גאווה ישראלית: כל תלמידות נבחרת ישראל במדעי המחשב זכו במדליות כסף באולימפיאדה האירופית לבנות

הזוכות:

  • שירלי מושקטין: תיכון המושבה זכרון יעקב
  • שיר אריאל: מקיף אורט, קרית מוצקין

תלמידות נבחרת ישראל במדעי המחשב קטפו 4 מדליות כסף באולימפיאדה האירופאית לבנות EGOI, שהתקיימה השנה בטורקיה בהשתתפות 160 מתחרות מ- 44 מדינות.

האולימפיאדה האירופאית מסיימת את עונת האולימפיאדות הבינלאומיות בה הגיעו תלמידות ותלמידי ישראל להישגים מרשימים, לזכייה של 26 מדליות ולדירוג ישראל לצד המדינות המובילות בתחומי המדעים.

האולימפיאדה האירופאית לבנות מתקיימת זאת השנה השנייה ובמסגרתה במהלך 2 ימי תחרות, התלמידות מתמודדות עם 4 משימות מורכבות, אותן הן צריכות לפתור באמצעות קוד בתוך 5 שעות. המשימות ברמה גבוהה והן בעלות אופי אלגוריתמי ודורשות חשיבה יצירתית ויכולות תכנות תחרותי.

נבחרת התלמידות שייצגה את ישראל בכבוד וכל המשתתפות בה זכו במדליית כסף:

שירלי מושקטין– תיכון המושבה, מזיכרון יעקב

יעל גינזבורג – תיכון ליד האוניברסיטה, מירושלים

ליאור אלטחן – תיכון ע"ש יצחק בן צבי, מקרית אונו

שיר אריאל– מקיף אורט, מקרית מוצקין

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במסגרת מיזם משותף. נבחרת התלמידות, שהשתתפה באולימפיאדה, הוכשרה באוניברסיטת בר אילן בהובלת צוות מאמנים ובראשם המנהל האקדמי, ד"ר אבשלום אלמלח והמאמן הראשי, רון ריבצ'ין. המשלחת לוותה על ידי רון ריבצ'ין, יהלי הכט ורונית שטיין.

שרת החינוך הד״ר יפעת שאשא ביטון: ״תלמידות ותלמידי ישראל ממשיכים להביא גאווה גדולה למדינה, עם הישגים יוצאי דופן בכל עונת האולימפיאדות האחרונה. ההישג הנוכחי, מוכיח שוב כמה כשרון יש לנו פה במדינתנו הקטנה. אני מברכת את שירלי, יעל, ליאור ושיר על ההצלחה הגדולה בתחרות, ולא פחות חשוב – על הדרך שהן עשו עד שהגיעו לשם. אתן מהוות דוגמה אמיתית לתלמידות ותלמידי ישראל בהתמדה, בהשקעה וכמובן בהישגים. ברכות גם לצוותים המלווים ולמשפחות הגאות והנרגשות״.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר:"הישגי תלמידות נבחרת ישראל באולימפיאדת מדעי המחשב האירופאית, מול מיטב המוחות מקרב בני נוער בעולם, הינה אקורד סיום מרגש בעונת תחרויות עטורה בהישגים ובגאווה ישראלית. אני מברכת בחום את הזוכות המופלאות – שירלי, ליאור, יעל ושיר, ואת הצוותים הנהדרים שמלוים אותם במחויבות אין קץ. חתירתכם הבלתי פוסקת למצוינות דוחפת ומושכת את כולנו מעלה".

ד"ר שמשון שושני, יו"ר מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס: "ההישגים של תלמידות ישראל באולימפיאדה האירופאית במדעי המחשב הם מקור לגאווה לאומית ולאופטימיות רבה. אנו בסיומה של עונת האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים במהלכה התחרו תלמידות ותלמידי ישראל המעולים והמוכשרים מול הטובים ביותר מכל רחבי העולם והציגו יכולות יוצאות דופן. אני משוכנע כי בזכות הכישרון, ההתמדה והמאמץ של התלמידות והתלמידים, בנוסף להשקעה המשותפת של משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד, נזכה להמשיך להתבשר בהישגים אישיים ולאומיים משמעותיים ופורצי דרך".

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "ההישגים באולימפיאדה הם פרי של נחישות, השקעה, התמדה ומאמץ בנוסף לכישרון האדיר בו התברכו התלמידות. אני משוכנע כי התלמידות והתלמידים בנבחרות ישראל במדעים יהיו חלק משמעותי בעיצוב פני העתיד של מדינת ישראל ויטביעו את חותמם בתחומי החיים השונים".

 

ד"ר סער הראל, מנהל המחוז: גאווה מחוזית, תלמידי/ ותלמידות מחוז חיפה – מייצגים את מדינת ישראל בגאווה גדולה בתחרויות בינלאומיות רבות ומגיעים להישגים נאים ורבים. יישר כח לכל השותפים בזכיה.

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן: "אנחנו גאים להכשיר נערות סקרניות וחכמות במקצועות העתיד של מדעי המחשב. הן מעוררות השראה ומשמשות דוגמא לעוד אלפי נערות שבתקווה ילכו בעקבותיהן למקצועות ההי טק וייצגו את ישראל בכבוד גם בעתיד".

השבוע יוצאים לדרך המיונים לנבחרות ישראל במדעים לקראת ההשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות בקיץ הקרוב. המיונים לנבחרות (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומדעי המחשב) יתקיימו במקוון. לפרטים: פורטל תלמידים – נבחרות ישראל במדעים: bit.ly/Science-Olympic

צילום באדיבות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >