נמשך המאבק נגד 'מנחת-הבונים' בחוף-הכרמל

זמן קצר לפני פיזור הכנסת וההכרזה על המועד הבחירות הבאות, הספיקה להתכנס הוועדה המיוחדת לפניות-הציבור בכנסת, לדיון מיוחד שבמרכזו 'מנחת הבונים'

אלחנן שוורץ, חבר מליאת המועצה-האזורית חוף-הכרמל, הציג בפני חברי הוועדה את החששות של תושבי האזור, מפני פיתוח עתידי של המנחת השנוי במחלוקת, ובכך הציב שוב על סדר-היום את הנושא המטריד.
אלחנן שוורץ הטעים בדבריו בין השאר, את האפשרות לפיה אישרה רכבת-ישראל את הרחבת המנחת והארכתו עבור היזם העומד מאחורי הפרויקט, והדגיש כי קיים חשש רציני לפיו אישרה רשות-התעופה האזרחית את התכנית, לפיה ישמש 'מנחת הבונים' בבוא היום שדה-תעופה חלופי, לשדה-דב ולשדה-התעופה בהרצליה שכבר נסגרו.

מדבריו של אלחנן שוורץ בוועדה, עולה כי היזם אישר כביכול את התנגדותו הנחרצת להקמת שמורת-הטבע 'המליחה', ובמקביל סירב גם להשיב לשאלות חברי-הכנסת בדבר תכניותיו העסקיות.
שוורץ הדגיש בדבריו את החששות, שעדיין מלווים רבים מתושבי חוף-הכרמל בעניין 'מנחת הבונים', וזאת לאחר שבין השנים 2015-2017 בוצע שנוי-יעוד של המקום. המנחת משמש כיום לצניחה ספורטיבית והוא מופעל על-ידי חברת 'אייר פרדייב' בשעות האור בלבד. למנחת מסלול של כ-800 מטרים, ובנוסף לצניחה-ספורטיבית, הוא משמש גם למטוסי-כיבוי אולם קיים חשש כי עלול להתבצע שינוי תב"ע, ועקב כך יוארך המסלול ל-1800 מטרים, כצעד ראשון לקראת הכשרתו העתידית, לשמש שדה-תעופה לכל דבר.

אלחנן שוורץ הזכיר לוועדה כי שמורת-הטבע 'מליחה', תוכננה בזמנו להיות בית-גידול לח ונדיר, אולם התכנית הזאת בוטלה מסיבות לא ברורות. הוא גם עמד על כך שעד מועד הדיון בוועדה, לא הוגשה בקשה להיתר-בניה וכי, מאחורי התכניות של רכבת-ישראל, יש כוונה להקמת שדה-תעופה גדול. המנחת המדובר נמצא ממזרח לחוף-הים וכ-1 ק"מ מ'הבונים' ובמקביל למסילת-הברזל של הרכבת.

כזכור בחודש מרץ 2022 בישר אסיף איזק, ראש המועצה-האזורית חוף-הכרמל, לתושבים על כך ש'מנחת הבונים' לא יומלץ לשמש אחת החלופות להקמת שדה-תעופה חדש וזאת לאחר מאבק של המועצה-האזורית יחד עם התושבים.

ראש המועצה-האזורית אמר עוד כי, הבנה זאת הושגה עם המשנה למנכ"לית משרד התחבורה עילם שגיא, ובאותה הזדמנות הודה אסיף איזק לשרת-התחבורה היוצאת מרב מיכאלי, על הבנתה ותמיכתה בתושבי המועצה-האזורית.
למרות הדברים הללו, מתברר כי בחוף-הכרמל עדיין שוררת דאגה מפני אפשרות הרחבת 'מנחת הבונים', כפי שבא הדבר לידי ביטוי בדבריו של אלחנן שוורץ בוועדת-הכנסת.

אלא שנראה כי הנושא, כמו רבים אחרים, ירד מסדר-היום, לפחות למשך מחצית השנה הקרובה, עד הקמת ממשלה חדשה.

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >