מרוץ פרדס רצה-כרכור השני הוזנק עם היענות שיא של מעלה מ- 1300 רצים

הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור: "פרדס חנה כרכור על קו הזינוק! עם היענות שיא! כ- 1300 רצות ורצים שלקחו חלק בריצת הלילה שמתקיימת זו השנה השנייה ברציפות. מרגש לראות איך המרוץ הופך למסורת קהילתית וספורטיבית. אני מודה לכל מי שלקח חלק בהצלחת המרוץ".

מרוץ הלילה "פרדס רצה כרכור" השני שהופק ע"י מחלקת תרבות אירועים וספורט במועצה ובשיתוף המתנ"ס הוזנק השבוע (יום שלישי ה- 25.10.22) במושבה פרדס חנה כרכור עם היענות שיא של מעלה מ- 1300 רצים ורצות שהשתתפו בארבעה מקצים שונים.

רגע לפני המרוץ התקיים הפנינג ברחבת המועצה, בחניון הרכבים הצמוד נפרסו עמדות פודטראק לרווחת הרצים ובאי המרוץ.
מרוץ פרדס רצה כרכור השני עם המקצה העממי, 2 ק"מ, 5 ק"מ, 10 ק"מ שכלל המסלולים היו נגישים לבעלי צרכים מיוחדים.
תוואי מסלול המרוץ חלש על פני דרך הבנים, כיכר הנשיא, דרך פיק"א ועד היציאה לכביש 650 ואפשר למשתתפים להתחבר לאירוע ולחוש חלק מחוויה ייחודית. לאורך המסלול ניגנו להקות מקומיות של בני הנוער, המרחב הציבורי בתוואי המסלול קושט וחוויה של חג עטפה את מרכז המושבה.
הרצים הביאו שביעות רצון גבוהה מאוד מאופי האירוע ואירגונו ונהנו לאורך הריצה מפניה היפות של המושבה.
כחלק מהכנת הרצים לקראת המרוצים התחרותיים התפרסמה באתר tri plus שהפיקו את אירוע הריצה תכנית אימונים לדוגמא וכללים לקראת המקצים השונים.

 

ככה לא בונים מרוץ!
מאת: עוה"ד אביעד סיני, חבר המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ויו"ר וועדת איכות הסביבה

פרדס חנה כרכור ישוב מקסים. בלב טבע ושטחים פתוחים, עם תושבים טובים וקהילות מגוונות.
חלק מהיופי והייחוד של המקום – האירועים והיוזמות המקומיות שמתקיימות בו שהפכו את הישוב לשם דבר במדינה.
את האירועים שעורכים במושבה, חשוב לטפח ולעודד בתנאי שנעשה זאת תוך התחשבות באחר ועם מחשבה ותכנון מעמיק. כולנו בישוב גם בעד שמירה על כושר גופני ובעד אירוע קהילתי ברוח הדברים.
יחד עם זאת, לא בכל מחיר יש לקיים אירועים ולא ניתן לקבל את הכישלון של ניהול מרוץ פרדס חנה כרכור שנערך השבוע ואסור לנו להשלים עם מציאות והתנהלות חובבנית שכזו.
בהתעקשות מיותרת של ראש המועצה וחרף התראותינו מראש בעניין (שלצערנו התבררו כנכונות) נקבע כי תוואי המרוץ שהתקיים ביום שלישי האחרון יהיה בלב הישוב. ברחובות המרכזיים.
ואדגיש – לאחר שפורסם המתווה (שנקבע אגב ללא אישור המליאה) פניתי אל כלל הגורמים הרלוונטיים מראש והתרעתי כי בתוואי הקיים קיימת בעיה וצפוי כאוס תחבורתי. לצערנו, הפנייה נפלה על אוזניים ערלות.
על כל פנים, המשטרה גזרה את המשמעות לאחור מבחינה בטיחותית וביטחונית ולמעשה נקבע כי לטובת האירוע, ייסגר מרכז המושבה לתנועה במשך יום שלם!!

מתוך עמוד הפייסבוק של יואב קעטבי מ.מ וסגן ראש המועצה

המשמעות היתה לא פחות מקטסטרופה ונזק עצום לתושבים, לבעלי העסקים הקטנים ולאירוע עצמו. בעקבות החסימות החל משעות הבוקר, ישוב שלם היה נצור. פקקים אין סופים שלא ידע הישוב. רחובות ריקים כמו בסגר. במרכז המושבה אין יוצא ואין בא. חנויות נסגרו בזו אחר זו כי לא היה טעם להמשיך לפתוח. סופרים ומכולות סיימו לעבוד בשעות הצהריים וסחורה יקרה נזרקה לפח. הורים לא הצליחו להגיע לאסוף את ילדיהם ממסגרות החינוך. חולים לא הצליחו להגיע לטיפול רפואי, טיפולים ואירועים בוטלו ועוד ועוד.

המצב הוחרף והוחמר בשעות הצהריים ואילך. אלפי עובדים ששבו לביתם גילו שלא ניתן לעשות זאת. מעבר מרחק של קילומטרים בודד הפך למשימה בלתי אפשרית ואנשים בילו בפקקים שעות רבות. חלקם אף נטשו המכוניות ופשוט צעדו הביתה. גם האירוע עצמו לא התרומם עקב כך. הרצות והרצים השתתפו עם תחושת חמיצות בפה ורבים וויתרו על הגעתם.
ההתעקשות על קביעת תוואי המרוץ בלב המושבה היתה מיותרת, בלתי אחראית ומעל הכל מנותקת מחיבור למציאות. ניתן ורצוי היה לקיים את אותו המרוץ בשעות הבוקר ביום שישי בפריפריה של הישוב (כמו למשל באזור הביג שסמוך לשדות שם התקיימה צעדה שנים ללא מפריע), בשילוב ובשיתוף פעולה עם העסקים המקומיים, ובתוך כך להנות מאירוע ספורטיבי שמשלב צפייה בנופים בסביבת הישוב ללא כל פגיעה בתושבי המושבה. מקומם לחשוב שהושקע סכום אסטרונומי בקיום המירוץ על חשבון משלם המיסים ובה בעת נגרמה פגיעה חסרת תקדים, ללא הפקת לקחים מהמרוץ הקודם.

 

צילום: דוברות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >