דאגה ב'פארק היין' מתחנת-השאיבה

העבודות בפרויקט 'פארק היין' מתקדמות וכבר ניתן להבחין בהקמתן של יחידות-דיור וחציבת דרכי-גישה, אולם באחרונה התברר כי לא מעט רוכשי דירות, הביעו דאגה רבה נוכח האפשרות שמא יחול עיכוב משמעותי בכל הקשור לסיום העבודות בפארק ובמיוחד באיוש הדירות המוקמות.

חששם של הרוכשים נובע מן העובדה לפיה הם תלויים בסיום העבודות להעברה ולהסטה של מכון-השאיבה וקו-הביוב שנמצא במקום ואשר אמור על-פי התכנית להיות מועבר ממקומו. לאחרונה הביעו תושבים ואנשים המתעניינים ברכישת בתים ב'פארק היין', חשש מפני עיכוב העבודה הקשורה להעתקת קו-הביוב ומכון-השאיבה וזאת לאחר שהתברר להם כי בחוזים שחתמו עם חברת 'ברגר בע"מ', המשווקת יחידות-דיור בפרויקט, מופיעה 'כוכבית' המבהירה כי השכונה כולה לא תאוכלס, כל עוד לא יסתיימו העבודות על קו-הביוב ומכון-השאיבה.

על-פי התכנית המקורית יש כוונה להסיט את קו-הביוב ממקורו ב'שיכון הדרומי' ולהעביר את תחנת-השאיבה ולחברה לקו חדש, כך שניתן יהא לאכלס את השכונה החדשה, אולם לאחרונה החלו כאמור תושבים להביע דאגה שמא לא יעמדו המבצעים בלוח-הזמנים שנקבע להם ואכלוס הדירות יתעכב למועד לא ידוע.

לעניין זה שותפים שלושה גורמים מרכזיים ובהם המועצה-המקומית זיכרון-יעקב, שחתומה על הסכם עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הבעלים של הקרקע, ותאגיד-המים המקומי, שאחראי למעשה לבצע את העבודות בקו-הביוב ומכון-השאיבה.

כזכור נמכרו בזמנו כ-200 יחידות-דיור במקום, במסגרת 'מחיר למשתכן' ואילו חברת 'ברגר בע"מ', זכתה במכרז המאפשר לה לשווק עוד כ-40 יחידות-דיור בפרויקט הענק ונוכח החששות שהתעוררו כאמור לאחרונה, כבר פנו רוכשים בפועל ובפוטנציה לחברה, בבקשה לקבל הבהרות בכל הקשור לאפשרות שהשכונה לא תאוכלס בזמן.
לדברי תושבים עמהם שוחחנו בנושא זה, זכו לקבל מהחברה הסברים מרגיעים, אולם תוך הדגשת העובדה שאינה אחראית לקצב התקדמות העבודות בכל הקשור לקו-הביוב ומכון-השאיבה וכי על המודאגים לפנות למהנדס המועצה-המקומית.

במקביל לכל אלה, ידוע כי קיימת במועצה-המקומית גם דאגה לא מבוטלת, בכל הקשור לקצב האטי של פיתוח ושיווק החלק המסחרי של 'פארק היין', שאמור על-פי התכניות לשמש את 'פנינת התיירות' הגדולה ביותר של המושבה.

תגובת המועצה: בימים אלו נמצאות בעיצומן עבודות להקמת מערכת הביוב של פארק היין הכוללות הקמת תחנת שאיבה חדשה (שתשרת גם אזורים אחרים של זכרון יעקב לאחר שתחליף את התחנה הישנה שבדרום נווה שרת) ומערכת קווי סניקה מהתחנה ועד מכון הטיהור במעין צבי.

האחראית על הקמת מערכת הביוב היא רשות מקרקעי ישראל שמבצעת את עבודות התשתית בפארק. בבדיקה עדכנית מול מנהל הפרויקט מטעם רמ"י מר אדי רוזן השלמת בנית מבנה התחנה ימשך כ- 9 חודשים ובמקביל נדרשת השלמה של מקטע אחרון של קווי הסניקה שבנייתו תחל בשבועות הקרובים ותמשך כ- 4 חודשי עבודה. לטענתו, משך הביצוע הנ"ל תואם את קצב הקמת מבני המגורים ומערכת הביוב תהיה מוכנה לעת מועד אכלוס הדירות. שיווק מגרשי המגורים והמסחר בפארק הינם באחריות רשות מקרקעי ישראל ומכאן גם אחריותם כלפי בעלי המגרשים על השלמת העבודות ומסירת התשתיות בהתאם למועדים שנקבעו. מ.מ. זכרון יעקב עוקבת אחר עמידתה של רמ"י בלוחות הזמנים שנקבעו לביצוע העבודות.

שטחי המסחר והתיירות שווקו בחלקם והם בשלבי תכנון שונים ע"י היזמים-בעלי המגרשים, כאשר מגרשים נוספים ישווקו בהמשך על ידי רמ"י כתלות בגורמים שונים כמו השלמת ביצוע תשתיות בשטח, עדכונים סטטוטוריים בשטח הפארק שמבוצעים בימים אלו (תוכנית להרחבת מסדרון אקולוגי) ועוד.

פארק היין, זכרון יעקב צילום: באדיבות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >