סודות ירושלים

הכל התחיל מהילדים… "אמא בואי ניסע לאיזה חופשה עוד לא עשינו כלום הקיץ". כמובן שזה לא ממש נכון (תשאלו את האשראי שלי) אבל למי יש כוח בכלל להתווכח בחום הזה…. הפיד מלא בתמונות של חברים במקומות קרירים במדינות אירופה ואני פה נוטפת ועוד לזרוע חול על הפצעים ניגנו היום פעמיים ברדיו את "כמה חם" של איינשטיין. בסופו של דבר נכנעתי לרעיון של חופשה משפחתית קצרה. השאלה היא איפה ניתן להשיג מזג אוויר ראוי בלי לנתב"ג את עצמנו לדעת עם תור אינסופי בצ'ק אין? אכן כן, בירושלים.

איפה ישנים? מלון פרימה פארק ירושלים

רביעי בצהריים ואנו בדרכנו לירושלים אל מלון פרימה פארק הממוקם בכניסה לבירה. שזה יתרון אדיר כי בימינו העיר מלאה באתרי בנייה וסלילה. לשמחתנו הרבה מתגלה כי צמוד למלון ישנו מגרש חניה לאורחים. כבר התארחתי בעבר במלון זה במסגרת סיור יין משגע שהמלון ארגן במזג אויר סגרירי בחורף. כעת חזרתי עם הבעל והילדים.

אנו נכנסים ללובי. צוות הקבלה מקבל את פנינו בחיוך ומעניק לנו שורה של המלצות על אטרקציות שוות בבירה .

צילום מקס מורן קובלסקי פרימה פארק ירושלים

אנו יוצאים מהמעלית ופותחים את הדלת מדובר במיני סוויטה מעוצבת בקפידה הכוללת אמבטיה המאובזרת בתמרוקים שתי טלוויזיות מיטות נוחות מאוד וערכת קפה מושלמת. בעוד אנו פורקים את המזוודות מתגלה אירוע נדיר הילדים נוטשים על דעת עצמם את המסכים לטובת החדר כושר של המלון ואנחנו מנצלים את רגעי הקסם הללו לשנ"צ מתוק.

מה עושים? "סודות ירושלים" משחק בריחה במרחב התחנה הראשונה

אחר הצהריים עת השמש נחלשה שמנו את פעמנו לעבר התחנה הראשונה. ביציאה מהמונית לתוך המתחם, הבחנו לשמחתנו כי מזג האוויר המוכר לנו מהמרכז רחוק מאתנו בשלב הזה שנות אור כידוע בעיר ציון הוא הרבה יותר מתחשב. המקום עצמו יפיפה וגם אינו גדוש.

בכניסה ניצב לו דוכן קפה קסום שהעניינים בו מתנהלים על פי כללי הטקס של הכנת קפה הערבי. לפני המזיגה הבריסטה מסובב לו במקצועיות רבה את הפינג'אן רב ההוד בארגז החול הקטנטן של הדוכן. האירוע כולו פשוט נולד לסטורי. הזמנתי כוס. הקפה עצמו מושלם.

למעשה כבר כמה שנים רציתי להגיע לתחנה הראשונה אולם תמיד איך שהוא נעצרתי בטריטוריה המשתרעת במשולש מחנה יהודה, מדרחוב בן יהודה וממילא. הפור נפל הפעם על התחנה היות ובמקום מתקיים משחק בריחה "סודות ירושלים" המשלב מספר אלמנטים: הן למידה על היסטוריה, ייצור זמן איכות משפחתי ומעל הכל אם בעזרת המשחק נצליח לנתק בחופש הזה את הילדים לכמה דקות מהמסכים באנו על שכרנו.

צמוד לקפה ממוקמת עמדת הקבלה למשחק. צוידנו בערכה הכוללת כתב חידה ותיבה הסגורה על מנעול. מכאן אנו יוצאים למסע שלקח בערך שעתיים. המשחק עצמו היה מושקע בטרוף ומתרחש לאורכה ולרוחבה של התחנה וכלל חידות הגיון שמפעילות את המוח היצירתי עד קצה היכולת (לפחות אצלנו). בנוסף, המשחק לימד בצורה כיפית וקלילה על תולדות תחנת הרכבת לירושלים שמסילתה החלה להיסלל כבר במאה ה19.

יצוין כי המשחק עמד היטב בכל התקוות שתלינו בו ועורר בקרב הדור הצעיר סקרנות ופרץ בלתי נלאה של אדרנלין. ההיילייט התבסס על הנתון המפתיע שיש עוד משחקים מחוץ לנייד שיכולים לרתק אותם גם ב2022 ;למעשה הם עצמם לקחו פיקוד על המשחק ולא הסכימו לוותר על שום שלב גם כשאנו ביקשנו כבר ברייק קצרצר לקפה. בסיכומו של דבר משחק בריחה "סודות ירושלים" התגלה כפעילות משפחתית מומלצת ורבת קסם דמיון והשראה.

משחק בריחה סודות ירושלים צילום שירה שוואלם

איפה אוכלים? מסעדת  Station 9מסעדה אסייתית המשלבת טעמים של אוכל רחוב מהמזרח הרחוק במטבח מודרני.

כמכורה למטבח אסייתי כשעשיתי את הסיבוב הראשון במתחם התחנה מסעדת סטיישן 9 צדה מידי את עיניי. אחרי חצי שעה כשעברתי בסמוך אליה שוב הבחנתי שהמסעדה מתמלאת בקצב של טור הנדסי יתרה מכך בקהל מקומי . מבחינתי הסיפור גמור.

אנו פוסעים בשעריה של  סטיישן 9 המעוצבת לעילא עם חשיבה על כל פרט משל נכנסו למקום מקביל בלונדון או ברלין מעלינו ניצב גג קסום בשלל צבעים. לשולחן מגיע מלצר חייכני בקיא לעומק בפרטי התפריט ובכלל בעולמות האוכל האסייתי, זהו המושכות של הארוחה עוברות  לידיו.

ראשונה לשולחן מגיעה מנת גיוזה המורכבת מחמש יחידות הממולאות בפרגיות ופטריות שיטקאי המנה התגלתה כמופלאה ביותר. אחריה הצטרפו צמד באנים מאודים במילוי אסאדו נימוח ועסיסי שחוסלו בקצב אש מהיר..

משם המשכנו למנה כייפית וטעימה מאוד הנקראת פופקורן עוף מדובר בנתחי עוף המצופים בפאנקו וטמפורה קריספיים שחומים עם רטבים אסייתיים.

צילום שלי גנדל סטיישן 9

על עדן הזינוק הפאד תאי המורכב מאטריות אורז בתמרהינדי ועוף/בקר/טופו לבחירה.  למעשה מדובר במנה הנמצאת בלא מעט מסעדות אולם בסטיישן היא ביי פאר הטובה ביותר שאכלנו. מוקסמים מהצלחתה של הקודמת הזמנו גרין תאי המבוסס על  אטריות ביצים בחלב קוקוס וקארי ירוק עם מנה נדיבה של עוף וכל ביס זרק אותנו עם חיוך לנוסטלגיה של רחובות בנגקוק.

לפינאלה הלכנו על קאנג פוד תבשיל חלב קוקוס בקארי אדום, רצועות סינטה, גזר קולרבי בזילקום ועוד המנה עצמה עשירה בטעמים לא מתחנפים והייתה מצוינת.

לאחר הקונצרט האסייתי למרות שהיינו מפוצצים בכל קנה מידה נותרנו חסרי כל משמעת והתקשנו להגיד לא לקינוח. זרמנו עם המלצת המלצר והזמנו קינוח טפיוקה מרענן שהביא את מושג שלמות לשיאים חדשים.

גיוזה מושלמת בסטיישן 9 צילום אינסטגרם המסעדה

תוך כדי הקינוח נזכרתי שלפני חודשיים הייתי בפריז וליד המלון שלנו ברובע השישי היתה מסעדה אסייתית חדשה יחסית מהחזקות כיום בעיר האורות. רק בלילה החמישי הצלחנו לשים יד על מקום פנוי; החנופה למארחת הפריזאית ששמרה לנו זוג כסאות התגלתה בהמשך כמשתלמת -ריחפנו כל הערב. התובנה שהתגלתה לי באותו רגע כי בשורה התחתונה בשביל אוכל אסייתי מושלם לא צריך לכרטס בנתב"ג אפשר פשוט לשים בוויז סטיישן 9, מתחם התחנה.

ארוחת בוקר במלון פרימה פארק צילום שלי גנדל

בלילה חזרנו למלון והתיישבנו בבר המעוצב לעילא המקום מתופעל ע"י צוות מקצועי מאד. היין שהמליצו עליו התגלה כמצוין. מסביב בליל של שפות מכל העולם. כאילו ישבנו בבר ברומא. חלק מהתיירים היו מלאי התרגשות היות ומחר יהיו לראשונה בחייהם בעיר העתיקה מקום עליו ערגו מאז ילדותם. לאחר מכן יצאנו החוצה לנשום את אוויר הלילה הירושלמי שהיה ממש קריר כאילו היינו במקום אחר על הכדור.

בבוקר ירדנו לארוחה במסעדת המלון שהייתה עשירה ומגוונת וכללה אומלטים, בר גבינות, דגים, לחמים קינוחים ומה לא.. ומעל הכל כיכב בעמדת הזהב- בריסטה מחויך עם מכונת קפה שהנפיקה אספרסו והפוך נפלאים. הדבר היחידי שבאמת היה חסר לי בטיול לפריז.

לסיכום, המלון מתוקתק להפליא עם צוות סופר חייכני ואדיב. למי שאין לו כוח להשתרך בשדה התעופה, ורוצה למצוא מלון במחיר הגיוני לחופשה משפחתית ולקבל כבונוס גם מזג אוויר שפוי, פרימה פארק הוא לחלוטין יעד אולטימטיבי.

מלון פרימה פארק זאב וילנאי 2 ירושלים

עוד דבר

יצוין אחד הדברים שאני אוהבת במיוחד ברשת מלונות פרימה זה שלכל מלון נבחר קונספט משלו ופעמים רבות מוצעות חופשות מיוחדות עם תוכן מותאם.

בימים אלו הרשת משיקה את התערוכה החדשה של האמן הבין לאומי גיל דסיאנו ביטון בגלריה לאמנות במלון פרימה תל אביב שתיפתח ב8/9,  הגלריה מרשימה ביותר והכניסה חופשית. אל תחמיצו !