כפר הנוקדים

כשעלינו על הכביש באר שבע – ערד שלא נסעתי בו אלף שנות אור, נזרקתי אחורה לפסטיבל ערד בתחילת הניינטיז ונזכרתי בהופעות הליליות, השינה בשק"ש תחת כיפת השמיים והרבה אדרנלין שהיו חלק ממסע ההתבגרות שלי.

כשחתכנו את ערד ועלינו על הדרך המובילה למצדה החל להתגלות לנו עולם אחר. נוף מדברי פראי עוצר נשימה אותו חוצה כביש צר וארוך נטול מכוניות. לאחר דקות ספורות גילינו נווה מדבר יפיפה משובץ בדקלים ירוקים ולשמחתנו לשם פנינו היו מועדות. לכפר הנוקדים.
כשנכנסים לכפר כאילו פוסעים לתוך ארץ סיני, מעין מקום תנ"כי מפעים. המתחם עצמו נפרש על פני גודל אין סופי עטור בצמחיה ירוקה פרחים יפיפיים, מזרקות, פסלים, ציפורים. לצידם אוהלי אירוח בדואים, סוכות, בתי אבן ומעל הכל מתנוסס באוויר הצלול – שקט מדברי מבורך.
אנחנו התארחנו בבית האבן. מדובר בצימר מקסים ממוזג כהלכה עם סלון מרכזי מעוצב בטוב טעם ובו מיטות לילדים ולצידו חדר שינה להורים וגם חדר אמבטיה חדש ומפנק עם ראש גשם ענק ומאובזר בתמרוקים רייחניים. בסלון עמדה פינת קפה עמוסה בכל טוב הכוללת חליטות תה מיוחדות, קומקום ומקרר. לשמחתי גיליתי שאין במקום טלוויזיה והילדים יוכלו סופסוף להחליף מילה אחד עם השני. בנוסף, התוודעתי לעובדה שמרגע זה אין קליטה לטלפון. בהתחלה זה הרגיש כמשימה בלתי אפשרית העלולה להוביל להתקף לב מהיר אולם לתדהמתי תוך שעה התרגלתי.
הנוף שנשקף מחלונות החדר שלף אותי למרפסת הענקית ללגימת תה מרגיעה. לאחר מכן  קפצנו עם הילדים למתחם המים החדש שם הם שיחקו כדור רגל והשתוללו תוך שהם מצטננים מהחום המדברי תודות למתזי המים הרבים שהוצבו במקום.
בין לבין טיילנו בפינת החי וקפצנו לאטרקציה החדשה והמגניבה בכפר- האכלת גמלים! הגמלים התבררו כנאקות רעבות וסימפטיות ואז גם גילינו שלא רק ארנבים אוהבים גזר.
עם השקיעה מזג אוויר קריר ירד על המדבר ארוחת הערב הוגשה באוהל בדואי רחב ידיים מעוצב בתוכו היה בופה ענק עם היצע מכובד ומפתיע של מנות וסלטים. בחרנו שולחן המשקיף לשקיעה וזכינו ברגעים אמיתיים של חסד.
בלילה יצאנו לסיור מודרך בו תרנו אחר עקרבים בעזרת תאורה מיוחדת. חיש מהר מצאנו את המבוקש. לראות בחושך עקרב ארסי המואר בצבע ירוק זוהר היה מראה מדהים. מעלינו חופה של כוכבים והראות היתה מושלמת. יוני המדריך המקצוען הסביר לנו כיצד מוצאים את כוכב הצפון ואת אזור הדרום ועוד הסברים מרתקים על שביל החלב.
כשחזרנו ערכנו קומזיץ ולצידו תה עשבים מתוק והילדים צלו שפודי מרשמלו. שלא יגמר לי הלילה.
בבוקר לאחר קפה ועוד קפה בשקט במרפסת הגענו לאוהל הבדואי לאכול ארוחת בוקר מעולה מול נוף מרהיב שנפרש במלוא הדרו. וידענו שלפה עוד נחזור.
כשיצאנו מכפר הנוקדים, נסענו לביתו של האמן איציק גמליאל בערד. פסל ג’ירפה המזדקר למרחוק סימן לנו שהגענו למקום הנכון בהמשך יסתבר כי זאת הג’ירפה ממתכת הגדולה בעולם.
גן הפסלים בביתו של גמליאל עמוס בפסלים מרהיבים יש שם ינשוף עצום, גיטרה ענקית, כנפיי מלאך העשויות מאלפי מפתחות שאיציק עמל עליו במשך חודשים רבים. איציק עצמו הינו דמות ידועה בעיר ואף יקיר העיר ערד בזכות תרומה משמעותית לטיפוח המרחב הציבורי של העיר ומקום עלייה לרגל של תיירים מכל העולם.
איציק ויפה אשתו פתחו בפנינו את הבית והלב וגמליאל לקח אותנו לסיור הדרכה בסטודיו ובגן הפסלים המשגע והתגלה כאיש רב קסם, מלא בעשייה וחוש הומור. לא להחמיץ כשאתם באזור.
גן הפסלים של איציק גמליאל בערד, צילום גיא גנדל
בחזור כשפתחתי את הטלפון הגיעה הקליטה. איך לומר, יותר מדיי קליטה. אינספור הודעות חיכו לי וואו כמה שרציתי לתפוס גמל חזרה לכפר.
כפר הנוקדים מציע תכנית פסטיבלים אירועים עשירה לקיץ:
פסטיבל "נוקדים עם כוכבים"- 30-31/7 ,  6-7/8, 13-14/8 הפנינג חווייתי במדבר הפתוח, בו השמיים נקיים ורחבים – בין המקומות היחידים בהם ניתן לראות גשם של מטאורים עם מינימום זיהום אור.
פסטיבל "צוענים במדבר"- 20-21/8 פסטיבל תרבות בלקני ייחודי .