חובת דיווח לציבור – סיכום עשיה עד כאן

כנבחרות /נבחרי ציבור ברמה המוניציפאלית חובה עלינו לדווח לציבור על עשייתנו למענו ובשבילו.
הפוליטיקה היא מגרש עם כללי משחק, כל מטרתה היא להשפיע על התווית מדיניות בחיי התושב במרחב המוניציפאלי.
במהלך שנות כהונתנו כנבחרות ציבור באופוזיציה הצלחנו לנפץ את הנראטיב כי אופוזיציה היא גורם מבקר ופחות עושה, בפועל עשינו גם עשינו באופן עקבי לאורך השנים.
גם בשנים בהן היינו מיעוט בשולחן וגם כיום כשאנו רוב בשולחן הצלחנו להעביר החלטות שמשפיעות באופן ישיר על חיי התושב.
כמו שאתם מכירים אותנו רשימת העשייה שלנו מוגשת לכם ישר ולעניין, בלי מילות ביקורת על אף אחד, בלי התפלפלויות לשוניות ובלי סיסמאות.
לכל הישג מוצמד ברקוד על מנת שתוכלו לראות הלכה למעשה את התימוכין לכל החלטה.
שנת 2022 -הינה שנת חיזוק החוסן היישובי, כך הגדרנו שנת תקציב זו.
להלן סיכום עד כאן של הקדנציה הנוכחית, יש לנו עוד שנה וחצי עד לבחירות למועצה ואנחנו מאמינות שרשימת העשייה שלנו תמשיך להתארך.
נוער בראש סדר העדיפות לשנת 2021 ולשנת 2022, אנו שמחות שקלענו לדעת גדולים ובכירים מאתנו, היום הממשלה עוסקת בנושא זה אך אנו כבר באפריל 2021 הצלחנו להטמיע בספר התקציב לשנת 2021 מענה לפער הגדול שנוצר בקרב בני הנוער. המודל שלנו נחל הצלחה בקרב בני הנוער ולכן השנה הגדלנו את הסכום ל 670 אש״ח עבור מענה רגשי לבני הנוער ואף הרחבנו מענה רגשי גם לילדי בתי הספר היסודי, הגדלנו תקצוב עבור מוקדי פעילות ערב לבני הנוער ועבור פעילויות לנוער נושר, פרויקטים אלו אנו הגינו ואנו הובלנו את תקצובם ואנו מבטיחות להמשיך להשקיע משאבים גם בעתיד.
אנו גאות בהישג זה ועוד יותר שמחות על המשוב של ההורים אשר מברכים על שירות זה אשר ניתן לתלמידים.
לצפיה בדקה 52:30

עסקים/ספקים מקומיים – הצלחנו להוביל החלטה למתן עדיפות לבעלי עסקים מקומיים בהתמודדות על מיני מכרזים גם אם הצעתם גבוה עד 10% מהמציע הזול כל זאת ובתנאי כי הספק המקומי ישווה את הצעתו למציע הנמוך ממנו. החלטה זו הביאה לעליה בהעסקת ספקים מקומיים ושמירה שלנו כמועצה על בעלי העסקים במושבה.

אלימות במשפחה – יותר מעשים ופחות דיבורים, כולם מדברים על אלימות במשפחה ועל השנתיים האחרונות אשר גרמו לעליה במקרי אלימות במשפחה, אנחנו היחידים שהובלנו העלאה תקציבית משמעותית לטובת פעילויות הסברה בנושא אלימות. נושא זה הוטמע גם בשנת 2021 וגם בשנת 2022
לצפייה בדקה 1:19:22

אזרחים ותיקים – מימוש שעת חניה נוספת לכל אזרח ותיק תושב המושבה, אזרחים ותיקים רבים העלו נושא זה לשיח הציבורי ואנחנו הצלחנו להוביל החלטה במועצה אשר מיושמת הלכה למעשה בשנת 2021 ובשנת 2022

חוג לכל ילד – את הפרויקט הזה הטמענו בשנת 2022 ע״י העמדה תקציבית של 170,000 ש״ח לטובת הקמת וועדת הנחות במתנ״ס אשר תנגיש חוג לכל ילד גם אם להוריו אין מקור לממן חוג זה. לטעמנו גם חוגים שעלותם יקרה כגון נגינה חייבים להיות מונגשים כלכלית לילדים והוריהם שידם אינה משגת.
לצפייה בדקה 1:14:24

הגדלת תקצוב להרכבים מוסיקליים והגדלת תקצוב לחבורת הזמר זמארין – הגדלנו את התקצוב למסגרות אלה ב20% כי מגיע להם! הם עושים עבודה נפלאה ויש להם מקום של כבוד במורל היישובי, כן יירבו הרכבים מוסיקליים רשמיים למושבה, הרכבי ריקוד והרכבי שירה.
לצפייה בדקה 1:14:44

מיזמיים קהילתיים – במהלך תקופת הקורונה הקמנו בי״ס שכונתי, הבי״ס פעל אחר הצהריים, שיעורים בהתנדבות הועברו ע״י תושבים שנרתמו למיזם, עשרות ילדים השתתפו במיזם אשר הוגדר כהצלחה כבירה.
מחשב לכל ילד – מיזם אותו התחלנו ברגע שבתי הספר נסגרו והתחילו לימודים מרחוק, תוך שבועיים הצלחנו לגייס מחשבים יד 2 מתושבים ובעזרת ״דורון מחשבים״(עסק מקומי מהשמורה) הצלחנו השמיש עשרות מחשבים ניידים/נייחים אשר חולקו לתלמידי המושבה שנזקקו למחשב.

שמירה ובטחון –ב 15/4/2022 הוצג המענה שלנו לקיום סיור בטחון ברחבי הישוב על בסיס רכב בטחון ו- 4 סיירים וכל זאת ללא גביית היטל נוסף מהתושב אלא ע״ב הכנסות מארנונה.
לצפייה בדקה 52:20

הפסקת אפליה בהסעות תלמידים בבתי הספר ניל״י וחורש 240,000 ש״ח יושקעו בסבסוד הסעות תלמידים בבתי הספר ניל״י וחורש על מנת לעצור את האפליה בה הורי בתי הספר ניל״י וחורש משלמים עבור הסעות תלמידים ואילו שאר בתי הספר משלמים מחיר של הסעה ציבורית.
לצפייה בדקה 55:55

ממשיכות בכל הכח את מיזם ״שלישי אישי״ בו אנו פוגשות תושבים המציפים בעיות מול המערכות הבירוקרטיות ומסייעות להם בהסרת החסמים, כמוכן רעיונות רבים עולים בקרב התושבים אותם אנו בוחנים ופועלים לממשם.
זיכוי כספי על פעילויות חינוך שלא התקיימו בשנת קורונה – פעלנו למתן החזר כספי לכל תושב עבור שירותי חינוך (פורמאלי ובלתי פורמאלי) ששולמו אך לא מומשו בגלל מגפת הקורונה.
בנוסף הובלנו החלטה לסימון חניות ברחבי המושבה בצבע ורוד עבור נשים הרות ועבור הורים עם עגלות.
לצפייה בדקה 3:03:06

עמותות ספורט /נוער /ודת – עמותות רבות פועלות ברחבי המושבה בתחומי הספורט, נוער ודת, הגדלנו את התמיכה בעמותות אלו ב 150 אש״ח בשנה. תמיכה אשר מסייעת להן להתקיים וכמובן לקיים פעילויות ספורט / נוער ודת ברחבי המושבה.
צפייה בדקה 1:21:13

שמירה על מסדרון אקולוגי (איכות וקיימות סביבתית) – את המאבק על המסדרון האקולוגי ברמת הנדיב הובלנו כחומה בצורה במועצה, גייסנו את כלל ארגוני הטבע ובעלי החיים והצלחנו להעביר החלטה כי המסדרון האקולוגי יישמר ואף יורחב, לימים הוועדה המרחבית וגם הוועדה המחוזית נתנו רוח גבית ותוקף למדיניות אותה הובלנו.

הקמת וועדת קליטה ועליה – את הוועדה הזו הקמנו במושבה מתוך ראיית צרכי העולים, נפגשנו עם משפחות העולים ומיפינו צרכיהם, הקמת וועדת קליטת עליה היא המנגנון אשר יפקח על סל השירותים שמקבל עולה חדש ואף תקצבנו את הוועדה למימון פרויקטים נקודתיים עבור אוכלוסיית העולים.
לצפייה בדקה 1:20:00

לסיכום
אנו נמשיך להתרכז בעשייתנו בהתנדבות בהתאם למנדט שניתן לנו ע״י הציבור. יש עוד עשיה רבה לפנינו בשנה וחצי הקרובות לפני הבחירות הבאות עלינו לטובה ב30/10/2023. אנו נמשיך לחזק את העובדה כי האופוזיציה בזכרון יעקב מזיזה הרים, מובילה החלטות ומגלה מנהיגות ממלכתית מול הציבור.
שבת שלום וחג שמח
חברות סיעת ״זכרון שבלב״
צילה רשף, קרן איילי, תמי ברששת

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >