תושבת בנימינה-גבעת עדה תשלם למועצה המקומית פיצויים בגין 'לשון הרע'

תושבת בנימינה-גבעת עדה, תשלם למועצה-המקומית פיצויים בגין עבירות 'לשון הרע' בהן הורשעה בבית-המשפט. כך קבעה השופטת סיגלית מצא, אשר הרשיעה את התושבת בגלל פרסומים שפרסמה נגד ראש המועצה-המקומית אתי ויסברג ועל רקע התבטאויות פוגעניות של הנתבעת נגד עובדי המועצה וחברים במועצה-המקומית.

תביעת הפיצויים על-פי חוק 'לשון הרע', הוגשה נגד הנתבעת על-ידי המועצה-המקומית בנימינה-גבעת עדה,,בעקבות פרסומים שהפיצה ב'פייסבוק' ובהם כינתה בין היתר את ראש-המועצה 'שקרן פתלוגי'. היא המשיכה לפרסם עוד מספר פעמים ב'פייסבוק' פרסומים פוגעים ומעליבים נגד ראש-המועצה ובמקרה אחר, השמיעה כלפי חברי מועצה שהשתתפו בישיבה, את הכינוי 'מושחתים' ואף הפיצה ברשת סרטון נגד איתי ויסברג וחלק מחבריו במועצה-המקומית, ובנוסף לכך פגעה ועלבה בעובדות המועצה-המקומית.

על רקע הדברים הללו, תבעה אותה המועצה-המקומית ודרשה ממנה פיצויים בסכום של 180 אש"ח, בגין ביצוע עבירות על חוק 'לשון הרע' ופגיעה בשמם הטוב של עובדי הרשות-המקומית, חברי המועצה ושל העומד בראשה.
המועצה התובעת טענה כי "מדובר בשנים של הוצאת דיבה רעה וחציית קו-אדום" ואילו הנתבעת גרסה כי "מדובר בתביעת-השתקה מטעם המועצה ואין יריבות בינה לבין התובעים".

בפסק-דין ארוך, מנומק ומפורט, עמדה השופטת סיגלית מצא על עקרונות חוק 'לשון הרע' בצירוף תקדימים ולבסוף קבעה כי "יש לשון-הרע בחלק מהפרסומים של הנתבעת ועל-כן זכאית התובעת לפיצויים". בפסק-הדין הוסיפה השופטת וקבעה כי "על המועצה לספק לעובדיה מקום עבודה מוגן ובטוח, משכך, משהשתלחה הנתבעת בעובדות המועצה באופן חסר רסן, חובה היה על המועצה לתבוע את עלבונן".

תביעת 'לשון-הרע' של המועצה-המקומית, התקבלה בחלקה והשופטת גזרה עליה לשלם פיצויים בסך 45 אש"ח וזאת בנוסף ל-4500 ₪ הוצאות ועוד 12 אש"ח שכר-טרחה.

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...