דרורית גל-פז

"מגשימה סידרתית"

דרורית גל-פז המכונה ״מגשימה סדרתית״, רגע אחרי שנחתה במושבה התגייסה לקהילת הנשים במושבה והחלה להעביר סדנאות העצמה ותרגול מדיטציה לשקט פנימי בהתנדבות. דרורית מטפלת אינטגרטיבית רב תחומית, המשלבת טיפול coaching, cbt ומדיטציה. עיקר הצלחתה היא לכוון ולהדריך להביא לידי ביטוי את הכוחות הפנימיים של המטופל להעז לשנות ולהגשים מטרות ולהגיע לתוצאות מצוינות. הליווי צמוד כדי להגיע להישגים באמצעות שינוי תודעה להצלחה ושקט פנימי. "גילוי העולם הפנימי העשיר, האוצרות, הכוחות והסגולות החבויים בנו צריכים להתגלות מחדש ולאפשר לכל אחד לחיות בשמחה פנימית, אהבה, שלווה ואושר ויש לנו בחירה איך לחיות מהאושר של העולם הפנימי ולצאת החוצה לעולם. ואת זה אני מנחילה לאחרים את האפשרות לגלות מחדש את הכוח הפנימי, האוצרות והחוזקות החבויים בהם שרק צריכים להתגלות ולתת להם ביטוי במערכות יחסים, עם הנסיבות ועם יצירת עתיד"

דרורית גל-פז, 67, גרושה, מתגוררת בזכרון יעקב, אם חד הורית לבן יחיד וסבתא לשלושה נכדים. היא מטפלת CBT, מורה למדיטציה ראג'ה יוגה, קואצר'ית 25 שנים שעיקר מומחיותה היא מגשרת ליווי משפחות, זוגות ועסקים. בין היתר מלווה נשים להגשמה ולמימוש פוטנציאל.

מגשימה סדרתית
דרורית נזכרת איך פעם שהבן שלה היה ילד הוא אמר לה ״אמא, אני יודע כשאת חושבת על משהו ואומרת שאת רוצה, אני יודע שזה עניין של זמן שזה יתממש״ וכנראה כבר אז הוא צדק. ״הן בלימודים כשרציתי ללמוד לאחר גירושין ובני היה בן ארבע, הייתי אם חד הורית והלכתי ללמוד, רציתי לעבור מקום מגורים לנוחים יותר, לשנות מקצוע, יותר מפעם אחת, להפוך משכירה לעצמאית, כעצמאית לנסוע להודו אחת לשנה כבר 16 שנים זה קורה. (עד הקורונה…)

שתפי בסיפור ההגשמה הפרטי שלך?
מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד נלחמתי למצוא את החופש שלי, ואף פעם לא ויתרתי למרות אילוצי חינוך שהיו נהוגים בביתי.
מתוך קושי שחוויתי בילדות למדתי לטפל בעצמי ובאחרים, כילדה חשתי לא שייכת, שאני כבולה ושלא קשובים לצרכים שלי וגדלתי בחוויה של לבד. לא היו אצלנו ביטויי אהבה בצורת חיבוק או הערכה, אלא בעיקר בצורה של כסף, בגדים יפים לצד המון ביקורת שספגתי מהוריי. תמיד היה צריך לתקן מה שלא היה בסדר אצלי. הרגשתי שאני צריכה להיאבק על החופש שלי ולפתח את החוזק הפנימי לגדול לבד.
היום, מתוך הכרת תודה להורי שעשו את המיטב שלהם, שידעו להראות אהבה שבאה לידי ביטוי במה שידעו, בחומר, כסף ומתוך הקשיים והאיסורים בילדותי למדתי להקשיב לעצמי, למדתי ליצור עולם טוב בתוכי. היתה לי ידיעה פנימית שאני טובה וחזקה מבפנים, זה המזל שלי והבנתי שניתן להשיג דברים בכוח המחשבה, הנחישות והאמונה העצמית.
עם השנים פיתחתי אמפטיה ויכולות הקשבה לצרכים של אחרים ביחד עם רצון למצוא את השלום בין אנשים, לחבר ולעשות סדר. וכך, בצורה טבעית, התגבשה בי ההחלטה להיות מטפלת, יועצת ומורת דרך רוחנית.

איזה מין ילדה היית?
גדלתי בחדרה, מגיל צעיר נחשבתי לשונה שרואה את העולם מזוויות שונות בלתי נראות לעין. ראיתי בתוכי עולם חיובי ומיטיב, עולם הפוך מכל החינוך שחונכתי אליו, עולם פנימי עם ידיעה פנימית של חוזק פנימי, ידיעה שיש בי ובאחרים עוצמות, אך הן לא היו מובנות לסביבה ודוכאו בשל בורות החברה וכמובן מתוך כוונה טובה ללכת בזרם המקובל. ואני, בפנים הלכתי עם הזרם שלי, אהבתי לחקור, להמציא ליצור. סקרנות ללמידה היא תכונה מלידה, כילדה נהגתי לצאת מהבית לטבע וחשבו שברחתי, בגיל 12 בקשתי שיקנו לי ליום הולדת את ספר החלומות של פרויד, אך לא הבינו מאיפה הרעיונות המשוגעים האלה ולא הסכימו. היו זמנים בהם חשבתי שאקדיש את חיי לחקר המוח, אני זוכרת שאפילו ניתחתי מוח של עכבר בקורס פסיכולוגיה פיזיולוגית באוניברסיטת חיפה כשלמדתי את הקורס. בגיל צעיר למדתי מזכירות רפואית כדי ללמוד את כל מבנה גוף האדם, התנדבתי בבית חולים לסייע. כך שכל חיי נאבקתי לחופש ללמוד מעבר למה שרואים בעיניים, כל זאת למרות ההתנגדויות וחוסר ההסכמה מבית, מבלי לקבל עידוד, נהפוך הוא, ראו אותי כמוזרה. למדתי על המוח ותפקודו, נחשפתי עם השנים למאות ספרים על פסיכולוגיה, פילוסופיה, מדעי המוח, הביולוגיה של גוף האדם, החיבור בין התת מודע למודע, למדתי לימודי CBT,NLP לימודי רוחניות ותרגול מדיטציה מגיל צעיר. היה לי ברור שגילוי העולם הפנימי העשיר, האוצרות, הכוחות והסגולות החבויים בנו צריכים להתגלות מחדש ולאפשר לכל אחד לחיות בשמחה פנימית, אהבה, שלווה ואושר ויש לנו בחירה איך לחיות מהאושר של העולם הפנימי ולצאת החוצה לעולם. ואת זה אני מנחילה לאחרים את האפשרות לגלות מחדש את הכוח הפנימי, האוצרות והחוזקות החבויים בהם שרק צריכים להתגלות ולתת להם ביטוי במערכות יחסים, עם הנסיבות ועם יצירת עתיד.

ממתי את מתגוררת במושבה? מהיכן הבחירה לגור בזכרון?
יש לי היסטוריה ארוכה עם זכרון יעקב ואהבה גדולה למקום מילדות עוד כשגרתי בחדרה. לימים נפתח מרכז למדיטציה בזכרון ושמשתי כאחראית על הפעילות ההתנדבותית שם.

אני עוקבת אחר העשייה שלך למען נשות קהילת זכרון יעקב והאיזור. תוכלי לשתף את הקוראים?
בעבר, לפני 4 שנים הפעלתי בזכרון מרכז למדיטציה ראג'ה יוגה. מרכז למדיטציה והתפתחות אישית למען הקהילה וגם לקהל הרחב שהגיע לזכרון למדרחוב. הכל היה בהתנדבות למען הקהילה גם לנשות ויצו. ערכנו סדנאות והתנסויות במדיטציה לתת לאנשים שבאים חוויה של שקט רוגע.
לפני מספר חודשים הזמנתי נשים מהקהילה למפגשי מדיטציה בביתי, התכנסנו אחת לשבוע, והפעילות התקיימה בהתנדבות.

את במקצועך מטפלת באיזה אסכולה את מטפלת?
אני מטפלת באסכולה אינטגרטיבית רב- תחומית בשילוב גישות מהמערב : פסיכולוגיה חיובית,CBT , EMDR ,COACHING ומזרם המזרח מביאה את הגישה הרוחנית באמצעות תרגול מדיטציה ראג'היוגה ומיינדפולנס.
המדיטציה עוזרת לגלות מחדש את הכוחות הפנימיים בתוכנו וללמוד לחוות שלווה ורוגע. ה-CBT עוזר להבין את תבניות החשיבה שמונעות התקדמות ולקחת שליטה על המחשבות וההתנהגות וליצור איזון מנטלי והאימון coaching, עוזר להשיג מטרות ויעדים להגשמה והצלחה. ככה ממשים פוטנציאל ולומדים לקחת אחריות לחיים.

מניחה שיש עלייה בדרישה לטיפול נפשי בתקופת הקורונה
בהחלט יש מגמה של נזקקות לתמיכה הרבה אנשים שמרגישים שאבדו שליטה על החיים, אבדו כיוון, לחץ עצום, תופעות של חרדה, טראומות שחוזרות, דכאון. אנשים רוצים לחזור לאיזון, זקוקים לדעת במה להיאחז, צריכים ללמוד איך להתנהל במצבי משבר וחוסר וודאות ושינויים קיצוניים. ומבקשים סיוע בניהול עצמי בחיים הסוערים.

כיצד ניתן לצלוח את התקופה?
היום יותר מתמיד מתחילים להבין שנדרש לשנות תודעה, לעבר הרוח ופחות חומר, לעשות עבודה פנימית, להתחזק מתוך הכוחות הפנימיים שלנו, ולקחת אחריות אישית על הניהול העצמי, הן בהיבטים של היכרות עם הרגלי מחשבה, שינוי דפוסי מחשבה מעכבים טיפול ברגשות, לתת מקום לרגשות, לפחדים לא להתכחש להם לא לחסום אותם באמצעות תרגול מדיטציה, מיינדפולנס או כל מדיטציה אחרת. היום מדיטציה כבר ידועה ככלי ליצירת שקט נפשי וחיבור לאני האותנטי, לחיות מתוך בחירה אישית. ושליטה עצמית למרות הנסיבות והטלטלות.

הסבירי מה זה CBT
פסיכותראפיה קוגניטיבית התנהגותית, הינו טיפול המתמקד בהווה בדפוסי חשיבה מעוותים ומחלישים, סוגי מחשבות אוטומטיות שליליות של המטופל שגורמות לו לתפקוד לקוי כמו לחרדה, דכאון או כל סבל אחר, הטיפול מאפשר למטופלים לשנות את דפוסי מחשבה אוטומטיים שלילים למחשבות הגיוניות מה שמשפיע על התפקוד היומיומי ולשפר את איכות החיים, לרוב מדובר בטיפול קצר מועד ובטווח קצר ניתן לראות תוצאות טובות מאד. מטפל בתחומים כגון הפרעה כפייתית, בדידות, הפרעות קשב וריכוז, חוסר סיפוק, קושי במימוש הפוטנציאל, בעיות חברתיות, התמודדות עם משברים אישיים, מתח נפשי, דאגנות יתר, טראומה ופוסט טראומה.

העצמה נשית, היש צורך בהעצמה נשית?
העוצמה הנשית נמצאת כבר בתוכנו. ולכן אין צורך בהעצמה אלא הכוונה לאפשר לעוצמה הפנימית להתבטא. כל מה שצריך זה ללמוד, להבין, להפנים, לתרגל וליישם ולהוציא לפועל את הכוחות הפנימים שבתוכנו ולתת להן חופש ביטוי.

ספרי על עשייה נוספת שלך
אני מורה למדיטציה ראגה יוגה מזה 21 שנים. דבר נוסף הוא שאני מומחית בליווי עסקים משפחתיים, יועצת זוגית ומשפחתית, ומרצה לנשים להגשמה ומימוש בכל תחומי החיים.

את מומחית בליווי עסקים משפחתיים. משפחה ועסקים ביחד אפשרי?
למרות הדעות ולמרות ההסתייגויות שבהחלט מובנות, בכל זאת שבעים אחוז מהעסקים הינם עסקים משפחתיים ולכן למען כל כך הרבה עסקים משפחתיים אנו מחויבים לרווחת המשפחות וקוראים תיגר על האמונה הרווחת והמוצדקת הזאת בתנאי אחד.

מה התנאי?
הנכונות והפתיחות לקבל הדרכה והכוונה מקצועית עם מומחים גם בתחום העסקי, הניהולי וגם בתחום ההתנהגות האנושית חייב ללכת ביחד למען ההצלחה. אנחנו משנים את הדעה מקצה לקצה ומראים שעסקים ומשפחה הולכים ביחד אם משכילים לעשות צעדים חכמים, נכונים ומבעוד מועד ולא לחכות לדקה התשעים שחס וחלילה קורא משבר בלתי הפיך. וזאת המחויבות שלנו.

מה החלומות שלך
החלום שלי הוא בעיקר לתת ידע וכלים להגשמה ומימוש לנשים ואנשים שרוצים לשנות ולהתקדם בחיים ומשהו עוצר אותם. לכוון אותם להניע מהלכים מתוך חופש פנימי,
לסייע משפחות, זוגות, וכל מה שקשור ליחסים ולתקשורת מקרבת, מכבדת שמעודדת אהבה לצמיחה,
ולהנחיל תקשורת נכבדת ומקרבת בין מנהלים בארגונים, בני משפחה וזוגות.

משפט הכוח שמלווה אותך בחיים?
התובנה הגדולה ביותר בעיניי היא היכולת להפוך את המיינד/ חשיבה מאויב לחבר – מחשיבה שלילית לחשיבה חיובית מקדמת, ללמוד איך המחשבות מייצרות רגשות שמייצרות מציאות, לראות בסיטואציות הזדמנויות שמגיעות ולהמירן למתנה בחיים, ללמידה.
הגישה החיובית היא נר לרגלי – היא מאפשרת לצלוח מהמורות יותר בקלות וזה גם מה שאני מנחילה למטופלים/מודרכים שלי.
דרורית שחוגגת אוטוטו 67 נראית צעירה הרבה מגילה הכרונולוגי.

כיצד שומרים על חדוות הנעורים?
אמנם בת 67 עוד חודשיים… אבל אני דינמית, צעירה ופעילה ללא גיל, טרם יצאתי לפנסיה כי לא מגיע לי.
זהו שכרו של מי שנמצא בעשייה מתמדת, יצירה, יזמות, התחדשות וממשיכה ליצור, להגשים חלומות, להשתפר מידי יום, להשפיע ולתרום לחברה באהבה.

 

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

דייט עם אורלי אלקלעי – בקדמת התקשורת הישראלית

עיתונאית מוכשרת, אמיצה ופורצת דרך המסקרת במסגרת תאגיד השידור הציבורי ככתבת המשטרה והפלילים. ככתבת חשפה את פרשת פרשות מפורסמות וסיקרה בין היתר את אירועים מכוננים. בשנת 2004 זכתה בפרס רשות השידור על שם אילן רועה. שנים שאני עוקבת בהתפעלות ובסקרנות אחרי עשייתה פורצת הדרך של אורלי שמסקרת מגוב האריות באומץ, קור רוח את האירועים הכי הקשים במדינה, ממה היא קורצה?
קבלו את הדייט המרתק

קרא עוד >

כי האדם הוא השדה – דייט עם אריה זיתוני

אריה זיתוני ראש מועצת בנימינה לשעבר, איש ציבור עתיר זכויות וזה שעשה מתיחת פנים למושבה המנומנמת, הקים שכונות, גנים ואת בית ספר אמירים, חתום על פרויקטים רבים לטובת החינוך והספורט ועוד עשייה מבורכת.

קרא עוד >

ציור החיים – מיכל כהן אלדן בדייט עם יצחק פרנברג

יצחק פרנברג מוכר כשף והבעלים של בית קפה iz Cafe ומהיום גם כצייר. הוא נשוי לליאת ואבא מסור לשלושה ילדים : עדן, נהוראי וניתאי, מתגורר בזכרון יעקב.
סטורי טלר כריזמתי בדיוק כמו הצילחות המרהיב שלו, הוא מגיש את סיפור חייו, מתובל במילים בצרפתית עם קורטוב של מבטא שנותר ובעיקר ניכרת התחושה של סיפוק וגאווה ונוסטלגיה מעיר האורות שהעניקה לו את המישלן הוירטואלי – הילד משכונת רמת צבי ועד השף והצייר המוכשר.

קרא עוד >

דייט עם רז שמואלי – הישראלית היפה

רז שמואלי, בת 31 גרה היום בתל אביב, זמרת יוצרת. את תחילת דרכה המוזיקלית החלה בצבא בחיל החינוך לצידן של רוני דלומי ומשי קליינשטיין. לאחר שהשתחררה רז ביקשה להשתמש בפלטפורמת הטלוויזיה כדי להגיע לחשיפה, השתתפה בעונה הראשונה של The Voice ואף העפילה לגמר בתור המתמודדת המובילה בנבחרתו של אביב גפן והפסידה את הבכורה לקטלין רייטר.

קרא עוד >