הפשיעה האלימה הגיעה גם לזכרון-יעקב: חיסול לאור-היום במרכז המושבה!

פיצוץ בזיכרון יעקב

פיצוץ עז החריד ביום רביעי בשעה 10:00 בבוקר את מרכז המושבה בזכרון-יעקב ומיד אחריו עלתה מכונית מסוג 'סקודה' באש, סמוך לחניון של המועצה-המקומית ומאחורי הבניין של קופת-חולים 'מכבי'.

כתוצאה מהפיצוץ ומהאש שאחזה במכונית, נשרף הנהג הלכוד בתוכה למוות, ולחובשים ולפרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, לא נותר אלא לקבוע את מותו.

למקום האירוע הוזנקו גם כוחות משטרה וכבוי-אש, שעסקו בהשתלטות על הלהבות שאחזו בכלי-הרכב. מעדויות ראשונות שנאספו במקום, התברר כי הנהג ההרוג הגיע לחניון דקות ספורות לפני האירוע, הספיק עוד להוריד בפינת הרחוב הסמוך את אשתו ובנו החייל, לברך את אחד האנשים בברכת 'בוקר טוב', ומיד לאחר-מכן התפוצצה המכונית בה נהג, התנגשה בעמוד סמוך ועלתה באש כשהוא יושב בתוכה.

פיצוץ בזיכרון יעקב

מתברר כי מדובר באדם כבן 40, העובד בעסקי 'ביטקון' ומוכר למשטרה מעבירות סמים וכספים שביצע בעבר, מה שהעלה מיד את ההשערה כי מדובר בחיסול על רקע פלילי. גם עוצמת הפיצוץ ברכב, מעידה כביכול על מטען-חבלה המוכר בקרב עבריינים מקצועיים בעולם-התחתון.
מעבר לעובדה לפיה מדובר במעשה רצח חמור, ובהתנהלות אופיינית לחיסולי-חשבונות בקרב פושעים, צריך גם להתייחס לכך שהחיסול באמצעות פיצוץ רב-עוצמה, התרחש במרחק קצר מאוד מ'גן טיול', בו שהו אותה העת מבקרים וילדים רבים, ובחניון עמוס מכוניות, שרק בדרך-נס הסתבר כי איש מהנהגים שלהן לא ישב ברכבו. במקום הפיצוץ חולפים גם עובדים של המועצה-המקומית, דיירים של הדירות הסמוכות ולקוחות של קופת-חולים 'מכבי' הקרובה.

עד מועד כתיבת שורות אלה, טרם נודע על פרטים נוספים של החיסול, שאירע לאור-היום במרכזה של זכרון-יעקב, והמשטרה ממשיכה באיסוף ראיות, בגביית עדויות ובתחילתה של החקירה, לאחר שהוצא צו אסור-פרסום על פרטיה.

פיצוץ בזיכרון יעקב