החברה הכלכלית חוף הכרמל: מנכ"ל חדש נבחר

שלומי לנגר, לשעבר ראש המועצה המקומית אורנית ומנכ"ל המועצה, נבחר לשמש כמנכ"ל החברה הכלכלית חוף הכרמל. החברה שהייתה "רדומה" במשך שנים רבות, חוזרת לפעול בימים אלה ותהווה את הזרוע הביצועית והכלכלית של המועצה האזורית

לאחר שבתחילת השנה אישר מנכ"ל משרד הפנים את הקמתה מחדש של "החברה הכלכלית לפיתוח חוף הכרמל בע"מ", כעת הודיעה המועצה על בחירתו של מנכ"ל חדש לחברה – שלומי לנגר.
החברה הכלכלית הוקמה בחוף הכרמל בשנת 1991, אז עמד בראשה המנכ"ל אייל פרידמן ז"ל. בשיא תפארתה היא ביצעה ארבעה פרויקטים גדולים: הקמה ופיתוח תשתיות בהרחבות המושבים צרופה ומגדים, מזח אל תוך הים בקיבוץ שדות ים והקמת תשתיות ייחודיות בחוף דור.
החברה הכלכלית דאז הפעילה את כל חופי הרחצה בחוף הכרמל וניהלה את המרכז הימי בשדות ים. בחלוף השנים התחלפו גם המנכ"לים, לחברה הכלכלית לא נמצאו אמצעים כלכליים להמשך קיומה, והיא "הורדמה".
שני עשורים עברו מאז, ובשנים האחרונות – עם הגעתה של התעוררות יזמית כללית באזור חוף הכרמל – עלה הצורך למצוא פתרון יעיל לקידום וביצוע פרויקטים שיעשירו את מרחב המועצה.
בשנת 2020 הוקמה ועדה אסטרטגית בה לקחו חלק תושבי ותושבות המועצה שיצאו למסע משותף, לכתיבת תכנית אסטרטגית לחברה הכלכלית. התכנית נועדה לזהות הזדמנויות, יזמויות, מגמות ואפשרויות לצמיחה כלכלית.
את התחדשותה של החברה יוביל כאמור המנכ"ל הנבחר, שלומי לנגר. לנגר נבחר מבין 12 מועמדים ומועמדות, בסיומו של תהליך בחירה שכלל ראיונות על-ידי חברות וחברי דירקטוריון החברה הכלכלית, ו-ועדת בחינה הכוללת את מנכ"ל החברה הכלכלית עמק חפר וממונה התקציבים של מחוז משרד הפנים.
לנגר כיהן בעבר כראש המועצה המקומית אורנית, וכן כמנכ"ל המועצה. בין התפקידים שביצע לאורך השנים – יו"ר דירקטוריון איגוד ערים לאיכות הסביבה; יו"ר ועדת הנוער בשלטון המקומי; יו"ר פורום ראשי הרשויות שרון-שומרון.
"אני שמח, נלהב ונרגש לקראת תפקידי החדש כמנכ״ל החברה הכלכלית של המועצה האיזורית חוף הכרמל, שהיא הזרוע הביצועית של הרשות", אומר לנגר. "אני מאמין בפוטנציאל הרב הקיים במועצה האזורית הכי יפה בארץ וברוח העשייה הקיימת, אליה נחשפתי כבר בפגישותיי הראשונות עם קברניטי המועצה. אני מצפה בקוצר רוח להתחיל בתפקידי, ובכוונתי לרתום את נסיוני, ליזום, להוביל ולממש ביחד עם כל השותפים והשותפים פרויקטים ומיזמים לרווחת התושבים."
בין הפרויקטים שתקדם החברה הכלכלית: הקמת חניון סולארי בשטח של כ 2,000 מ"ר בביה"ס משותף במעגן מיכאל; קירוי מגרשי ספורט בעתלית (השכרת השטח ליזם שיקים קירוי); הקמת מיזמים משותפים ופיתוח היישובים; שותפות עם חברת "תמנת" בהקמת פאנלים סולריים בנאות גולף (בכפוף לאישור אסיפת תושבים); קידום מכרז להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי המועצה; בחינת הקמתם של חניונים בתשלום בחופי רחצה במועצה – דור, נווה ים; ועוד.
בנוסף, תעסוק החברה הכלכלית בניהולם של שני אזורי תעסוקה שמוקמים בחוף הכרמל, ובהם מאות אלפי מ"ר המיועדים לעסקים ולמסחר. במועצה האזורית חוף הכרמל אומרים "אנו קוראים ליזמיות ויזמים ליצור קשר על מנת לקיים שיתופי פעולה לפיתוח וקידום פרויקטים בשיתוף החברה הכלכלית. 

פניות והצעות אפשר לשלוח ל:
lishka@hcarmel.org.il

שלומי לנגר, צילום: דוברות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >