מנשה – מצטיינות בתחרות וולקניווישן

תלמידות החממה האקולוגית בעין שמר – נועה ויינבוים ממבואות עירון וחושן אושרי מאולפנה כפר פינס זכו שתיהן במקום הראשון בתחרות "וולקניויישן" של המכון הוולקני לשנת 2022 שנערכה לרגל 100 שנות מחקר של המכון.

נועה חקרה את ההשפעה של ביוסטימולנטים מבוססי חיידקים על שורשי כנות אבוקדו, בהנחיה של לנעמה גולן מהחממה וד"ר גלית אשטמקר ממבואות עירון. המחקר התקיים במודל החממה בשיתוף פעולה עם חברות, יזמים וחוקרים: אבוקדו גרנות ליוו את המחקר בייעוץ של אודי גפני, משתלת "חסקלברג" תרמו את השתילים, חברת "גרייס-ברידינג" וחברת "קיוסיולוג'יק" תרמו את החומרים, החוקרת איילה ברקן ומפעלי גרנות ייעצו מבחינה אגרונומית, ד"ר רן אראל ממכון גילת (וולקני) תרם את סריקת השורשים.

התלמידה חושן אושרי (אולפנה כפר פינס, יב'), זכתה גם היא במקום הראשון (משותף עם נועה), בהנחיה של סיגל לוצקי מהחממה ואורטל בגאייב מאולפנה כפר פינס. חושן ביצעה עבודת גמר בביולוגיה בתחום הזנת חגבים כמקור חלבון חלופי לקמח דגים.

חושן הכינה את הדיאטה של הדגים בניסוי (דגי קרפיון הנוי קוי מחברת "קוי קין") בליווי של הדיאטנית של חברת אמבר נגה אסטרכן. הניסוי בוצע בשיתוף עם דרור תמיר מחברת Hargol food tech, חברה המתמחה בגידול ויצירת חומרי גלם למזון מחגבים.

בנוסף הציגו התלמידים המקסימים והנהדרים של נבחרת הרובוטיקה החקלאית של החממה, בני נוער יהודים וערבים מהמועצה האזורית מנשה, שפיתחו לאורך השנה מיזם חדשני בשם Hydrobotרפסודה רובוטית לניטור איכות מים במאגרים, נחלים ומערכות הידרופוניות. את התלמידים הנחה ראובן הישראלי מחברת "טרא", יחד עם מנטורים מדריכים צעירים מקבוצת הרובוטיקה של מבואות עירון HAMOSAD 1657 בליווי של גלית בן הרוש, אנסאם ותד, שחר ואלך ונועם גבע.

נועם גבע:"אנחנו מבקשים להודות ליחידה לנוער שוחר מדע במכון הוולקני על ארגון תחרות ותהליך חינוכי יוצאי דופן, המעודדים חדשנות חקלאית וטכנולוגית, עבודת צוות ושיתוף פעולה.
ברכות לכל הצוותים המציגים ולבתי הספר, כמה כיף לראות שיש כל כך הרבה חדשנות בישראל!
החממה הינה חווה לחינוך חקלאי בפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי החממה מפתחת תכנית חינוכית לרובוטיקה חקלאית, בתמיכה של יק"א בישראל."

ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה,"אנו מברכים את התלמידות הזוכות ואת צוות החממה המדהים, שמוביל לימודי חדשנות בתחום הקיימות – ומצטיינים בכך בארץ ובעולם ובכך מיישמים את החזום החינוכי של מנשה."

 

נועה ויינבוים ממבואות עירון וחושן אושרי מאולפנה כפר פינס - מקום ראשון בתחרות "וולקניויישן"
נועה ויינבוים ממבואות עירון וחושן אושרי מאולפנה כפר פינס - מקום ראשון בתחרות "וולקניויישן"

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >