מנחת הבונים – הוחלט פה אחד!

מליאת המועצה אישרה השבוע (ב') ייזום תב"ע חדשה למנחת הבונים, זאת לאור הצהרת נציב הכבאות הראשי כי הארכת המנחת ל 1,800 מטר אינה נדרשת לצורכי כיבוי.

בישיבה שהתקיימה השבוע, החליטה מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל פה אחד על ייזום תב"ע חדשה למנחת הבונים, אשר תבטל את התכנית הקיימת להאריכו ל 1,800 מטר לצרכי בטחון, כיבוי וחירום – ותשאיר את המנחת בגודלו הנוכחי.

החלטה זו מגיעה על רקע הצהרתו של נציב כבאות ראשי, רב טפסר אייל כספי, בביקור שקיים בשבוע שעבר בחוף הכרמל. נציב הכבאות עומד בראש ארגון כבאות והצלה, אשר אחראי על כלל הפעילות לכיבוי אש ברחבי המדינה.

כספי אמר בפגישה כי "בהמשך לפניה של ראש המועצה אסיף איזק, אני מבקש להציג את עמדת כב"א לגבי הארכת המסלול במנחת הבונים. הארכת המסלול במנחת אינה נדרשת, מבחינת רשות הכבאות, על מנת לספק מענה איכותי, מהיר ומקצועי לתרחיש של שריפה בכרמל. מסלול של 900 מ' מספיק בהחלט."
יצוין, כי מאז החלה המועצה לעסוק באפשרות להארכת המנחת – כבר בשנת 2016 – כלל הגופים הממונים הציגו בכתב את עמדתם, שתומכת בהארכת המסלול. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה אישרה את התכנית בתמיכתם של כלל גורמי התעופה, הבטחון והכיבוי: נציב הכבאות הראשי, רשות התעופה האזרחית, רשות הכבאות וההצלה וכמובן טייסת הכיבוי של משטרת ישראל.

בשבוע שעבר, כאמור, התקבלה התייחסות רשמית ראשונה של גורם מוסמך, באשר לנחיצות הארכת המנחת. לאור זאת, בישיבת המליאה שהתקיימה ביום שני האחרון קיבלה מליאת המועצה החלטה פה אחד – ליזום תב"ע חדשה אשר תבטל את התכנית להארכת המנחת, ותשאיר אותו בגודלו המקורי.
ראש המועצה אסיף איזק אמר: "הנהגת מועצת חוף הכרמל ידעה תמיד לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבור תושבות ותושבי חוף הכרמל, בהתאם לכל המידע שמוצג ונמסר לנבחרות ונבחרי הציבור – וכך גם הפעם. משנמסרה לי ההתייחסות של נציב הכבאות הראשי, שמעיד כי הארכת המסלול אינה נדרשת לצורכי כיבוי ובטחון, פעלנו בהתאם וקיבלנו החלטה במליאת המועצה לפעול לשינוי התב"ע במקום. לאחר עבודת המטה שנבצע, תעבור ההחלטה לפיתחה של הוועדה המחוזית, שגם דנה בתכנית הקודמת, ובסמכותה לאשר או לדחות את התכנית החדשה."

מליאת-המועצה. צילום-דוברות-המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >