ביקור שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, בזכרון יעקב

ביום שלישי 26.4.22 התקיים ביקורה של שרת החינוך, ד"ר שאשא ביטון, במערכת החינוך זכרון יעקב.
הביקור התקיים בכותלו של תיכון המושבה כאשר את פניה של השרה קיבלו ראש המועצה מר זיו דשא, ממלא מקום ראש המועצה וסגנו מר מאיר ואנונו, מנהלת מחלקת חינוך ד"ר מרים פאנויאן, סגן ראש המועצה מר צחי ברוך, מנהלת תיכון המושבה גב' מירב שושן קסלר, מנהלים של בתי ספר של הישוב ונציגים של צוותים חינוכיים.

המארחים ובראשם ד"ר מרים פאנויאן הדגישו בפני השרה ביטון את עקרונותיה של מערכת החינוך היישובית:
• תהיה פורצת דרך בכל תחומי העשייה ותשאף להוציא מתוכה כמה שיותר פורצי דרך.
• תעניק מוגנות וכבוד לכל הלוקחים בה חלק.
• מחויבת להעניק לכל ילד וילדה מרגע לידתם חינוך מיטבי.
• תפעל לפיתוח תמונת העתיד האישית של כל ילד וילדה.
• תאפשר חופש בחירה תוך פיתוח יחסי גומלין עם הסביבה.
• תשאף שבוגר המערכת יהיה אדם חופשי, ערכי, יצירתי, משכיל ותרבותי המגשים עצמו ומחויב לחברה.

שרת החינוך- ד"ר יפעת שאשא ביטון, צילום דוברות המועצה
שרת החינוך- ד"ר יפעת שאשא ביטון, צילום דוברות המועצה

מנהלת תיכון המושבה גב' מירב שושן קסלר סיפרה על חשיבות דגשים רגשיים-חברתיים, על הוראה חדשנית בתיכון, על סביבה מעוצבת, על הכלה וגמישות על פני הרצף החינוכי, על מרחב למידה, הוראה מותאמת סביבה, על הטמעה מוצלחת של שפת SEL.
שרת החינוך ביקרה באחת הכיתות המעוצבות – כיתת מתמטיקה ותלמידה, לשוחח עם התלמידים, להתרשם במו עיניה ממרחב למידה בחינוך מיוחד ולשמוע חוויות התלמידים.
לאחר מכן, בפורום רחב יותר שכלל את מנהלי מוסדות החינוכיים, נציגי צוותי הוראה, מפקחים ועובדי מחלקת חינוך, התקיים שיח מקצועי יותר אך לא פחות מרגש. בגילוי נאות השרה שאשא-ביטון סיפרה שאחת מבנותיה הינה תלמידת תיכון המושבה והיא מכירה ממקור ראשון את יתרונותיה המרשימים של המערכת היישובית הן בפן הפדגוגי והן בפן הרגשי.
מנהלת מחלקת חינוך במועצת זכרון יעקב ד"ר מרים פאנויאן: "תהליך שאנו רואים בתיכון המושבה משקף את התהליכים שמתחילים החל בגן הילדים, וממשיכים בבתי הספר היסודיים. עמוד השידרה הפדגוגי, חברתי וריגשי, שזור כשפה יישובית בכל המסגרות החינוכיות. החינוך שלנו במושבה הדגם של מרחב הלמידה מתקיים בכל אחד מגני הילדים ומבתי הספר היסודיים כמו גם תהליכי sel ותוכנית א.י.ל. כאן המקום להודות לכל צוותי החינוך על המחויבות, והעשייה מתוך אמונה בתלמידים ואהבת החינוך".

שרת החינוך ד"ר שאשא ביטון: "אתם בניתם כאן מערכת שמאפשרת התפתחות מיטבית לכל אחד מהילדים ביישוב. וזה בהחלט לא מובן מאליו. יחד עם זאת ברור שהמענים שניתנים היום לא יוכלו להחזיק לאורך זמן וצריך למצוא פיתרון מערכתי. וזה קורה בהרבה מאוד מקומות בעולם. אנחנו פשוט זקוקים לאומץ כדי להיפרד ממה שאנחנו מכירים הרבה מאוד שנים ולבנות משהו שהוא באמת נותן את המקום לילדים, עם הכלים המתאימים לכל אחד ולהשאיר את המסגרת של חינוך המיוחד רק לילדים עם תפקוד מאוד נמוך. אבל כלל הילדים יכולים להשתלב בתוך המערכת בדיוק כמו שאתם עושים בזכרון יעקב. זה מאפשר לילדים להיות בתוך קהילת השווים. אתם כאן מהווים אי של מצוינות עם כל הדברים הנפלאים שקורים כאן במערכת, הגיע הזמן להפוך את זה ליבשת. אתם נותנים תקווה שזה אפשרי".

ראש המועצה מר זיו דשא: "אנחנו שמחים לשתף ולהציג את איכות הישגי מערכת החינוך פורצת הדרך שלנו. כפי שאמרה כבוד השרה במהלך הביקור – הכול מתחיל באנשים! ויש לנו כאן, בזכרון יעקב נשות ואנשי חינוך מדהימים, הטובים מכולם, פורצי דרך, מסורים ומוכשרים המונהגים בידי מנהלת מחלקת החינוך ד"ר מרים פאנויאן. תיכון המושבה באורחות חייו מייצג את כלל מערכת החינוך בישוב. התפיסה החינוכית שלנו רואה את כל אחד מהילדים והילדות שלנו. אנו גאים בסביבת הלמידה שנוצרה כאן, היא מאתגרת, היא מתאימה לצרכים והיא גם, וזה לא פחות חשוב, נעימה לתלמידים. כל זה תוצאה של הובלתה של ד"ר פאנויאן, תמיכה של הנהלת המחוז וכל המנהלים ומנהלות וכל המעטפת המועצתית ובשיתוף וועדי הורים וקהילת המושבה, כאשר כולם רואים את הילד במרכז. מגפת הקורונה הפכה גם להזדמנות עבורנו ליזום להתחדש והוביל התאמות לרוח התקופה. יחד עם זאת יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה ובמיוחד בכל הקשור ללמידה חברתית ורגשית. במסגרת שיחת העבודה המצומצמת, נעלה 3 נושאים מרכזיים והם מענה לנושא דוברי אנגלית, עולים חדשים ומענה לשעות הקניה נאותות לכיתות ז-ח שהן חלק ממסגרת בתי הספר היסודיים במסלול ההצמחה ובשל כך אינם מקבלים את כל תקני השעות כפי שמקבלים בחטיבות הביניים. אני מודה לכבוד השרה על הביקור ואני בטוח שיש לנו יכולת לתרום בלמידת עמיתים הן לצוותי הפיתוח של משרד החינוך והן למערכות חינוך של ישובים אחרים״

שרת החינוך- ד"ר יפעת שאשא ביטון, צילום דוברות המועצה
שרת החינוך- ד"ר יפעת שאשא ביטון, צילום דוברות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >