פסטיבל יין מיוחד לרגל 140 שנה למושבה זכרון יעקב

לכבוד שנת ה-140 למושבה מתקיימים מספר רב של אירועים ופרויקטים חגיגיים, כאשר אחד המרגשים שבהם, הוא פסטיבל היין שיזמו המועצה המקומית זכרון יעקב בשיתוף עם עמותת התיירות גדעונים ועמותת התרבות זמארין שיחול בשבוע הבא

15.9.22 – "הילולים "פסטיבל יין בגן טיול במרכז המושבה
16.9.22 – סיורי יין משחקי משימות וטעימות, סיורים ביקבים וטיולי ג'יפים

זיו דשא ראש המועצה זכרון יעקב: "במושבה זכרון יעקב נוסדה תעשיית היין הארצישראלית. פסטיבל היין הוא הזדמנות נהדרת להנות מיין ישראלי משובח.
השנה אנו מציינים 140 שנה ליסוד המושבה ואירועי פסטיבל היין הם הזדמנות נהדרת להנות מחוויה ארצישראלית של יין, קולינריה, אתרי מורשת, גלריות, מקומות לינה מפנקים ועוד. ברוכים הבאים לפסטיבל היין"

יקב תשבי – צילום יואב פלמה

לדבריו של ראש המועצה מוסיף יואל וירבה, מנהל עמותת התרבות זמארין: "בזכרון יעקב התפתחה תעשיית היין הישראלית המודרנית, ועד היום הינה מרכז יין אזורי וארצי, ועל כן מתבקש שהיין יהיה אחד מסמלי החגיגות.

באירוע שיתקיים בגן טיול בחמישי ה – 15.9 בין השעות 22:30 -18:00 יתכנסו 25 יקבים איכותיים מהסביבה הקרובה ומרחבי הארץ, ויציעו טעימות מהיינות המעולים שלהם. כל זה יתרחש באווירה נהדרת, לצד מוזיקה חיה מעולה, באויר הפתוח. זהו מפגש חגיגי לכל תושבי זכרון יעקב ולקהל התיירים! בואו בהמוניכם."

יקב כרמל צילום רחל רנגיני

בין המוזיקאים שישתתפו באירוע: ז'וקה פרפיניאן ומרסל נמו, עם ג'אז ברזילאי משובח; ולהקת עולמה, להקה נשית עם מוזיקת עולם נעימה ומשמחת.

לצד היין ימכרו באירוע גם מאכלים קלים וטעימים, כאלה שמתאימים בול לצד היין, שיגישו עסקים מקומיים כמו שולטיק וגרינגוס, גבינות משובחות תוצרת מחלבת בת הרים וכן דוכן קפה ומאפה.

במדרחוב במקביל יתקיים יריד יוצרים עם נגני רחוב, ברוח הפסטיבל.
עלות כרטיס לאירוע: 95 ש"ח והוא כולל כוס יין איכותית (Riedel), וטעימות יין חופשי ללא הגבלה. לתושבי זכרון יעקב עלות כרטיס 80 ₪.
תהיה גם מכירת יין במקום.

רחל רנגיני, מנהלת עמותת התיירות גדעונים מוסיפה: "המוצר התיירותי בזכרון יעקב מזוהה עם תיירות היין, חשבנו שפסטיבל יין אמיתי יחזק את מיתוג היין שמחובר לזכרון יעקב עוד מהימים שהברון רוטשילד בנה כאן את יקב כרמל והקים את תעשיית היין באזור. יצרנו פה חגיגה אמיתית סביב היין.
לא רק אירוע טעימות יין אלא גם סיורי יין מרתקים, טיולי ג'יפים בטבע בין כרמים יערות ונחלים, משחק בריחה חוויתי סביב עולם היין שכולל גם איך לא טעימות יין וביקורים ביקבים המקומיים בפנינות הכי יפות שיש". עוד היא מגלה כי "אנחנו כבר נערכים במקביל לאירועי סוכות בזכרון יעקב שיציעו למבקרים במושבה טיולי טבע, ירידים ותערוכות אמנות, סיורים וטעימות יין ביקבים, טיולי אופנים, ריינג'רים, פעילות משפחתית המשולבת במשחקי משימות ברחבי המושבה ובמוזיאונים ועוד שפע אירועים וחוויות".

בת הרים ויקב אביבים צילום: אנטולי מיכאלו

את הדברים מסכם מאיר וענונו, סגן ראש המועצה ומחזיק תיק התיירות: "אנו שמחים לארח את פסטיבל היין בשנת ה140 לזכרון שידועה כעיר היין שממוקם בה יקב כרמל מזרחי בין היקבים הראשונים בארץ. הכורמים של זכרון גידלו זנים שונים ומגוונים שסופקו ליקב כרמל מזרחי לאורך השנים, ואנו שמחים שיש בזכרון יקבי בוטיק ובנוסף להם גם את יקב תשבי עטור הפרסים. זו פעם ראשונה שאנו עושים את הפסטיבל וכולנו מייחלים ומקווים שיהיה פסטיבל מוצלח ומהנה שנוכל להפוך זאת למסורת לשנים הבאות.
ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לעובדי המתנ"ס, לעמותת הגדעונים ולמתנדבים על ארועי הקיץ המוצלחים והמקסימים שהיו פה. ולגבי התיירות אני לוקח את המשפט של טל ברודי – זכרון על המפה ותישאר על המפה".

פסטיבל היין – סיורי יין חוויתיים צילום אמיר כץ

לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים לכל אירועי הפסטיבל ניתן לפנות לעמותת התיירות גדעונים.

052-4342080 / 04-6398811

באתר https://zichron.sparki.co.il
ואתר זמארין zamarin.org.il

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >