חיי תרבות בזכרון יעקב פרי עשייה נמרצת

בזכרון יעקב ישנם חיי תרבות תוססים. וזה לא עוד סיסמה. וכשלוקחים בחשבון את גודל הישוב ואת התנאים הלא פשוטים של שנות המגפה, זה לא מובן באליו

במסגרת מפגש זום חודשי "ראש המועצה מארח" הצגנו בפני הציבור את הפעילויות בתחום התרבות שמתקיימות כאן מטעם המועצה.
במפגש שהתקיים השבוע, אירח ראש המועצה מר זיו דשא את מנכ"ל עמותת זמארין מר אלון שנירר, את מנהל אגף לתרבות יהודית מר ניר קובי ואת מנהל מחלקת מר יואל וריבה – שלושת האנשים שאת עבודתם אפשר להגדיר כ"דרים ג'וב" כי מה שהם עושים ביום-יום זה להביא שמחה, ידע, העשרה ותרבות לתושבים!
לטובת אותם התושבים שלא הצליחו להשתתף במפגש אנו מביאים כאן את עיקרי הדברים.

בראשית הדברים בנוסף על הצגת עיקרי הפעילות דווח על פרויקט העשרה לשעות הפנאי לגיל הרך הקם על רגליו ממש בימים אלו כולל מקום חדש ומחבק, תחום של הוותיקים נמצא בהרחבה כולל קתדרה לתרבות, טיולים, סיורים וסדנאות. הרחבנו את לימודי השפה כך שבנוסף לאנגלית וצרפתית יהיו גם לימודי ספרדית וערבית.

תוכניות המנויים ושלל הופעות חד פעמיות או סדרות מופעים בבית ניר, במוזיאון העליה הראשונה ובעולם של זמארין. תוכנית המנויים בתיאטרון מורכבת מ-3 סדרות: סדרה למבוגרים – תיאטרון רפרטוארי ושתי סדרות לילדים (לקטנים ולגדולים). סה"כ מעל 1200 איש משתתפים במפעל המנויים שלנו. הייתה הפסקה קצרה בתקופה של הקורונה אך חזרנו לפעילות ובהיקף גדול יותר מאשר לפני ההפסקה. יש סדרת "סינמה דוקו" – צפיה בסרט ופגישה עם היוצר פעם בחודש, ועוד סדרות של קונצרטים, תיאטרון פרינג' (חדש שהתחלנו רק השנה) – כל הפרטים באתר של זמארין.

"סל תרבות" – כל ילד בזכרון מגיל הגן ועד סוף י"ב' משתתף בתכנית "סל תרבות" ארצית – מינימום 3 מופעים בכל שנה.

אירועי יום העצמאות – אנחנו בונים משהו מיוחד לשנה הזאת ונעזרים בתושבים בעלי ידע וניסיון בנושא. השנה נפעיל "זיקוקים שקטים" או מופע אחר שהוא משמח אך שקט וסביבתי.

פרויקט מיוחד "זכרונייטס" – מיזם חדשני ויחודי זה במקומות הבילוי בזכרון ממתג את המושב הכמרכז בילי ופנאי. במסגרת זו מקומות הבילוי מארחים אומנים שונים בסיוע מימון של המועצה ושל מפעל הפיס. בסבב הראשון במהלך דצמבר ינואר היו 27 מופעים תוך חודשיים ובסיבוב השני (פברואר-מרץ) יש כ-20 אירועים נוספים.

פסטיבל "לא סטרדה" התחיל ב-2019 (בשנת 2020 הופסק עקב המגפה) כל יום חמישי בחודשים יולי-אוגוסט נפגשים מאות מתושבי המושבה ואורחים במדרחוב הציורי שהופך לאתר מיוחד ותוסס של תרבות מכל הסוגים כולל מוזיקה, תיאטרון רחוב ויוזמות מיוחדות.

פסטיבל כרמל לקולנוע קצר החל לפני שנה וחצי בזום ולפני חצי שנה התקיים במרחב הרשמי- היוזמה נולדה בעקבות יוזמה של התושב דוד שאדי (יוצר קולנוע ומפיק). אנו פועלים שהפסטיבל יהפוך לאירוע קבע ויימשך עוד שנים רבות.

באביב האחרון התחלנו עם ההופעות הגדולות בפארק המושבה ומופעים אלו יחזרו גם בקיץ הקרוב. הופעות במחיר ידידותי של אומנים מהשורה הראשונה בישראל.

בקרוב תצא סדרה נוספת של "בתים פתוחים" שנותנת אפשרות לבקר בבתים או בסטודיו של אומנים מקומיים אנו מזמינים אמנים ויוצרים מקומיים להצטרף.

המחלקה לתרבות יהודית משרתת כ-7000 תושבים בשנה עם מגוון פעילויות ואירועים. בתחילת השנה כל האירועים היו במרחב הפתוח ואונליין. יש המון טיולים וסיורים, בקיץ ובחול המועד – עד 2000 איש בשנה. פסטיבל "שמחה יהודית" בט"ו באב, יום הוקרה לפצועי צה"ל – אירוע שהמחלקה מובילה אותו כבר 4 שנים.

אירועי תרבות נוספים: הרצאות, תערוכות והצגות של אנשי תרבות ואומנות מקומיים. מוסיקה אנדלוסית, מופע חזנות – דברים ייחודיים לקהילות שונות. בעזרת אירועים מגוונים המחלקה מאחדת את אוכלוסיות שונות במושבה.
וזה רק טעימה קטנה של העשייה היפה בתחום התרבות שמתרחשת כאן בזכרון יעקב.

מידע מפורט ניתן למצוא באתר עמותת זמארין.

זכרונייטס

למה עוז ואנסמבל NAGWA

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >