מחזון למעשה: חדש בחוף הכרמל – "כרמלה" – בית למנהיגות נשית

לפני שנה אישרה מליאת המועצה את התכנית "מועצה שווה" – תכנית אסטרטגית שנועדה לקדם שוויון מגדרי בחוף הכרמל. השבוע (ב') נחנך באירוע מרגש הבית החדש למנהיגוּת נשית בחוף הכרמל – "כרמלה". כל הפרטים לפניכם.

לפני שנה אישרה מליאת המועצה את התכנית "מועצה שווה" – תכנית אסטרטגית שנועדה לקדם שוויון מגדרי בחוף הכרמל. השבוע (ב') נחנך באירוע מרגש הבית החדש למנהיגוּת נשית בחוף הכרמל – "כרמלה". כל הפרטים לפניכם.

סיפורה של "כרמלה" מתחיל כבר לפני שנתיים, עם הקמתה של הוועדה האסטרטגית לשוויון מגדרי בחוף הכרמל. בוועדה לקחו חלק 20 נשים וגברים, תושבות ותושבי חוף הכרמל בגילאי 16 עד 70+, מיישובים, קיבוצים ומושבים, וגם עובדות מועצה ומנהלות מחלקות בתחומים הרלוונטיים. בליווי מקצועי הם חקרו, מיפו, בחנו, התייעצו – וניסחו שורת המלצות שזכו לכותרת "מועצה שווה". בהמשך, הועברו להנהלת המועצה לחידוד ואישור ומשם – למליאת המועצה שאישרה את המהלך פה אחד בסוף חודש נובמבר 2021. התכנית "מועצה שווה" זכתה לתהודה בכל רחבי הארץ ואף הוצגה בכנסת בפני הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, על-ידי סגן ראש המועצה רפי אבני ויועצת ראש המועצה לקידום שוויון מגדרי, ירדן קינן.

שנה לאחר כל זאת, בתחילת השבוע, נערך אירוע נוצץ ומרגש לפתיחת "כרמלה" – הבית למנהיגות נשית בחוף הכרמל.
"חלמנו על הדבר הזה תקופה ארוכה, יחד עם הוועדה האסטרטגית לנושא. בתפיסת העולם שלי, כל נערה או ילדה, צריכה להרגיש בעולם – כבר מהגיל הרך – שהעולם פרוש לרגליה, ושהיא יכולה לעשות כל מה שהיא תבחר", פתח ראש המועצה אסיף איזק.

"בשביל ליצור עולם כזה אנחנו נצטרך לעבוד קשה במשך הרבה מאוד שנים. לדבר את זה, לחיות את זה, לנשום את זה. בתפיסתי, התפקיד שלנו כנבחרי ציבור, הוא לוודא שלכל אחת יש שוויון הזדמנויות. אני חושב שלמנהיגות הגברית יש כפל אחריות בנושא הזה. זה לא דגל שרק נשים צריכות להרים. אני מקווה שהבית הזה יהיה קרקע יציבה לתהליך הזה שהתחלנו כאן יחד".

יועצת ראש המועצה לקידום שוויון מגדרי, ירדן קינן, הודתה לכלל השותפות והשותפים לתהליך המשמעותי המתקיים בתחום זה במועצה במשך שנים: "זה הבית של מי שהקימו את היסודות שלו – יסודות שלא תמיד היה קל להעמיד, אבל המשיכו לפעול בנחישות לאורך בדרך, וכאן מדובר על כל חברות מועצת הנשים של חוף הכרמל לדורותיה, הנשים המופלאות שייסדו לפני קרוב ל-15 שנים את תחום הנשים במועצה – ולהן כולנו חייבות וחייבים תודה. זה הבית שלנו, של תושבות חוף הכרמל, שמעכשיו הולך להיות מרחב של יזמות, חיבורים ופעילות – מרחב להמשיך ולחלום הרבה מעבר לאופק – ומעבר לכל תקרת זכוכית שנוכל לדמיין".

האירוע המרגש התקיים כאמור במשכנה של "כרמלה" בקיבוץ עין כרמל, ובמהלכו הוצגו דוכנים של אמניות מקומיות במגוון תחומים. בהמשך בירכה את הקהל גם עדי רוזלי, מי שתרכז את הפעילות ב"כרמלה", והזמינה את הרבנית רבקה לוביץ' לקבוע את המזוזה. לאחר מכן נהנו המשתתפים מהופעה מוסיקלית של שירניה פדידה ועדן חרמוני.