זכרון יעקב מועמדת לפרס חינוך ארצי תשפ"ג

מועצה מקומית זכרון יעקב מלאה התרגשות לאור החלטתו של משרד החינוך מחוז חיפה להמליץ על מחלקת החינוך של המועצה כמועמדת לפרס חינוך ארצי לשנת הלימודים תשפ"ג

החלטה זו התקבלה בתמיכה גורפת של כלל המפקחים היישוביים והיא מהווה ציון דרך חשוב בהערכה והוקרה על פעילות ענפה של מחלקת החינוך היישובית. הערכה זו מתפרסת על מגוון רחב מאוד של מענים לכלל הקהילות, גילאים וצרכים של תלמידי זכרון יעקב.

כמובן שהזכייה היא חשובה ומיוחלת אך עצם המועמדות לפרס ארצי משקפת חשיבות של מצוינות פדגוגית וערכית, מיצוי הפוטנציאל ויחס אישי ומוקפד לכל תלמיד ותלמידה במערכת. מדי שנה משרד החינוך מעניק את פרס החינוך היישובי לכחמש רשויות מקומיות, שהצטיינו בקידום הפעילות החינוכית בתחומן.

מנהלת מחלקת חינוך במ.מ. זכרון יעקב דר' מרים פאנויאן: "המתנה בקבלת ילד לעולם גורמת לשינוי בחיי היום – יום ומאפשרת לחנך דור חדש החינוך מתחיל מהיום הראשון בו הילד שואפים את אויר העולם. כל העולם סובב אותם והם גדלים לתוך עולם מלא בחוויות, אתגרים, ערכים בצורה דינאמית ומהירה. הילדים נפגשים מידי יום עם מבוגר משמעותי שישפיע עליו במהלך חייו, ההורים, מערכת החינוך, המורים, הסביבה, המשפחה, ועוד.
לא בכדי נאמר ש"מספיק מבוגר אחד שיאמין בילד". כאשר שאלה אליסה מהסיפור "אליסה בארץ הפלאות" את החתול לאן כדי לה לפנות, הוא שאל בחזרה "לאן את רוצה ללכת?"

זה תפקידנו בעולם החינוך, להדריך, ללוות, לחנך, להורות את האפשרויות ולתת לילדים את הכלים הנכונים לבחירה מושכלת.

ערכים הם המצפן המוסרי שבאמצעותו אנו בוחנים את העולם ובוחרים לפעול בו. במסגרת תהליכי הלמידה אנו מקדמים ערכים אישיים, קהילתיים, חברתיים וכלל-אנושיים, באופן שיאפשר לילדינו לגבש עמדות וערכים ביחס לידע ולהקשר המציאותי סביבם. פיתוח הזהות האישית והשייכות של ילד וילדה והתנסות ופעולות לפיתוח מיומנויות ברמה האישית והקבוצתית.

מערכת החינוך במושבה פועלת עם כלל השותפים יחד למטרה אחת – להביא למימוש הפוטנציאל בכל ילד או ילדה ביחס לעצמו ולהוביל אותם למצוינות אישית ובוגר משמעותי לעצמו ולקהילה, כמו גם טיפוח והעצמה של צוותי החינוך ושדרת הניהול – מנהלי מוסדות החינוך.

אני מבקשת להודות לראש המועצה, לכל צוותי החינוך, לעובדי מחלקת החינוך, עובדי המועצה המקומית, למשרד החינוך מחוז חיפה והפיקוח, לוועדי ההורים , לתלמידים ולתלמידות ומשפחותיהם – גאווה יישובית".

מתוך אתר משרד החינוך

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...