בשעה טובה נחנך מקוה חב"ד בזכרון יעקב

ביום רביעי כ' מנחם אב, יום ההילולא של רבי לוי יצחק אביו של הרבי מליובאוויטש, התקיימה בשעה טובה, חנוכת מקווה חב"ד בזכרון יעקב. מקוה מפואר ומהודר הבנוי גם לפי שיטת חב"ד

המקווה הוקם בשיתוף פעולה בין הרב יוסף יצחק פריימן רב חב"ד בזכרון יעקב עם המועצה הדתית בזכרון יעקב, רב המושבה הרב מרדכי אברמובסקי, הרב רפאל מנת והרב יהושוע בן נון.

צילומים: שניאור שיף

השתתפו בארוע הרב מ"מ גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ומרכז העיר רחובות וחבר בית דין רבני חב"ד באה"ק, הרב ישעיהו הרצל רבה של נוף הגליל.
הרב אלימלך שחר חמיו של הרב פריימן וסגן ראש המועצה מר מאיר ואנונו. אשר הביא גם את ברכתו של ראש המועצה מר זיו דשא. כמו כן השתתפו חברת המועצה הגברת משכית לאופר, הרב שרגא פרידמן שליח חב"ד בשכונת 'חלומות זכרון' הסמוכה למקוה, הרב ישראל שחר שליח חב"ד ב'שמורת זכרון' וחב"ד לנוער, רב שלמה אבו. כמו"כ השתתפו בחנוכת המקוה ר' שלמה אלימלך, ר' יואב קיזלר, ר' תמיר שפר, ר' ראובן פיליפס, ר' שמעון ברקן, ר' חיים בדוסה, ר' אורי טרוים שעזר בייעוץ ובליווי ותושבים נרגשים. בעיצובו של המקווה הושקעה מחשבה רבה בכל פרט ופרט ונבנה בפאר והדר ע"י המעצבת הגב' אוריה פיזם ואדריכל המקוה הרב משה גולדברג. בעזרת רבים מתושבי זכרון יעקב שתרמו להקמת המקוה, התקבלה ב"ה תוצאה מרשימה.

הרב יוסף יצחק פריימן: "אני מודה לכל המשפחות שנרתמו ותרמו בחפץ לב להקמת מקוה הטהרה, אנו תקווה שהמקוה המפואר שהוקם יהווה צוהר למשפחות רבות חדשות לקיים את מצוות טהרת המשפחה. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!".

לשאלה שנשאלה: האם המקוה מיועד רק לחבדנקיות?

הרבנית רות פריימן השיבה בחיוך: "כל אשה יהודיה מוזמנת בשמחה כמובן! במקוה החדש מעבר ליופי וההדר, המקוה הוא גם לפי שיטת חב"ד, ועל כך בעזרת השם נרחיב בהזדמנות קרובה."

להלן תרגום מאנגלית ממכתב שכתב הרבי לועדה שעסקה בהקמת מקוה טהרה בעיר בוגוטה שבקולומביה:

אין צורך להאריך בגודל ערך הקמת המקווה. בנוסף על כך שטהרת המשפחה היא אחת מהמצוות העיקריות שבתורתנו הקדושה, הנה מצוה זו – וכל מה שכרוך בה- היא אחד מעמודי התווך שבזכותם ועל ידם יכול עם ישראל לסבול את כל קושי ועול הגלות ולהיות בריאים בגופם ובנשמתם. ונקודה נוספת: קיום מצוה זו אינו ענין הנוגע למקיימי המצוה – הבעל והאשה בלבד, אלא הוא נוגע לבנים הנולדים ולבניהם ולבני בניהם עד סוף כל הדורות, שכן כאשר ההורים שומרים דיני טהרת המשפחה, בניהם ובנותיהם הם ילדים כשרים; אך אם ההורים לא נזהרים בכך, חס ושלום, הרי זה פגם בנשמת ובגוף הילדים, הנכדים, והנינים וכו' וכו'.
בנוסף, אין זה ענין פרטי של הורים וילדיהם אלא ענין כללי של עם ישראל, וכפי שמבואר בכמה מקומות בדברי רבותינו זכרונם לברכה אשר על ידי הטהרה השכינה האלוקית שורה בעם ישראל.
בשל סיבות אלו, מובנת חשיבות הבניה המזורזת, ייפוי המבנה והפרסום אודותיו. כל טרחה כדאית בשביל להביא את הענין לידי גמר טוב ולהקדימו עד כמה שאפשר.

המקוה ממוקם ברחוב הבאר 9 זכרון יעקב טל'  04-6396535 נייד 050-5830335

מימין לשמאל: הרב פריימן, הרב גלוכובסקי, סגן ראש המועצה מאיר ואנונו, הרב אלימלך שחר. צילומים: שניאור שיף

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >