גפן ספורט: מי סוחט הכי הרבה עבירות?

 


ספורט

מי הכדורגלנים שסוחטים הכי הרבה עבירות במהלך המשחקים? על השאלה המסקרנת הזאת השיב מחקר שנערך על-ידי חברת 'בי-סוקר' שבדק את נושא 'סחטני העבירות' מאז שנת 2016 ולפחות באשר ל'מלך הסחטנים' התשובה אינה מפתיעה.
הנה דרוג 10 השחקנים המוליכים את טבלת 'סוחטי העבירות':
ניימאר – 1040 עבירות !
מסי – 839
ג'ק גריליש (סיטי) ואנדראה בלוטי (טורינו) -747
חואן קווארדאדו (יובה) – 729
אירווינג לוזאנו (נפולי) – 720
אדן הזאר (ריאל) – 681
ווילפריד זאהה (פאלס) – 679
נביל פקיר (בטיס) – 631
יוסף איליץ (אטלאנטה) – 612
יש להניח כי אילו נעשה מחקר דומה בישראל היה אתי שכטר מדורג במקום הראשון…

'הגנרל הסרבי' יכול להביא אליפות 'צהובה'

כאשר מונה מלאדן קרסטאיץ' למאמן מכבי ת"א בכדורגל, בתום פתיחה כושלת של הקבוצה ופיטורי המאמן הקודם, הרימו הרבה 'פרשנים' גבה נוכח המינוי הזה, שהרי מדובר במי שחסר ניסיון מצטבר באימון ברמות הגבוהות של הכדורגל באירופה.
אחר-כך התברר כי האיש לא דובר אנגלית ונזקק למתורגמן צמוד, מה שהפך עד מהרה את המינוי שלו לסוג של בדיחה, עד שהחל לעבוד.
'הגנרל הסרבי' הקשוח מלאדן קרסטאיץ', כבר הספיק בתוך פחות מ-3 חודשים להוביל את מכבי ת"א מירכתי הטבלה לאיום ממשי על האליפות ואולי גם על גביע-המדינה וידו עוד נטויה.
לא מדובר בקוסם, או במי שהביא למועדון 'הצהוב' פעלולים סודיים, אלא במאמן היודע היטב מה ברצונו לקבל משחקניו וכיצד בכוונתו לעצב את הקבוצה. בתוך זמן קצר הפך את מכבי ת"א לתלכיד חזק, שגם אם לא תמיד משחק כדורגל יפה, כל שחקן יודע את מקומו ותפקידו על כר-הדשא. מכבי ת"א יודעת כיום 'ללחוץ גבוה', להניע את הכדור מצד לצד במהירות, למצוא שטחים פתוחים לשני החלוצים המהירים שלה (פריצה כבר היה בדרך הביתה…) והמאמן הסרבי, בניגוד לקודמו, אינו מקובע : הוא הוכיח שביכולתו לשנות מערכים ושיטות תוך כדי משחק ולבצע חילופים בהתאם לנדרש ולמתרחש והנה קבוצה חדשה לגמרי, בעלת אמונה וביטחון-עצמי, הודות למשמעת חזקה ולעבודה קשה שהנהיג המאמן הסרבי, וכפי שכבר אמרנו בשבוע שעבר: אל תתפלאו אם מכבי ת"א של קרסטאיץ' תהיה בסיום העונה אלופה !

אלימות גם בקרב הנוער

בית-הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל קנס של 5000 ₪ על קבוצת הנוער של סקציית נס-ציונה והוריד ממאזנה 3 נקודות.
העונש הזה בא בעקבות אירוע אלים, אשר לפי דו"ח השופט, התרחש כאשר בן-משפחה של אחד מנערי נס-ציונה איים עליו ותקף אותו. השופט נחלץ מאלימות קשה יותר הודות לשחקני הנוער של קבוצת נורדיה, ששיחקה נגד הסקציה ואשר הגנו על השופט בגופם.
המשטרה שהוזעקה למגרש עצרה את החשוד ולאחר חקירתו שוחרר וימתין לראות אם בכלל יוגש נגדו כתב-אישום.

אין סיכוי לקבוע תקרת-שכר לשחקנים

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ארוע מגן הכבוד אלונה ברקת Photo by Kobi Gideon / GPO

ענף הכדורגל בארץ ובעולם מגלגל כידוע סכומי-עתק שחלק גדול מהם עובר לשחקנים. מדובר בתהליך מתמשך ששובר כל פעם שיאים חדשים, למרות כל ההצהרות והניסיונות לבלום, או לפחות למתן את שכרם של הכדורגלנים.
לאחרונה התפרסם דין-וחשבון של אופ"א ולפיו עלה שכר השחקנים באירופה ב-30% עד פרוץ נגיף הקורונה ומדובר כמובן במאות מיליוני יורו. על רקע זה החלו שוב הדיבורים על אפשרות לקביעת תקרת-שכר קבוצתית, שנעה מ-6 מיליון יורו ועד 42 מיליון יורו, כאשר כל קבוצה אמורה לבנות את עצמה במסגרת התקציב הזה ומי שבכל זאת רוצה לחרוג ממנו, יוכל לרכוש 2-3 שחקנים נוספים, אבל יצטרך לשלם על כך מס-מיוחד.
לסיפור הזה אין כמובן שום סיכוי להתממש, בעיקר משום שיש מספיק מועדונים בבעלות פרטית עשירה כקורח, מה עוד שהסכמי זכויות-השידור, הזניקו אף הם את שכר השחקנים באופן קיצוני וחריג.
גם בישראל יש שחקנים ששכרם מרקיע שחקים, למרות ששכר זה לא מוצדק ואינו עומד בקנה אחד עם יכולתם על המגרש, אבל כל עוד יש מי שמוכן לשלם עבורם, ימשיכו הכדורגלנים לשבור את תקרת-השכר המדומה.
גם בעלי מועדונים בארץ, כמו מיץ' גולדהר, אלונה ברקת ויעקב שחר, ימשיכו לשלם לשחקנים סכומים החורגים מעבר לכל תקרת-שכר, כך שאין ממש סיכוי למימוש התכנית הזאת, אפילו לא בישראל.
העובדה הזאת רק מעמיקה את הפערים בין המועדונים העשירים לבין הקבוצות האחרות, אבל זה כבר סיפור אחר…

בקטנה: גם הם מפספסים…

גם כדורגלני-על מפספסים לא פעם 'פנדלים' ובשבוע שעבר קיבלנו המחשה לכך כאשר מסי החטיא בעיטת-עונשין מ-11 מטרים מול ריאל-מדריד וימים אחדים לאחר מכן עשה זאת גם ניימאר, כאשר בעט ברשלנות 'פנדל' לשערה של קבוצת ננט, שהפתיעה את פ.ס.ז. בניצחון דרמטי בליגה.
אז כששחקנים פחות 'גדולים' לא יבקיעו שערים מ-11 מטרים, כדאי לזכור כי גם 'הגדולים' ביותר מחטיאים…

להתראות בחורף 2026

מי שטרח להתעניין ולעקוב מקרוב אחר המתרחש בסין הרחוקה, הצטער בוודאי על כך שאולימפיאדת החורף בבייג'ין, הגיעה אחרי 16 ימים מרתקים לסיומה. מדובר באירוע מרהיב ביופיו ומרתק את מי שמבין בענף ספורט זה ואשר אורגן בהצלחה מרשימה כמיטב המסורת הסינית.
המנצחת הגדולה באולימפיאדת-החורף הייתה נורבגיה, שזכתה ב-37 מדליות ובהן 16 מזהב והיא הקדימה את ההתאחדות הרוסית, שדורגה במקום השני ולה 32 מדליות, מהן 6 מזהב. גרמניה הגיעה למקום השלישי עם 12 מדליות והמארחת סין הסתפקה במקום הרביעי עם 9 מדליות בלבד.
על ישראל אין הרבה מה להרחיב את הדיבור והיא תמשיך להסתפק כפי הנראה בשלגים של החרמון…
להתראות באולימפיאדת-החורף הבאה בשנת 2026 במילנו איטליה.

קריאות 'הומו' – ללא ענישה

בית-הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, דחה את הערעור שהגישה ההתאחדות עצמה על הזיכוי של מכבי ת"א, לאחר שאוהדי הקבוצה השמיעו קריאות 'הומו' לעבר דני עמוס שוער מכבי נתניה.
הקבוצה כבר זוכתה בדיון הראשון שהתקיים בעניין זה, אך בצעד מפתיע ערערה ההתאחדות לכדורגל על הזיכוי, אלא שהוא נותר כאמור על כנו.
בנימוקי ההחלטה נאמר בין השאר כי " קריאות המתמקדות במיניותו של אדם, מבזות ופוגעניות במיוחד, אולם קריאות כאלה לא נאכפו עד היום על-ידי ההתאחדות לכדורגל ולא הוגש ולו כתב-אישום אחד בגין קריאות שכאלה".
בשורה התחתונה : 'מותר' מעכשיו לקרוא לדני עמוס ולאחרים 'הומו' מבלי לשאת בתוצאות…

מה קורה בליגות הנמוכות?

• בליגה-א' צפון רשמו בני פרדיס הפסד נוסף, הפעם בתוצאה 2-0 בבית מול הפועל הרצליה החזקה. פרדיס נמצאת במקום ה-13 בטבלה עם 28 נקודות מ-24 משחקים ועם יחס-שערים של 42-28! עירוני טבריה ממשיכה להוליך את הטבלה עם 53 נקודות אחרי ניצחון 1-2 על מגדל-העמק.
• בליגה-ג' שומרון, רשמה קבוצת בני ג'סר א-זרקא ניצחון מדהים בשיעור 4-8 על בית"ר קריית-אתא החלשה. למרות זאת, ירדה הקבוצה למקום ה-7 בטבלה עם 29 נקודות מ-18 משחקים.
• בית"ר פרדס-חנה הפסידה שוב, הפעם בשיעור 0-1 בביתה לצעירי חיפה והיא במקום ה-10 (מתוך 12) עם 14 נקודות מ-18 משחקים ויחס-שערים מזעזע של 48-24.
• גם מ.כ. אור-עקיבא רשמה הפסד, כאשר נכנעה בתוצאה 1-2 למכבי קריית-ים ובעקבות כך ירדה למקום ה-4 בטבלה ולה 33 נקודות מ-18 משחקים.

 

מוזמנים לקרוא את Myplatform הבלוג של מוריס-דוד בר-יוסף – http://davidbarjoseph.wixsite.com/myplatform

איתי שכטר לאחר סחיטת הפנדל אתר one (ראובן שוורץ)

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

מסורת המצוינות בחוף הכרמל נמשכת

בטקס שכבר מזמן הפך למסורת, והתקיים השבוע (ב') בהיכל התרבות "מוזה", חילקו ראש המועצה אסיף איזק, סגניו רפי אבני ואושר וקנין ומנכ"לית מיר"ב עירית עבו פלדמן, את מלגות המועצה לספורטאיות וספורטאים שהצטיינו בשנה החולפת

קרא עוד >

ספורט

ההיסטוריה שרשמה נבחרת מרוקו בכדורגל, כאשר גברה ב'פנדלים' על ספרד האנמית, גרמה להיסטריה בקרב מאות מיליונים בקרב העולם הערבי והאפריקני

קרא עוד >