטנים אותם יש לחזק ולהחזיר לאלתר למעגל הייצור. עסקים קטנים זקוקים לאסטרטגיה ייחודית ומותאמת להבנות מחדש הם זקוקים לאסטרטגיה שמתאימה לאופיים העסקי והמסחרי הייחודי.
עסקים קטנים משכילים בד"כ לפתח קשר קרוב יותר עם לקוחותיהם סוג של "מועדון חברים" עם רשימת לקוחות קבועים או מזדמנים.
את הקשר הזה צריך למנף לרתימה של הלקוחות ליצירת תחושת צוות (משפחה) והצלחה משותפת.

חדשנות ויצירתיות עסקית בעת משבר – איך עושים את זה?

• גייסו את הלקוחות המיוחדים שלכם לשינוי חדש
תבחרו את הלקוחות שזקוקים עכשיו למוצר או לשירות שלכם יותר מתמיד, לקוחות המבינים באמת את הערך והשירות הייחודי שאתם מביאים להם. חשוב מאוד להקפיד שאלו יהיו לקוחות שכיף לכם לעבוד מולם. הקפידו לא ליפול לעסקאות לא-כדאיות ולא רווחיות עם לקוחות שמנסים "לנצל את מצבכם" ולקבל שירות במחירים מופחתים.

הלקוחות שנמשכים לערך המוצר והשירות הייחודיים שלכם יישארו נאמנים קשובים ומגויסים למסרים שלכם באשר להבראת העסק והתאמתו למציאות המשתנה, אתם חייבים להציג להם אמירה והתייחסות חדשנית כזאת שמתחשבת בהלך הרוח החדש שאתם משדרים.

• עדכנו התאימו ודייקו את המוצר והשירותים שלכם
הבראת העסק במצב חדש, דורש התאמה של השירותים והמוצרים שלכם לקהל היעד שבחרתם. תחשבו על פיתוח והפעלה של גרסה דיגיטלית למוצר שאתם בד"כ רגילים להעביר במפגשים פרונטליים (אחד על אחד) לדוגמה: מאמנים, מרצים, יועצים ומטפלים שיתנו מענה מקצועי מרחוק.
ייתכן שיידרש מכם מפרט מצומצם יותר של המוצר שאתם רגילים לספק.

חשוב מאוד לשים לב שאם אתם רוצים לייצר מוצר שעולה פחות, אל תוזילו את שאר המוצרים הבסיסיים, פשוט פתחו פורמט חדש של המוצר, הזול ביותר צמצמו את החבילה או ייצרו גרסה מוקטנת (מיני) לתקופה הקשה. כך בעצם תוכלו לחזור למחירים הרגילים בסוף תקופת המשבר. שתפו בכך את קהל הלקוחות שלכם זה יוצר חיבור רגשי אליכם וערבות הדדית ומאפשר פיתוח מוצרים "מדליקים" שיש להם ביקוש אמיתי וערך מוסף.

• תעזו לצאת מהקווים
תעזו לצאת לשוק עם מוצרים ושירותים חדשניים שונים ויצירתיים שעד היום רציתם ולא העזתם להוציא לשוק.
הרבה לקוחות ישמחו לרכוש דווקא היום מעסקים קטנים. תנצלו את זה כדי להלהיב ולגייס אותם.
רבים יראו בחדשנות ובתעוזה שלכם רוח חיובית במיוחד בימים קשים אלו. תעוזה ואומץ עסקי משדרים אמון תנועה יצירתיות וחיות. זה מקרין ומלמד עליכם אתם עסקים ייחודיים ופורצי דרך שיש להם לקוחות נאמנים המסייעים בזמנים קשים.
אם העסק נסגר ולא פעיל כרגע, זו הזדמנות מצוינת לבצע פעילויות חדשות של שמירת קשר ועדכון עם הלקוחות והספקים תעדכנו אותם במצב שלכם ובתכניות להבראת העסק, על מוצרים שחשבתם לפתח ועל כיוונים ומגמות יצירתיים.
חיזוק ושימור קהל היעד שלכם לקוחות / ספקים הוא מרחב הכוח הטוב ביותר שלכם כרגע וערובה לחזרה מהירה לשגרה.
בין שאתם אולם אירועים, מסעדה, שיפוצניקים, מאמנים או צלמים שתפו את ה"מתכונים" הסודיים שלכם, תהיו נדיבים ומשתפים, זה יחזור אליכם בזמן הנכון ובענק.

את העשייה החיובית הזאת שתפו ברשתות החברתיות. זה יאפשר לאנשים שטרם נחשפו אליכם "לטעום" את היכולות הייחודיות שלכם ואת המוצרים והשירותים המיוחדים שאתם מציעים.

אז בשנה החדשה הבאה עלינו ב"ה לטובה, אל תרגישו אבודים ואל תהיו מיואשים, התחברו ליכולות והכוחות הרוחניים העמוקים שלכם אלו שתמיד היו שם בשבילכם.

כל עוד הנר דולק אפשר לתקן (מתוך האור הגנוז – מרטין ביבר)

 

שבת שלום
שנה טובה ומבורכת, פרנסה טובה והגשמה
חיים ליפא, כותב הטור על עתידנות ותעסוקת עתיד, מייסד ומפתח מודל ה-GPS האנושי לשדרוג הפוטציאל האין סופי של המוח.

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...