פסטיבל ’’מכתש של כוכבים’’ – מאדים במצפה רמון

חמישי אחה"צ ואנו בדרכנו למתחם D-MARS במכתש רמון.

מדובר בפיסת שטח נדירה ברמה עולמית בה מתבצעות משימות מחקר לקראת טיסות מאוישות למאדים.
D-MARS עצמו מעורר סקרנות בקרב חוקרים מרחבי הגלובוס וסוכנויות חלל פוקדות אותו מכל העולם.

בימים אלו נערך במקום פסטיבל "מכתש של כוכבים" כאשר גולת הכותרת תתרחש באמצע אוגוסט אז ניתן יהיה לצפות במטר של מטאורים המושך אליו עשרות אלפי מטיילים מכל הארץ.

כשהגענו לשטח המראה היה פשוט עוצר נשימה. אדמה אדמדמה, שטח מדברי פתוח ופרוש בלב מדבר. הרגשנו כאילו ונחתנו הרגע עם חללית על המאדים. לקומפוזיציה של התמונה התווספו קרני השמש האחרונות של שקיעה ואנו מרגישים בתוך תפאורה של סרט.
כשנכנסנו למתחם חילקו לנו בכניסה נייר צלופן אדום על מנת שנעטוף עמו את הטלפון כדי להפחית את זיהום האור ולאפשר ראות כוכבים מושלמת.
בבר שהוקם במקום התיישבנו על כוס יין. מסביב משפחות שונות התרוצצו בין התחנות השונות שכללו תערוכת צילומי כוכבים מחווה לצלם הבינלאומי פיליפ בונו, אזור יצירה לילדים ומופעי קרקס ואמנות. בנוסף, נתנו הרצאות מדעיות לכל גיל בנושאי אסטרונומיה, קוסמולוגיה, צילום חלל ועתיד האנושות מחוץ לכדור הארץ. אנו שמענו הרצאה שבה דובר על כך שבעתיד הנראה לעין, האדם ינחת על המאדים.
בסמוך ניצב לו פלנטריום כיפתי עצום מתנפח. נכנסנו לפתחו, נשכבנו על מחצלות וכריות ועל התקרה הוקרן סרט 360 מעלות מרתק. הסרט תיאר בצורה פשוטה ומסקרנת את הדרך בה נוצרו הכוכבים והשמש בשביל החלב. נרשמה התלהבות גדולה.
במתחם הטלסקופים קיבלנו סקירה מאלפת מלווה בלייזר על המתרחש בגלקסיה, הצלחנו לראות סדרות שונות של כוכבים שונים בשביל החלב ואפילו מכתשי הירח נראו בברור. בסוף הלילה הרגשנו ממש אסטרונאוטים מדופלמים. מדובר בחוויה מוצלחת, מגבשת מהמעניינות שהיינו בה בישראל.
מאחורי היוזמה וההפקה מרכז "בטבע" המובילה פעילויות הדרכה ואת תרבות וחקר האסטרונומיה במצפה רמון.
המלצות באזור
מלון סוויטות רמון
מלון "סוויטות רמון" מבית רשת המלונות  Smart Hotels מציע לאורחיו חוויה מדברית אמיתית עם כל מה שיש לאזור להציע: טיולי ג’יפים, השאלת אופניים חינמית, טיולי מדבר, סנפלינג, ספורט אתגרי, ביקור במאהל בדואי, בריכת שחייה גדולה מקורה ועוד שלל פעילויות המבטיחות חוויית ביקור מדברית מוצלחת. במלון ישנם חדרים מרווחים, סוויטות ליחידים ולמשפחות. אנחנו לנו בסוויטה שהיתה מעין דירה קטנה המאפשרת גם שהות משפחתית נוחה לתקופה ארוכה. המלון מציע נוחות ואווירה חמה וביתית, ארוחת הבוקר המוגשת בחדר האוכל הייתה עשירה טעימה ומגוונת והשירות במלון היה לעילא. מומלץ ביותר.
מלון סוויטות רמון, צילום: סמארט הוטלס
מלון סוויטות רמון, צילום: סמארט הוטלס
מדובר בלופט ענק השוכן בלב רובע הבשמים הציורי של מכתש רמון אשר בו ניתן למצוא מסעדות, בתי קפה מדליקים, גלריות, ברים, מסעדות ועוד. במקום ישנם חדרים בגדלים שונים עם שירותים ומקלחת צמודים. הלופט אופטימלי לאירוח של כמה משפחות חברים ויש בו מטבח מאובזר ואין ספור אטרקציות לכל בני המשפחה כמו שולחן ביליארד, שולחן כדור רגל, משחקי קופסא, פסנתר, קמין לימי החורף ועוד ועוד מציאות שמצאנו במקום. הילדים הרגישו בגן עדן.
אנחנו לעומת זאת יצאנו בערב לפאב "הברך" הצמוד ונהנינו מהופעה טובה וזמן איכות נטול ילדים.
מתחם הלופט ברובע הבשמים
מתחם הלופט ברובע הבשמים
Vegan Xpress מסעדה טבעונית
לאחרונה נפתחה ברובע הבשמים Soul מסעדה טבעונית קסומה.
מדובר בפנינה קולינרית אמיתית המציעה אוכל יוצא דופן שימלא את לבבות הסועדים באושר גדול. המטבח, שבראשו עומדת בריטני, שפית בוגרת בית הספר לקולינריה קורדון בלו, מציע מגוון רחב של אוכל טבעוני ייחודי ומפתיע- מגבינות טבעוניות Home made, "פיש אנד צ’יפס" שעשוי מתפרחת עלי בננה ועד לקינוחים מושחתים כמו עוגת גבינה טבעונית שישאירו אתכם עם טעם של עוד. מאז שחזרנו משם בכל יום אני מפנטזת על לזניית החצילים המופלאה על בסיס קשיו ומתכננת לשוב למצפה רק עבורה.
– הר ארדון 8 פינת הר קירטון ברובע הבשמים מצפה רמון מלון Soul- vegan & Vibes 

 

מכתש כוכבים, צילום: שמעון בוקשטיין
מכתש כוכבים, צילום: שמעון בוקשטיין

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...