8 בני נוער ל"הלל יפה" עם פציעות קשות כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים-בשבוע אחד!

החופש הגדול הוא תקופה "מועדת לפורענות" בכל הקשור לתאונות על סוגיהן, בפרט בקרב בני נוער, שמנצלים את החופשה לבילוי מחוץ לבית. 3 שבועות לפני היציאה לחופשה, למרכז הרפואי הלל יפה הגיעו כבר עשרות מקרים של תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים מתוכם 8 בני נוער שסבלו מפגיעות וחבלות קשות שדרשו אשפוז. ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף ילדים במרכז הרפואי הלל יפה, קוראת להורים לגלות אחריות.

3 שבועות לפני החופש הגדול וכבר עשרות תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים התרחשו בימים האחרונים. רק למרכז הרפואי הלל יפה הגיעו עשרות בני נוער לצורך קבלת טיפול רפואי כתוצאה מחבלה הקשורה לתאונה כלשהי, מתוכם דווח על 8 תאונות בהן היו מעורבים בני נוער במהלך נסיעה על אופניים וקורקינטים חשמליים. אותם צעירים נאלצו לעבור בדיקות הדמיה מורכבות ואובחנו עם פגיעות ראש, חבלות קשות בגפיים שדרשו אשפוז לצורך קבלת טיפול רפואי והשגחה.

ד"ר עדי קליין
ד"ר עדי קליין

ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף ילדים ב"הלל יפה", קוראת לכל ההורים לגלות ערנות ולהקפיד על נקיטת פעולות בטיחותיות הן במסגרת הבית והן מחוצה לו, בעת רכיבה על אופניים, קורקינט, רולר בליידס ודומיהם. "על ההורים לגלות אחריות כלפי ילדיהם ולהקפיד לשמור על כללי הבטיחות. ברכיבה על כלי חשמלי ובכלל, יש להקפיד על חבישת קסדה ולבישת מגני ברכיים ומגני מרפקים, שעשויים למנוע פגיעה קשה במקרים של נפילות. לציין כי רכיבה על כלי חשמלי אסורה למי שטרם מלאו לו 16 שנים".

במחלקת ילדים, קוראים להורים להיות ערוכים וערניים בעיקר לקראת תחילתה של החופשה הגדולה בקרוב. המחלקה אף ערכה לאחרונה, לרגל שבוע הבטיחות העולמי, פעילות רחבה להעלאת המודעות בנושא בטיחות בית ובטיחות קיץ בפרט. הפעילות, שנערכה ביוזמת קעואר מראם- העובדת הסוציאלית של המחלקה ואולגה ויוננקו- אחות אחראית המחלקה, צוות המרכז החינוכי ובשיתוף ארגון בטרם, כללה מתן הדרכה וחלוקת עלוני מידע להורים וילדים המאושפזים במחלקה, הקרנת סרטונים בעלי מסרים בנושא בטיחות, סכנת חנק תוך המחשה של מאכלים וצורת הגשה בטוחה, הדרכה על מניעת טביעה וטיפים ראשונים של עזרה ראשונה.

שתהא חופשה בטוחה!

פעילות בשיתוף ארגון בטרם במחלקת ילדים של הלל יפה
פעילות בשיתוף ארגון בטרם במחלקת ילדים של הלל יפה צילומים: באדיבות משרד הדוברת

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

לרגל יום הסרטן הבינלאומי-מדגישים את הצורך החיוני והמיידי בהקמת מרכז אונקולוגי והמטולוגי חדש

לאור כניסתן של תרופות ביולוגיות ואימונותרפיות מאריכות חיים, חלה עלייה במספר המטופלים, חולי הסרטן, בארץ ובעולם כולו. גם במרכז הרפואי הלל יפה מדווח על גידול ניכר במספר החולים האונקולוגים וההמטו-אונקולגים. ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי, מדגיש: "יש צורך הכרחי בהקמת מרכז אונקולוגי והמטולוגי חדש ומודרני לטיפול בחולי סרטן באזורנו". עמותת הידידים של המרכז הרפואי החלה בגיוס תרומות לטובת הנושא

קרא עוד >

סרטן צוואר הרחם מחלה שניתן למנוע

במסגרת חודש המודעות לסרטן צוואר הרחם, ד"ר לנה ונצוליס מח'ולה, מומחית ברפואת נשים וגניקולוגיה מנהלת שרות צוואר הרחם מחוז חיפה וגליל מערבי, מסבירה מהו סרטן צוואר הרחם, ומהם ארבעת הצעדים למניעת המחלה

קרא עוד >