חבר מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל עתר כנגד המועצה; השופט דחה את עתירתו והוא חויב בתשלום הוצאות

אלחנן שורץ. מתוך אתר מועצת חוף הכרמל

חבר מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל, אלחנן שורץ (כרם מהר"ל), עתר לוועדת הבחירות כנגד המועצה, בטענה כי מגזין המועצה – שעסק בזכיית המועצה בפרס החינוך הארצי – הינו תעמולת בחירות אסורה. השופט יצחק כהן דחה את העתירה וקבע: "אין מדובר בתעמולה אסורה. המידע הינו מידע חדשותי לגיטימי"

שופט בית המשפט המחוזי חיפה, בשבתו כיו"ר וועדת הבחירות האזורית חיפה, כבוד השופט יצחק כהן, קבע כי המגזין החגיגי שפרסמה המועצה האזורית חוף הכרמל לכבוד זכייתה בפרס החינוך הארצי לשנת 2022, הינו דיווח חדשותי לגיטימי במסגרת מאמצי המועצה לקדם שקיפות ונגישות מידע לתושביה. השופט דחה את העתירה שהוגשה בנושא על-ידי חבר המליאה אלחנן שורץ, וחייב את חבר המליאה בתשלום הוצאות בסך 5,850 ₪.

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגיש חבר המליאה אלחנן שורץ לוועדת הבחירות, בה טען כי המגזין שפורסם בחודש יוני על-ידי המועצה לתושבים, הינו בגדר "שימוש במשאבי הרשות המקומית לצורך תעמולה אסורה" – שכן הוא "כרוך בהצפת תמונות של ראש המועצה ואישים פוליטיים נוספים", וכי המועצה "ממשיכה לכרוך ולייחס את הישגיה לאישים פוליטיים". בעתירה שהגיש סקר חבר המליאה את עמודי המגזין, שהוקדש כאמור לזכיית במועצה בפרס החינוך הארצי, והצביע על הפרטים שלטענתו מהווים תעמולת בחירות אסורה, בין היתר: כ 10 תמונות של ראש המועצה ונבחרי ציבור נוספים; ראיון שנתן סגן ומ"מ ראש המועצה, מחזיק תיק החינוך, רפי אבני; ראיון עם מנהלת אגף החינוך במועצה ועוד.
כאמור, השופט כהן דחה את העתירה לחלוטין, ואף חייב את חבר המליאה בתשלום הוצאות למועצה, תוך שהוא מציין כי "בהתחשב בכך שהעותר מעיד על עצמו, כי הוא משמש כחבר המועצה ופועל בהתנדבות מלאה, החיוב בהוצאות יהיה מתון".

השופט ציין כי חבר המליאה ביסס את עתירתו על סעיף 2א' לחוק דרכי התעמולה, האוסר על רשויות להשתמש בכספי ציבור לצורך
תעמולת בחירות, אולם הוא אינו סבור שתכני המגזין המדובר עונים להגדרה זו – שכן התכלית העיקרית של המגזין הינה בעלת ערך חדשותי לתושבים והתושבות, ומופיע בה מידע רלוונטי וחשוב עבורם.

"ההנחה, שבגדר הכללים על הרשות להעלים מפרסומיה את תמונתו של ראש הרשות, כפי שניתן להבין מכתב העתירה, היא הנחה חסרת בסיס", כתב השופט בהחלטתו, והוסיף כי "לא כל פרסום שמפורסם בדף הפייסבוק של הרשות, הנוקב בשמו של ראש הרשות, בתוארו ומציג את תמונתו, הוא תעמולת בחירות אסורה. כאמור, המבחן שיש להפעיל הוא 'מבחן התכלית הדומיננטית בעיני הבוחר הסביר'. הדגש הוא כמובן על 'הבוחר הסביר', ולא על מי מחברי מועצת הרשות, במיוחד אם הוא נמנה על סיעות האופוזיציה, ששערות ראשו סומרות וזיעה קרה מכסה את גופו, כל אימת שהוא נתקל בשמו או בתמונתו של ראש הרשות, בין אם מדובר בתעמולת בחירות ובין אם לאו", זאת במסגרת ציטוט מפסק דין שנתן לפני כחודש, בעתירה בנושא דומה שהוגשה כנגד המועצה המקומית כוכב יאיר – צור יגאל והעומד בראשה.

עורך הדין עדי סדינסקי ממשרד 'ויינברגר ברטנטל ושות' ', שייצג את המועצה בעתירה, אמר: "אנחנו שמחים שבמסגרת החלטתו, קבע יו"ר ועדת הבחירות את האיזון הנכון בין תעמולת בחירות לבין פרסום מידע לציבור ומברכים על החלטתו השקולה אשר קבעה כי בניגוד לטענות העותר, לא נפל כל פגם בפרסומי המועצה." 

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >