רבקה עזריאלי יושבת-ראש המועצה-הדתית בנימינה/גבעת-עדה

השר לשירותי-דת מתן כהנא, מינה השבוע אשה חרדית ראשונה לעמוד בראש מועצה-דתית, כאשר קבע כי תהא זאת רבקה עזריאלי אשר תכהן כיושבת-ראש המועצה-הדתית בנימינה/גבעת-עדה.
לרבקה עזריאלי, תושבת ירושלים ואם לחמישה ילדים, ניסיון רב בעשייה ציבורית-חינוכית. היא ניהלה צוותים רבים בפריסה ארצית רחבה של החינוך-הדתי ובעלת תואר-שני במנהל-עסקים.

המנוי של רבקה עזריאלי זכה לברכות רבות מהארץ ומהעולם, שהרי מדובר באשה החרדית הראשונה שמונתה לתפקיד זה. בין המברכים הרבים נמצאה גם הרבנית דבורה עברון, מנהלת המכון למנהיגות הלכתית מבית-המדרש 'אור תורה סטון', שהביעה תקווה כי המינוי של עזריאלי "יפתח דלתות נוספות לנשים בתפקידי הובלה וקבלת החלטות בעולם הדתי בפרט ובעולם היהודי בכלל".

בתוך כך ראוי להזכיר כי היועץ-המשפטי לממשלה, קבע כבר מזה זמן כי 30% מחברי המועצות-הדתיות בישראל חייבות להיות נשים, אף שבפועל מדובר במספר זעום של נשים במסגרות הללו.
רבקה עזריאלי היא אכן האשה החרדית הראשונה בתפקיד זה, אולם קדמו לה בשנת 2004 סמדר גרוס מכפר-סבא ובחודש יולי 2021 חיה קליגר, ממושב שדה-יעקב בעמק יזרעאל.
כך או אחרת לבנימינה/גבעת-עדה תהא מעתה יושבת-ראש מועצה-דתית.

הרבנית דבורה עברון, מנהלת המכון למנהיגות הלכתית מבית רשת אור תורה סטון: "אני מברכת את המשרד לשירותי דת על התהליך שהוא מוביל להגדלת מעורבותן של נשים במרחב הציבורי של כלל מדינת ישאל ובקידום מנהיגות נשית ביהדות, בתורה ובשירותי הדת. זוהי הזדמנות עבור נשים להוביל סדר יום יהודי במדינת ישראל, וכולי תקווה שדלתות נוספות יפתחו ויאפשרו מעורבותן ומנהיגותן של נשים בתפקידי הובלה וקבלת החלטות בעולם הדתי בפרט ובעולם היהודי בכלל".

רבקה עזריאל מתוך אתר סרוגים

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >