כל בתי הספר התיכוניים של זכרון יעקב נכנסו לרשימת המצטיינים הארצית

ביום ראשון 28.8.22 פרסם משרד החינוך את רשימת 335 בתי הספר התיכונים שהצטיינו בתחומים הערכי, החברתי והלימודי בשנת הלימודים החולפת. לתוך הרשימה המרשימה נכנסו שלושת התיכונים של זכרון יעקב: ישיבה תיכונית, תיכון פלך ותיכון המושבה. כבוד גדול למערכת החינוך של היישוב!

דרגות ההצטיינות שניתנו לבתי הספר מזכות אותן בתגמול כספי בין כ-3,300 לכ-8,800 שקלים. התגמול ניתן בהתאם לסיכום של משרד החינוך עם ארגון המורים ומשרד האוצר במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה" שנחתמה ב-2011. השנה בחן משרד החינוך 838 תיכונים ברחבי הארץ ומתוכם רק 335 זכו בתגמול. % 55 מהתיכונים ברשימה שייכים לזרם הממלכתי, % 26 מהחינוך הממלכתי דתי, % 13 מהחינוך הערבי, % 4 מהחינוך החרדי, % 2 מהחינוך הדרוזי, ו  % 1 מהחינוך הבדואי.

הדרוג בתגמול מבטא את שיעור השינוי בפרמטרים הנבדקים ביחס לשנה קודמת. על מנת להסביר את ניתוח הנתונים שפורסמו נציין לדוגמא את נתוני תיכון המושבה. בשנת תש"פ ממוצע הזכאים לבגרות עמד על % 97.1 ובשנת תשפ"א על % 97.8 זכאים לבגרות. כלומר, הגידול היה "רק" % 0.7 והקפיצה/שיפור בזכאים לבגרות היה קטנה ביחס לשנה הקודמת, אבל בערכים אחוז

הזכאים לבגרות הוא מהגבוהים בארץ גם בקרב בתי הספר הדומים לנו. חשוב להדגיש שבתיכון המושבה בפרסומים שהיו בשנת תשע"ט אחוז הזכאים לבגרות עמד על % 84.5 זכאים לבגרות וכיום לאחר מספר שנים עומד אחוז הזכאים על % 97.8 שינוי דרמטי ומהותי. עקרון ניתוח זהה יש גם לישיבה התיכונית וגם לתיכון פלך המצוינים שלנו.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון: "הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילה אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים".

ד"ר מרים פאנויאן, מנהלת מחלקת חינות במועצת זכרון יעקב: "העשייה מתבטאת בדמות הבוגר של המערכת החינוכית. עיצוב ומיצוב הבוגר בערכים לכבוד האדם, אהבת המולדת, נתינה והישגים למצוינות אישית. לכל אילה שותפים המבוגרים המשמעותיים אשר סובבים ועוטפים את הבוגר לאורך לימודיו במערכת החינוכית, אילה המטמיעים חוסן אישי וחברתי, מובילים לחשיבה מגוונת ומעניקים לכל תלמיד ותלמידה הזדמנות לשוויון חינוכי. אנו גאים בבוגרים שלנו, אנו גאים בצוותים החינוכיים אשר משמשים דמויות לחיקוי לתלמידנו. זו הזדמנות להודות לאנשי החינוך המצוינים במערכת שלנו ולאחל לכולם שנת לימודים מוצלחת ומהנה".

ראש המועצה מר זיו דשא: "מערכת החינוך של זכרון יעקב היא מהמובילות בארץ. התיכונים שלנו הם "בית חינוך" בו מוקנים ערכים, כישורים חברתים, כלים להעצמה אישית, עידוד והכוונה למעורבות חברתית משמעותית ולגיוס לצה"ל ולשרות לאומי וכמובן להצלחה בלימודים. תודה לצוותים החינוכיים, לקהילות בתי הספר, למחלקת החינוך שכולם ביחד שותפים למעשה החינוכי ולהצלחה".

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...