סגירת מעגל – הקונגרס הציוני מתכנס בבזל בשווייץ

צילה רשף, ראש האופוזיציה בזכרון יעקב, אשר משמשת כציר בקונגרס הציוני לוקחת חלק בכינוס ההיסטורי
במערך אבטחה חסר תקדים, התקיים כינוס הקונגרס הציוני ה 125 בעיר בזל בשווייץ.
כשברקע הפגנות פרו פלסטיניות במוקדי הכינוס כנגד משתתפי הכנס ביניהם פילנטרופים, מדענים, יזמים, חברי צירים שהמשותף ביניהם זה ציונות ויהדות.
צילה רשף, ראש האופוזיציה בזכרון יעקב, אשר משמשת בנאמנות כציר בקונגרס הציוני מזה כשנתיים משתפת:
״כציר בקונגרס הציוני וכחברת וועד הפועל הציוני אני גאה על הזכות שנפלה בחלקי להשתתף באירוע בינלאומי במלאת 125 שנה להקמת הקונגרס הציוני הראשון וכינוסו בבזל״.
הכינוס התקיים בעיר בזל בשוויץ מקום כינוסו הראשון של הקונגרס לפני יותר ממאה שנה.

מרפסת מלון ״שלושת המלכים״ בה הצטלם הרצל צילומים באדיבות צילה רשף
מרפסת מלון ״שלושת המלכים״ בה הצטלם הרצל. צילומים באדיבות צילה רשף

באוגוסט 1897 כינס הרצל בבזל את הקונגרס הציוני הראשון – האספה הלאומית של העם היהודי החפץ בתחייתו. בקונגרס זה אושרה תוכנית בזל, שלפיה מטרת הציונות היא "להקים בית לאומי עבור העם היהודי בארץ ישראל, שיהיה מובטח על בסיס משפט העמים", הוקמה ההסתדרות הציונית. הרצל נבחר לנשיא ההסתדרות הציונית, בכהונה זו שימש עד יום מותו.
מאז בזל ואילך חתר הרצל בהתמדה להשגתן של שתי מטרות עיקריות: הקמת מולדת לעם היהודי בארץ ישראל בהסכמת המעצמות, שתושג באמצעות משא ומתן דיפלומטי, כפי שנקבע בתוכנית בזל, וחיזוקה ופיתוחה של ההסתדרות הציונית עד שתהיה מסוגלת להיות גורם בעל משקל במשא ומתן המדיני ולעמוד בראש מפעל ההתיישבות בבוא היום.
צילה ממשיכה לשתף ברשמים מהכינוס: ״החוויה הייתה מדהימה, לפגוש מעל 1000 יזמים, מדענים, פילנטרופים, נשים, גברים, דתיים חילוניים וגם חרדים שהמכנה המשותף לכולם הוא יהדות וציונות. להיות שותפים למעגלי שיח בנושא ציונות, בנושא אנטישמיות ואתגרים נוספים בעולם, כשכל הנוכחים מוכווני מטרה למצוא ולמנף פתרונות יצירתיים״.
אות הערכה מטעם הקונגרס הוענק לאחמד עובייד אל מנסורי, תומך נלהב של הסכמי אברהם אשר הקים בדובאי מוזיאון המוקדש לשואה, מוזיאון ראשון מסוגו במדינה מוסלמית. לדבריו: "חינוך על השואה וזוועותיה הוא התרופה הטובה ביותר נגד הבורות."

צילה רשף בכינוס ה 125 של הקונגרס הציוני בבזל
צילה רשף בכינוס ה 125 של הקונגרס הציוני בבזל

התרגשות יוצאת דופן הייתה בקרב צירי הקונגרס והאורחים בזמן הענקת אות הכבוד לאחמד עובייד אלמנסורי.
אם גאווה מקומית אז עדיף בשניים, בנוסף לצילה רשף הגיעה לבזל גם המדענית תושבת זכרון יעקב, ד״ר קירה רדינסקי. רדינסקי הייתה בין המדענים שהרצו בימי הקונגרס והציגה את תחום הבינה המלאכותית בהקשר לחיזוי תופעות טבע ואסונות בעולם.
הארוע עבר בשלום ובמפגן יוצא דופן של יהדות וציונות מאוחדת שיש לה זכויות רבות בבניית מדינת ישראל וחוסנה הלאומי.

אחמד עובייד אל מנסורי
אחמד עובייד אל מנסורי

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >