סכנת חיים לתלמידים ב’חקלאי פרדס-חנה’!

המשטרה עצרה השבוע קטין תושב פרדס-חנה בחשד לתקיפה של תלמיד בבית-הספר ’אורט חקלאי’ במושבה, במהלכה נפצע התלמיד המותקף מדקירה ופונה לקבלת טיפול רפואי. התלמיד החשוד בתקיפה שוחרר בתום חקירה משטרתית  למעצר-בית בתנאים מגבילים והמשטרה הודיעה כי צפויים מעצרים נוספים.
הנה השתלשלות האירועים האלימים

אירועי האלימות שפרצו בבית-הספר ’אורט חקלאי’ בפרדס-חנה כרכור הביאו למעצר תלמיד בחשד לתקיפה וניסיון דקירה של תלמיד אחר בחצר בית-הספר.
החשוד בתקיפה נחקר ושוחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים ועל-פי המשטרה צפויים מעצרים נוספים בפרשת האלימות הגואה בבית-הספר.

עד לזמן סגירת העיתון נעצרו 2 צעירים נוספים בני 17.
על רקע זה מחו תלמידי שכבת י"ב בבית-הספר ’אורט חקלאי פרדס-חנה כרכור’ והפגינו מול בניין המועצה המקומית ואף קראו להשבתת הלימודים בבית-הספר במחאה על גלי האלימות שפרצו שם באחרונה ואשר לפחות באחד מהם ניצל תלמיד מדקירה.
התלמידים מחו נגד מה שכינו ’אוזלת היד של המערכת נוכח האלימות בבית-הספר’ וחלקם אף הצהיר כי אינם מרגישים יותר ביטחון להגיע ללימודים וכי מדובר בסכנת-חיים של ממש. עוד הטעימו התלמידים כי כל שנה מתרחשים בבית-הספר מקרים של אלימות שאינם זוכים לטיפול הנדרש.
מדובר בשני מקרי אלימות קשה שהתרחשו בבית-הספר, כאשר באחד מהם נמצא תלמיד בסכנה של ממש נוכח ניסיון דקירה שבוצע בו על-ידי שלושה נערים שאחד מהם היה מצויד בדוקרן. האירוע התרחש באחת ההפסקות בחצר בית-הספר ואלמלא התערבו בו תלמידים אחרים עלול היה חלילה להסתיים באסון. אמו של התלמיד שכמעט נדקר הביעה תרעומת קשה על כך שהמערכת אינה עושה די למגר את האלימות והסתפקה בהשעיה זמנית של הנערים שתקפו את בנה, אולם מצאה גם לנכון להודות לתלמידים האמיצים שהצילו את בנה.
זמן מה לפני כן תועדה אלימות קשה בין שתי תלמידות בתוך כיתת לימוד כאשר התגוששו ביניהן ואחת מהן אף עשתה שימוש במספריים במטרה לתקוף את התלמידה האחרת.
מבית-הספר נמסר כי דיווח על המקרים הללו נמסר להורי התלמידים וכי בית-הספר פעל בנושא ההשעיה בהתאם לתקנות משרד-החינוך. במקביל הודיעה מנהלת מחלקת-החינוך במועצה אורה ירדני כי בראשית השבוע התכנסה ועדה רב מערכתית המורכבת מצוותים רב מערכתיים של המועצה, בעלות אורט, הנהלת ביה"ס ומשרד החינוך. תוצרי הועדה יספקו מענה כולל ומהיר לצד מענה ארוך טווח.
מנהלת אגף החינוך, אוריה ירדני:
"אנו רואים בחומרה רבה את אירוע האלימות וננהג באפס סבלנות במקרים כאלו. בית הספר בשיתוף פעולה עם אגף החינוך של המועצה, פיקוח משרד החינוך -מחוז חיפה, רשת אורט והשירות הפסיכולוגי של המועצה טיפלו מידית באירוע, על מנת שמקרים אלו לא יישנו.
הטיפול באירוע כלל השעיית התלמידים המעורבים והעברת הטיפול למשטרת ישראל.
לצד זאת מבוצעות ע"י צוות ביה"ס מגוון פעולות חינוכיות לחיזוק תחושת המוגנות והביטחון של התלמידים והצוות החינוכי.
כל זאת ועוד, ראש המועצה-המקומית הגר פרי יגור זמנה ועדה עם נציגי הביטחון ובראשם מפקד תחנת משטרת זכרון יעקב לדון במציאות פתרונות מערכתיים למיגור אלימות בבית הספר.
לאורך הטיפול המלא במקרה, ראש המועצה, מנהלת אגף החינוך והנהלת ביה"ס קיימו שיח רציף ופעלו בשיתוף פעולה עם הנהגת ההורים והתקיימו מעגלי שיח עם התלמידים להחזרת תחושת הביטחון והשבת השגרה בביה"ס.
סכנת חיים לתלמידים ב’חקלאי פרדס-חנה’!
כל הזכויות שמורות

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >