שנה ללכתו של הרב יוסף אלקובי זצ״ל

לציון שנה לפטירתו של הרב אלקובי, בכ"ה בסיוון 24.6.2022, המשפחה מתקשה להיפרד מהאבא האהוב

אבאל'ה יקר ואהוב שלנו!
קשה להאמין שחלפו כמעט 12 חודשים מאז שנפרדנו ממך. אומרים שהזמן נותן מרפא אבל אולי מתכוונים להרבה יותר זמן מאשר שנה. בשבילנו האובדן הוא כל כך קשה. ככל שהזמן עובר קשה יותר קשה להיפרד, הלב לא תופס שהפרידה היא סופית. נעלמת לנו בחטף בלי להודיע, בלי להזהיר, בלי לתת זמן להתכונן. החור בלב הוא עמוק, אין מילים לתאר את ההלם, הריקנות והכאב העז.
לפעמים אנחנו מתעוררים באמצע הלילה, ולפעמים מתעוררים בבוקר או סתם פתאום חושבים איפה אבא? מזמן לא ראינו ולא שמענו אותו, אבל אז אנחנו נזכרים במציאות, בולעים גוש בגרון וממשיכים הלאה. ואז נזכרים בימים הטובים, בחגים, בשבתות שהיינו כולנו יושבים וצוחקים. היית מספר לנו סיפורים, מגלגל אותנו מצחוק מבדיחותיך, שולף בקלות גימטריות, את תפילותיך שמעו כולם למרחקים, וקולך מהדהד עוד בראשינו. כמה שאתה חסר. מנסים לא לחשוב על חסרונך, מנסים לשכוח את הימים הקשים האחרונים כשהיית בבית חולים. סבלת בשקט, לא רצית להעיק עלינו בפחדיך מכאב, ברגישות ובנועם פנית לכל צוות הרופאים. כדי שייגשו לסייע ולטפל בך. אבא, ממיטתך בבית חולים חשבת על כולם גם כשהיית בשארית כוחותיך דאגת, חשבת על כל אחד ואחד מילדיך, על זוגות שהיית צריך לקדש, לערוך להם חופה, על ילדים שצריך ללמד לבר מצווה.
לא פספסת אף אחד, מרחוק דאגת לאמא שהיא לא תדאג ולא תיפול, לא שיתפת מה כואב כדי לא לצער ולהדאיג אותנו. אבא, לא ידענו שזה יהיה כל כך קרוב, מבקרים הגיעו במטרה לעודד אותך אולם במקום זה את סיפקת עידוד ונחמה לכולם. חיית באמונה אמיתית עד יומך האחרון. במשך השבעה אין ספור אנשים הגיעו וסיפרו עליך סיפורים מדהימים. כל חייך ברכת אנשים, העמדת חתנים וכלות מתחת חתונתם, עשית המון דברים בסתר וזה יאמר לזכותך!
תקציר חייו של הרב אלקובי ז"ל
נולד ב' אלול 1.9.1952 בעיר מקנס שבמרוקו. הבן השלישי במשפחה מתוך 11 אחים. נכדו של המקובל רבי יוסף אלקובי זצ"ל הקבור במקנס, וקרוי על שמו. במקנס למד בתלמוד תורה. עלה לארץ עם משפחתו בשנת 1962 והתגוררו באור עקיבא. בבחרותו, למד בישיבת פורת יוסף בירושלים, יחד עם חברו ושותפו לחדר הרב דוד אבוחצירה מנהריה בשעות הפנאי, עבד כמאבטח במשמרת הכותל.
בשנת 1976 התחתן עם הרבנית פלורה שתחי', והתגוררו מאז בזכרון יעקב. לרב ולאשתו 10 ילדים שיחי'. 4 בנים, 6 בנות. נכדים ונכדות שיחי'.
הרבנית שתחי' עמלה במסירות נפש לפרנסת המשפחה. עסקה ועודה עוסקת בכל דבר שבקדושה, בלנית מקווה, סייעת גני ילדים, מדריכת כלות וכן התנדבות בסתר להצלת נפשות, שלום בית ועוד ועוד.
הרב עסק כל חייו בקדושה, למד בכוללים בגבעת אולגה, אור עקיבא ופרדס חנה, איש ציבור עשרות שנים, מנהיג, חזן, קורא בתורה בבית הכנסת אוהל רחל. לימד מאות נערים לבר מצווה, חיתן מאות זוגות, ערך אזכרות והספיד מאות מתושבי זכרון יעקב.
הרב היה ידוע גם בכתיבת גימטריות, כך עשה גם למאות זוגות שחיתן. הרב היה בעל זכרון צילומי חד. ידע ושינן כבר בגיל 12 את כל ספר תהילים בעל פה. ידע בעל פה להזכיר למאות משפחות את תאריך האזכרה של קרוביהם.
עניו, צנוע, שמר על קדושת פיו, אהוב מאוד על הבריות. אבא של כולם

צילום עצמי

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >