"דואגים לבריאות התושבים ובעלי החיים"

ד"ר ריאד בדראן, וטרינר ראשי ומנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון, מסכם שנה של עשייה.

שנת 2022 באיגוד ערים וטרינרי שומרון הייתה מרובה בעשייה לטובת בריאות התושבים והדאגה לבעלי החיים.
ד"ר ריאד בדראן, מפרט: "האיגוד מעניק שירותים וטרינרים עירוניים ל- 12 רשויות מקומיות – יהודיות וערביות, בהן מתגוררים כ-250 אלף תושבים. האיגוד אמון על בריאות הציבור בהיבט הווטרינרי ובכלל זה מניעת הפצת מחלות מדבקות מבעלי חיים – בהן כלבת, וכן הסדרת הפיקוח על בעלי חיים משוטטים ופיקוח על מניעת מכירת מוצרי מזון פגומים מן החי שאינו ראוי למאכל אדם."

נתוני פעילות האיגוד לשנת 2022 מעידים על עשייה רבה, כך כ-12.2 אלף כלבים ואלף מאתיים חתולים חוסנו נגד כלבת, ו-1,216 חתולים עוקרו או סורסו. בכך שומר האיגוד על מניעת התפרצות המחלה הקטלנית, זאת במקביל להסברה ופרסום בנושא ברשויות.

במהלך השנה נמסרו לאימוץ 88 כלבים לאחר שעוקרו/סורסו ע"י רופאי האיגוד. כמו כן, נערך יום אימוץ אזורי במתחם המסחרי גן שמואל.
צוות האיגוד טיפל בשנה זו ב-1,037 תלונות תושבים, למעלה ממחצית מהן -587 בנושא כלבים משוטטים, 188 על חתולי רחוב, ו-262 לגבי בעלי חיים אחרים: בעלי כנף, תנים, סוסים וחמורים ואף טווסים. הטיפול המקצועי משפר את איכות חיי התושבים ומעיד על הדאגה לבעלי החיים. עוד עולה כי האיגוד טפל בעשרות אירועים של בעלי חיים פצועים או פגיעה ברווחתם.

תופעת כלבי הבר הייתה נפוצה גם בשנת 2022, 94 כלבי בר משוטטים נלכדו, דבר המעיד על ממדי התופעה אשר פוגעת במשקי החי ומהווה סכנה לבני האדם ולחיות. התופעה גברה בשנים האחרונות בשל השלכת פסולת – מזון מן החי, באתרים לא מורשים, המאפשר אוכל לכלבי הבר וכן בשל עזיבת כלבים ביתיים בשטחים פתוחים.

עוד עולה מהדו"ח השנתי כי במהלך שנת 2022 נרשמו 1,025 קנסות מנהליים, 710 מתוכם על החזקת כלב ללא רישיון כחוק, ו-299 על שוטטות כלבים ברשות הרבים. כמו כן טופלו 159 אירועי נשיכה. כזכור קיימת חובה בחוק על חיסון כלבים נגד כלבת והחזקת כלב ברצועה במרחב הציבורי, והקנסות על כך עשויות להגיע אף ל-2,500 ש"ח. אכיפה רבה זו הינה תוצאה של מקצועיות ומסירות עובדי האיגוד, כך בשנת 2022 ערכו פקחי האיגוד 3,504 סיורים יזומים בשטחי הרשויות המקומיות החברות באיגוד. נתון גבוה מאד – קרוב לעשרה סיורים ביום.

בתחום המזון והחי ערכו הרופאים הוטרינרים של האיגוד 558 ביקורות בעסקי מזון מן החי והושמדו 2,447 ק"ג מוצרי מזון מן החי -בקר, עופות ודגים, אשר לא היו ראויים למאכל אדם בשל אחזקה אחסנה וטיפול לא ראוי.

האיגוד אף טיפל וקיים הסברה נרחבת – לצורך מניעה, אל מול שלושה מקרי קדחת הבהרות שארעו במרחב. כמו כן טיפל האיגוד בהסברה במניעת התפשטות שפעת העופות ובנושאים וטרינרים רבים.

האיגוד מתנהל בשקיפות ומקצועיות, במהלך שנת 2022 אף ביקר מבקר המדינה מתניהו אנגלמן באיגוד על מנת ללמוד את נושא הפיקוח על מזון מן החי לצורך כתיבת דו"ח בנושא. איגוד ערים וטרינרי שומרון נבחר לשמש כדוגמה מבין כל האיגודים והרשויות המקומיות בישראל, וזאת לאור התרשמות המבקר מפעילות האיגוד בכלל ובפיקוח על מזון מן החי בפרט.

יו"ר האיגוד אילן שדה,"איגוד ערים וטרינרי שומרון הינו המקצועי בישראל, והעשייה וההערכה הרבה לו הוא זוכה מעידה על כך, אני מודה לצוות האיגוד. נמשיך בעשייה לטובת בריאות התושבים והדאגה לבעלי החיים גם בעתיד".

ד"ר ריאד בדארן. צילום: יותם אשל
ד"ר ריאד בדארן. צילום: יותם אשל

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >