ביקור בבירת התיירות

חום יולי אוגוסט הוביל אותנו לסמן את ירושלים כיעד לחופשה.

הווליום המתון יותר של הצלזיוס בבירה קנה אותנו.
כמעט עשור לא טיילתי בה, בדיעבד מסתבר שזה היה פספוס אמיתי…

כל הזכויות שמורות

איביס סטיילס – מבנה המלון חיצוני – צילום שלומי כהן

צהריי רביעי. לאחר נסיעה עתירת-פקקים הגענו לאזור מדרחוב בן יהודה, בלב העיר שם ממוקם מלון Ibis styles. המלון ששוכן בבניין היסטורי מתהדר בקירות לבנים עליהם איורי ענק צבעוניים ומרהיבים של פירות וירקות, המכניסים את האורחים לאווירת שוק מחנה יהודה.
את פנינו קיבלו אנשי קבלה חייכנים מאד. צ’ק אין ואנחנו בחדר שהיה מעוצב בקפידה וממשיך את אותו קו עיצובי מהלובי. מאובזר בערכת קפה, מיטה עם מזרון נוח להפליא, טלוויזיה ונוף נפלא למדרחוב. יצוין כי המלון שייך לרשת ACCOR העולמית בעלת אלפי מלונות ברחבי הגלובוס.

חדר מעוצב בהשראת השוק איביס סטיילס ירושלים, צילום: יעל הרמן
כמו שאר מלונות Ibis בעולם, המלון ממוקם בלב ליבו של הדאון טאון של העיר. פריים לוקיישן. מלון אורבני הכי פרקטי שיש. כמה דקות הליכה ואנחנו בממילא או בשוק מחנה יהודה.
מסביב למלון העיר מפוצצת בתיירי פנים וכמות אין סופית של מסעדות ובתי קפה גדושי אדם. מזג האוויר שמתחיל להוריד את הרגל מהגז בלווי הסאונד של החשמלית שפסיה מתפתלים ממש לידנו, זורקים אותי בדמיון למחוזותיה הרחוקים של אמסטרדם.

מחנה יהודה תחנה ראשונה "חלאתי".

למרות שהיה תור, תוך כמה דקות נחתה בידנו חלה חלומית מפוצצת בשר אסאדו עסיסי, נגיעות של ריבת בצל מתקתקה, עלי בייבי, איולי חרדל ושום קונפי ועפנו עליה.
התיאבון רק נפתח.

לא רחוק משם מול השוק ברחוב אגריפאס ממוקמת מסעדת "אריכא סביח". שמענו רבות על המקום וידענו שחובה להגיע. נתחיל מהסוף מדובר בסביח הטוב ביותר שאכלתי אי פעם ותאמינו לי אכלתי.
אודיה שהרכיבה עבורנו את המנות עוברת בתנועות מיומנות בין כל התוספות, קצת מכל דבר שוב ושוב כדי שכל ביס יהיה מושלם ויכיל את כל הטעמים.
עוד היא סיפרה לנו שבעקבות הקורנה הם החלו לרקוח ממרחים ומטבלים מיוחדים שאפשר להשיג רק אצלם. טחינה עם פיסטוקים בזיגוג קרמל מלוח שטעמנו היה למשל ממרח כל כך ממכר שרק בגללו בא לי להחליף אזור חיוג.
חזרנו לשוק שהכיל כעת עוד יותר בליינים וברזי הבירות עבדו על טורים גבוהים.
אחרי שיטוטים ושופינג באזור ומרוב כל השפע הצבעוני וניחוחות הבישולים החלטנו לדגום מקום נוסף.

היעד "מימוניס שף בפיתה".

מימונס שף בפיתה צילום שלי גנדל
מדובר באחד הסודות הקולינריים של מתחם מחנה יהודה ואם אתם טבעונים המקום חייב להיות צרוב על המפה הקולינרית שלכם. במימוניס עושים כישופים במטבח לא סתם היה תור מכובד למסעדה הקטנה. מימוניס מבוססת על מנות שף בפיתה כולן עשויות מירקות ומוגשות בתוך פיתה לצד סלט ירוקים מפוצץ פיצוחים קראנצ’ים.
על קו הזינוק פיתה עם קרפצ’יו סלק וגבינת פטה שנזללה במהירות האור, משם התבייתנו על פיתה עם קבב מאורז בר ועדשים בזילוף ציזיקי רענן שהיתה מושלמת, לאחר מכן עברנו לשווארמה כרובית עם בצל מקורמל וסטייק חציל עם טחינה סילאן ופטה. כל ביס שלח אותנו מחדש לטיול בגן עדן. קינחנו עם מלבי פירות משגע.
החושך ירד על ירושלים, בערב יצאנו לדרינק בנחלת שבעה הסמוכה. מדובר בשכונה יפיפייה  משופעת במסעדות וברים מעוצבים בטוב טעם חלקם נסתרים בתוך גינות פנימיות של הסמטאות. חו"ל כבר אמרנו.
בבוקר עלינו למסעדת המלון ששוכנת בקומה השמינית ולצדה ישנה מרפסת ממנה נפרש נוף ירושלמי מדהים. ארוחת בוקר הייתה גדולה, מגוונת וטעימה מאד, התלהבנו במיוחד ממאפה החצ’פורי המענג שהיה טוויסט מפתיע בצלחת.
ארקפה ממילא ירושלים צילום שלי גנדל
יצאנו לדרך למתחם ממילא ופצחנו במלאכת שופינג מפרכת שנמשכה לאורך מספר שעות. אחרי שהויזה כבר התחננה שנפסיק עם האביוז, עצרנו לארוחת צהריים ב"ארקפה" החדש שנפתח לאחרונה בקניון. אני על כוס מרלו והחברה על מיצים טריים צבעוניים ופרשים התענגנו על סלט ירוקים פרשי ענקי מלא גבינות ושקדים קריספיים, המבורגר סלמון בטריאקי בצל מקורמל וגוואקמולי, מנה שהיתה פשוט שלמות וארוחת בוקר מהממת שתכלס היא תמיד ארוחה מושלמת לכל שעה ביום.
לקראת השקיעה הגענו לסיור על "טיילת החומות" הנמצאת לא הרחק משער יפו. מדובר במסע מרהיב על החומות הניחן בנוף גלוייתי של העיר העתיקה והחדשה שמגיע ממש עד הכותל. מסלול מאסט שמביא את המושג נוף עוצר נשימה לשיאי על!! תוסיפו לזה את מזג האוויר הקריר (ממש חוצפה ירושלמית היינו באוגוסט!) וקיבלנו חוויה שהיא התעלות רוח מזוקקת.
במהלך הטיול גילינו עוד ועוד קבין של יופי שלקחה בנדיבות העיר הזאת שהיא ללא ספק הג’וקר בחפיסת הקלפים של התיירות בישראל. לסיכום לא נחכה יותר עשור כדי לשוב, מקסימום רבעון.