גפן ספורט: בצל המלחמה באירופה: ספורט עולמי בלי רוסים!

 


ספורט

בשעת כתיבת שורות אלה עדיין לא התבהרה תמונת-המצב האמתית בעקבות פלישת צבא רוסיה לאוקראינה, אבל כבר עתה ברור לגמרי כי העולם כולו יראה אחרת בתום המלחמה הזאת ובתוך כך כמובן גם עולם הספורט.

הסנוניות הראשונות בתחום זה כבר התעופפו מעל שמי אירופה הבוערים, כאשר יותר ויותר מדינות, מועדונים וקבוצות ברחבי היבשת, הכריזו על ניתוק מוחלט מתחרויות ספורט נגד כל מה שאפילו נראה על פניו רוסי.

החרם הספורטיבי הזה נמצא רק בתחילתו וכבר גרם לספורט הרוסי והאירופי גם יחד נזקים כבדים, בעיקר משום ששיבש לוחות-זמנים שהושגו בעמל רב ובעצם הפך את עולם-הספורט הרוסי על כל ענפיו למצורע.

הוועד-האולימפי ואחריו פיפ"א ואופ"א, כבר הכריזו על סילוק קבוצות רוסיות מכל מסגרת ספורטיבית שהן מנהלות וגם ההשתתפות של רוסיה ב'מונדיאל' הקרוב בקטאר, כבר מוטלת בספק.
החרם הספורטיבי מקיף כמעט כל ענף-ספורט פעיל והוא כאמור רק בתחילתו.

קשה כמובן להעריך את מידת ההשפעה של החרם הזה לטווח הרחוק, למרות שאם ימשכו הדברים להיות כפי שהם באוקראינה, יידרש עוד זמן רב להחזרת הספורט הרוסי לחיק משפחת העמים (ואיזה מסכנים הספורטאים…).

רק שהמלחמה באירופה נושאת עמה גם מסר ברור ותקיף ולפיו כל הדיבורים על הפרדה בין ספורט לבין פוליטיקה, אינם אלא מס-שפתיים והצהרות יפות לימי שלום ורגיעה.
במבחן-התוצאה הוכח בפעם המי-יודע-כמה, כי אין להפריד בין ספורט לפוליטיקה והמלחמה באירופה מוכיחה זאת שוב ושוב.

מעניין יהא לראות כיצד ינקוט הספורט הישראלי כאשר יעמוד מול הדילמה אם להתמודד נגד ספורטאים מרוסיה ואם גם אז יצהירו כאן כי יש להפריד בין פוליטיקה לבין ספורט.
אז כלשון הקלישאה הגורסת כי 'כאשר התותחים רועמים המוזות שותקות', כדאי להוסיף בהקשר הספורטיבי כי 'הפוליטיקה מביסה את הספורט' וזאת בניגוד לכל מה שמנסים כבר שנים להטיף לנו.
המלחמה באירופה הוכיחה כי אין אפשרות לנתק את הספורט מהפוליטיקה ומי שמשלם כרגיל את המחיר הם הספורטאים עצמם.

האלימות נמשכת גם בנוער

רק לפני שבוע סיפרנו כאן על משחק בליגת-הנוער, שהסתיים בקטטה המונית בגלל אלימות של בן-משפחה של אחד הנערים, שתקף את השופט והנה עוד אירוע חמור מהליגה הזאת: הפועל הרצליה גברה בתוצאה 0-1 על קבוצת הנוער של איחוד בני-באקה ובמגרש המועד לפורענות פרצה קטטה אלימה, כאשר שחקנים וחלק מהקהל של באקה אל-גרביה, תקף את הנערים האורחים.

המשטרה שהוזעקה למקום נזקקה ל-20 דקות להשתלט על האלימות ולחלץ את הפועל הרצליה מהמגרש. אגב, לפני כ-3 חודשים התרחש שם אירוע אלים דומה, במשחק נגד עירוני אריאל ומאחר שלא ננקטו מאז צעדים נגד הקבוצה המקומית והקהל, חזרה שוב האלימות למגרש הזה.
מהמשטרה נמסר בתגובה כי " יערך שימוע בגין תקיפת הקבוצה האורחת".

"שתהיה שואה למכבי!"

אוהדי הפועל ת"א בכדורגל צעקו במהלך 'הדרבי' האחרון לעבר היריבה 'הצהובה' " שתהיה שואה למכבי!". הקריאות האלה נרשמו אמנם בדו"ח השופט, אבל הקבוצה לא תיענש על כך בשלב זה, משום שהוחלט בהתאחדות לכדורגל להעביר את הדיון בנושא זה להרכב של 5 דיינים, אשר באותה הזדמנות יחליטו כיצד לנהוג באשר לקריאות ההומופביות של אוהדי הפועל ת"א נגד דני עמוס שוער מכבי נתניה, סוגיה שטרם באה על פתרונה.

בינתיים תאלץ הפועל ת"א לארח את מכבי נתניה מחוץ לבלומפילד, בעקבות עונש משחק-הרדיוס עם קהל, שנגזר עליה בעקבות השלכת חפצים ואבוקות למגרש. לפחות זה…

בקטנה : 'אדומים' נגד שוטרים

בתום המשחק בין מכבי חיפה לבין הפועל ת"א ב'סמי עופר', התלוננו האוהדים 'האדומים' על שספגו מכות מידי השוטרים באצטדיון וכי נגד חלקם הופעלה אלימות משטרתית קשה, שהביאה גם להגשת תלונה נגד שוטרים במח"ש.
אם אכן נהגו אנשי משטרה באלימות נגד אוהדים, יש למצות אתם את הדין, אבל אסור לשכוח כי מדובר באוהדים 'חוליגנים' שהתפרעו במגרש, עקרו מושבים, חיבלו ברכוש והתעמתו עם השוטרים, תוך הפרת-סדר אלימה. לאוהדי הפועל ת"א כבר יצא שם של קהל אלים (גם בכדורסל) במיוחד, שהתנהגותו ראויה לכל גינוי ולא בכדי מבלה המועדון בוועדות-המשמעת בגין השלכת אבוקות וחפצים למגרש ומשלם על כך קנסות כבדים.
בקיצור, אין מקום לאלימות המשטרה, אבל הקהל 'האדום' רחוק מלהיות מבין ל"ו הצדיקים…

מי מכר הכי הרבה שחקנים?

מחקר של ה- CIES בדק איזו אקדמיה לנוער מכרה מאז שנת 2015 הכי הרבה שחקנים והכניסה כתוצאה מכך את סכומי הכסף הגדולים ביותר לקופתה.
התוצאות המוצגות כאן, מפתיעות אולי את חובב הכדורגל הישראלי, שלא בקיא במתרחש באקדמיות לנוער באירופה, אבל הן מדברות בעד עצמן:
• מונאקו במקום הראשון אחרי שמכרה שחקני-בית ב-246 מיליון יורו (כולל כמובן קיליאן אמבפה לפריס).
• ריאל מדריד במקום השני עם 236 מיליון יורו ממכירת 11 שחקנים (כולל מוראטה).
• ליון במקום השלישי עם 228 מיליון יורו ממכירת 14 שחקנים.
• אייאקס במקום הרביעי עם 211 מיליון יורו ממכירת 10 שחקנים.
• בנפיקה במקום החמישי עם 202 מיליון יורו ממכירת 7 שחקנים.
את הרשימה המובילה סוגרות אטלאנטה, לברקוזן, איינדהובן, ליברפול ושאלקה, עם קצת פחות מ-200 מיליון יורו לכל מועדון.
מעניין יהא לבדוק נתונים דומים בישראל ולגלות מי באמת 'עשתה קופה' ממכירת שחקני-נוער…

מכבי ת"א עשויה להשתחל ל'פלייאוף'…

קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א עוד עשויה, למרות הישגיה הדלים, להשתחל ל'פלייאוף' וזאת כתוצאה מסילוק הקבוצות הרוסיות מהמשך המשחקים.
החלטה של הנהלת ה'יורוליג', לפיה יבוטלו התוצאות שהשיגו הקבוצות הרוסיות צסק"א, זניט וקאזאן, על-מנת לאזן את הטבלה, יכולה להביא את מכבי ת"א ל'פלייאוף' מהמקום ה-7 , כשחסרים לה שני משחקים לעומת חלק מהקבוצות שמדורגות תחתיה. אם אכן יקרה הדבר, יהא זה בבחינת 'נס אוקראינה' לכדורסלני מכבי…

עדיין יש סיכוי לאליפות-העולם

למרות שני ההפסדים המרגיזים של נבחרת ישראל בכדורסל לנבחרת גרמניה ( 84-80 במשחק האחרון אחרי יתרון של 15 נקודות!), עדיין יש לה סיכוי 'על הנייר' להעפיל לאליפות העולם 2023.
בחודש יוני צפויה ישראל לשחק נגד פולין (בחוץ) ואסטוניה (בבית) ואם תנצח בשני המשחקים הללו ותדורג במקומות 2-4 בבית, יש סיכויים להגשים את המטרה. רק שהגרמנים לימדו את ישראל לא לבנות על הצהרות, תכניות או ביש-מזל…

מה קורה בליגות הנמוכות?

בני-פרדיס הובסו 1-6!

בליגה-א' צפון נחלה קבוצת בני-פרדיס תבוסה נוספת כאשר נכנעה הפעם בתוצאה 1-6 למ.ס. טירה המצויה במקום הרביעי בטבלה.
בני-פרדיס מדורגת כעת במקום ה-14 בטבלה ( מתוך 18 קבוצות) ולה 28 נקודות מ-25 משחקים, 5 נקודות בלבד מהמקום האחרון, בעוד עירוני טבריה ממשיכה להוליך את הטבלה ולה 56 נקודות.

 

 

מוזמנים לקרוא את Myplatform הבלוג של מוריס-דוד בר-יוסף – http://davidbarjoseph.wixsite.com/myplatform

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

מסורת המצוינות בחוף הכרמל נמשכת

בטקס שכבר מזמן הפך למסורת, והתקיים השבוע (ב') בהיכל התרבות "מוזה", חילקו ראש המועצה אסיף איזק, סגניו רפי אבני ואושר וקנין ומנכ"לית מיר"ב עירית עבו פלדמן, את מלגות המועצה לספורטאיות וספורטאים שהצטיינו בשנה החולפת

קרא עוד >

ספורט

ההיסטוריה שרשמה נבחרת מרוקו בכדורגל, כאשר גברה ב'פנדלים' על ספרד האנמית, גרמה להיסטריה בקרב מאות מיליונים בקרב העולם הערבי והאפריקני

קרא עוד >