ביקור במסעדת עירון 80

לפי מחקרים עולה כי רק אחת מתוך עשר מסעדות חדשות בישראל תזכה לנעוץ על העוגה את הנר הרביעי. אז אם כך מה תגידו על מסעדה שנמצאת בעשורה הרביעי ועובדת כל השנים האלו בפול גז?! זאת מסעדת עירון 80. מדובר במסעדה מזרחית קלאסית שמצליחה לשייט בבטחה במשך כל השנים על פני כל האתגרים הקולינריים והמדיניים ומוכיחה בכל יום מחדש שאוכל טוב וגם דו קיום אמיתי מתחיל פה. והקהל מצביע ברגליים. בצדק.
ערב שישי. חיוך גדול של המלצרים מקבל את פנינו בכניסה. המלצרים ותיקים אדיבים ומיומנים מזכירים לנו את פריז, שם מלצרות זה מקצוע לכל החיים.

לפני כשנה בערך הסתיימה בנייה מחודשת של המקום והמסעדה הוותיקה עברה מתיחת פנים כוללת. העיצוב מודרני חם ומזמין, גם המנות קיבלו טוויסט עדכני בהגשה והתפריט התיישר בהתאם.

תוך דקותיים פמליה מלאת הוד של סלטים טריים ותבשילים עושה את דרכה לעברנו. שולחננו הפך מנוקד כולו בצלחות קטנות ומגרות והתהדר בעלי כרוב ממולאים, עלי גפן בעבודת יד שהיו מצוינים, חצילים קלויים משגעים, כדורי פלאפל פריכים, כרובית וגמבה חמצמצה ועוד ועוד. שפע שלא נגמר. (15 ₪ לאדם בהזמנת מנה עיקרית או 25 ₪ ללא עיקרית) והחומוס, אוי החומוס הטרי במילה אחת: מענג.

מסעדת עירון 80

מי שעוד הבריק היה הצ'יפס. מדובר בצ'יפס מיתולוגי שזוכה כבר שנים לקהל מעריצים אדוק. מתוק משהו ,שמנוני ומושחת. משם הפלגנו למערכה השנייה בה הופיעו העיקריות. מנת המיקס היתה מצוינת (100 ₪) ונצלתה בצורה מדויקת על הגריל. כללה שיפוד לבבות ופרגית, כבד עוף, צלעות וקבב עז טעם. נתח מכובד של סטייק אנטרקוט עסיסי הגיע על מחבת רותחת במידת עשייה מושלמת ונטרף בשניות. (105 ₪).

מסעדת עירון 80
מסעדת עירון 80

מקטגוריית התנור בתפריט בחרנו בסנייה טחינה (70 ₪) שעל אף שהיינו די מלאים לא נותר ממנה זכר על הצלחת. קינחנו באבטיח קר (20 ₪) שהצטרפו אליו חיש מהר גם קפה שחור מעולה ובקלאווה טריה ועשירה בפיסטוקים און דה האוס.

פה היינו אמורים לסיים אבל אנחנו לקחנו רק ביס פצפון לטעום, הודנו לאלוהי הפיתה שלא בזבזנו עליה מקום במערכה הראשונה והמשכנו לעבר גלידריית GELATO 80.

GALETO
GALETO

מדובר באחותה החדשה של מסעדת עירון 80 שנפתחה ממש בימים אלה ונמצאת במרחק של 20 שניות מהמסעדה בתוך מתחם תחנת הדלק. הגלידרייה רחבת ידיים מעוצבת ומזמינה. את פנינו קיבלו גם כאן בחיוך גדול. די מהר מצאנו את עצמנו כילדים בחנות ממתקים עם פחד החמצה שלא יודע שובע. גלידה איטלקית נהדרת במגוון אדיר של טעמים, כל מה שרק אפשר לחלום עליו. הפייבוריט שלנו היה גלידת עוגת גבינה פירורים ממכרת. ( היא תעיד שכבר הספקנו לבקר אותה פעמיים נוספות השבוע …)

GALETO
GALETO

הילדים בחרו גלידת פרוזן יוגורט מהמכונה (אפשר לבחור עם או בלי תוספת סוכר) עם שפע של פירות, גודיז וסירופים עשירים מלמעלה. אפילו האספרסו היה מושלם.

GALETO
GALETO

לסיכום עולה כי קסמי המזרח בשיאם נמצאים ליד הבית, ולאלו שאוהבים את המטבח הערבי יכולים בהחלט לוותר על חיפושי חניה ברחובותיה הצרים של נצרת ולקבל פה את החוויה במלואה. לא בכדי מסעדת עירון 80 קיימת כל כך הרבה שנים . ה"ווליו פור מאני" מהטובים שנתקלנו בהם. כמו שזה נראה עכשיו, יום אחד הם עוד יצטרכו לקנות 80 נרות לעוגה…

 

מסעדת עירון 80,
גלידה GELATO 80
צומת מחנה 80, פרדס חנה כרכור. שעות פתיחה:
9:00 ועד 24:00 כל השבוע,
כולל שישי שבת.
טלפון: 04-637-0285

 

צילומים: שלי גנדל

מסעדת עירון 80
מסעדת עירון 80

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...