חצי-שנה למונדיאל : מי המועמדות לזכייה ?

'המונדיאל' הקרוב אמור להתקיים בעוד כמחצית השנה בקטאר החמה, אבל כבר עכשיו מסמנים מאמנים ופרשנים את הנבחרות המועמדות לזכייה בתואר הנכסף, מבלי כמובן לקחת בחשבון כי תתכן הפתעה מרעישה ואחת הנבחרות תתגלה בסופו של הטורניר היוקרתי כ'סוס השחור' של המשחקים:

  • צרפת – האלופה המכהנת משנת 2018, ממשיכה להוביל כמועמדת לזכות שוב ב'מונדיאל', למרות שכבר הודחה בשמינית-הגמר של 'היורו' מול שוויץ, אולם זכתה בליגת-האומות, אחרי ניצחונות על בלגיה וספרד.

לצרפת סגל נוצץ ומאיים בניצוחם של קארים בנזמה וקיליאן אמפבה, שיעזרו מן הסתם בהוגו לוריס, רפאל וראן, פול פוגבה, אנטואן גריזמן, אדוארדו קאמבינגה וכוכבים מבריקים נוספים.

  • ברזיל – מי שזכתה כבר 5 פעמים ב'מונדיאלים' שונים, מועמדת אף היא לעשות זאת שוב, הודות לסגל נוצץ במיוחד העומד לרשותה והגנה שספגה רק 5 שערים  ב-17 משחקי מוקדמות-המונדיאל.

ניימאר יוביל כמובן את ברזיל, כשלזכותו כבר 71 שערים במדיה, 6 שערים בלבד פחות מפלה האגדי. בסגל המרשים של ברזיל יהיו גם ויניסיוס ג'וניור הנפלא, אנטוני, ראפינייה, פאקטה, פירמינו וז'זוס, אשר חרף חוסר הניסיון שלהם ברמת 'המונדיאל', אין ספק שישחקו בקטאר כינור ראשון.

  • גרמניה – עברה תקופה לא קלה ושינוי משמעותי בשורותיה, לאחר האכזבה שנחלה ב'מונדיאל' האחרון, למרות שהגיעה אז לרוסיה המארחת כאלופה מכהנת. גם במשחקי ה'יורו' הודחו הגרמנים בשלב שמינית-הגמר על-ידי אנגליה, אולם מאז חל בשורותיה מהפך גדול, עם מינויו של האנס פליק למאמן הנבחרת, שכבר צבר לזכותו 9 משחקים ללא הפסד.

הגרמנים מבססים את נבחרתם על השלד של באיירן-מינכן והוא יכלול בין השאר את נוייר, קימיך, גורצקה, מולר, סאנה, גנאברי ומוסילה, למרות שהמאמן עדיין מחפש אחר חלוץ-מרכזי קלאסי נוסף.

  • ארגנטינה – אחרי ההדחה הכואבת ב'מונדיאל' 2018 ,בעקבות ההפסד 3-4 לצרפת, נבנתה בארגנטינה נבחרת חדשה בעלת סגנון משחק שונה לחלוטין. האווירה האופטימית בנבחרת, מבוססת על כך שמדובר אולי בהזדמנות האחרונה של ליאו מסי להיות אלוף-העולם, אבל ארגנטינה תתבסס גם על שחקנים נפלאים כמו מרטינס, רומרו, אנחל דה-מריה, שכבר זכו ב'קופה אמריקה' האחרון.
  • אנגליה – הנבחרת האנגלית הפסידה ב'פנדלים' ב'יורו' האחרון, אבל מאז שיחקה 9 משחקים ללא הפסד. יחד עם זאת, באנגליה עדיין מודאגים מחוליית ההגנה ומיכולתם הלא משכנעת של הארי מגווייר, ג'ון סטונס, קייל ווקר ובן צ'ילוויל ומקווים כי עד ל'מונדיאל' יצליחו לשפר את כושרם.

במקביל סומכת אנגליה על החוליה החזקה של הנבחרת ובה, הארי קיין, פיל פודן, מייסון מאונט וג'ק גריליש, יחד עם סאנצ'ו וראשפורד, שסיימו עונה טובה ובקיצור : מדובר באופטימיות אנגלית זהירה.

  • ספרד – אחרי שליטה בנבחרות העולמיות בין השנים 2012-2016 , עם דור-הזהב של הכדורגל הספרדי, התדרדרה הנבחרת והודחה משני 'המונדיאלים' האחרונים, עד שמונה לואיס אנריקה למאמן והכניס רוח רעננה וצעירים לשורות הנבחרת ובהם פדרי , גאבי ,פראן טורס , אנסו פאטי, שכבר הגיעו לחצי-גמר ה'יורו' האחרון, בו הפסידו לאיטליה ב'פנדלים', וכן לגמר ליגת-האומות בו הפסידו לצרפת.

בנבחרת ספרד נותרו וותיקים כמו מוראטה, לאפורט ובוסקטס, שיחד עם הצעירים שואפים לזכות בגביע השני בהיסטוריה של ספרד.

  • בלגיה – בשנת 2014 הודחה בלגיה בשלב רבע-הגמר על-ידי ארגנטינה, ואילו ברוסיה הפסידה לצרפת בשלב חצי-הגמר. כעת מבקשים הבלגים להתקדם לפחות שלב אחד והם מקווים כי אדן הזאר, רומלו לוקאקו יחזרו לכושרם, לאחר שהעונה בקושי שיחקו.  השחקנים פלאייני, רמלאן וקומפני, כבר לא בסגל ואחרים כבר חצו את גיל-30, אבל בלגיה תולה תקוות רבות על היכולת של קוין דה-בראינה,  השוער הטוב בעולם טיבו קורטואה  , טילמניס, טרוסר, קסטניה ותיאטה, שאולי יצליחו הפעם להתעלות ולעלות את בלגיה לשלב הגבוה ביותר.
  • פורטוגל – העפילה ל'מונדיאל' רק דרך ה'פלייאוף', אחרי שעברה את טורקיה וצפון-מקדוניה. עד כה טרם הרשימה נבחרת פורטוגל, אבל עומד לרשותה סגל איכותי ובראשו כמובן כריסטיאנו רונלדו הבלתי נלאה, שזהו אולי הצ'אנס האחרון שלו כשחקן פעיל לזכות בתואר. לצדו של רונלדו ישחקו כישרונות מבטיחים כמו ז'ואו קנסלו, ברנרדו סילבה, ברונו פרננדש, ז'ואו פליקס, רפאל ליאאו ועוד, כך שאסור להספיד את הפורטוגלים העיקשים.

ספורט

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

מסורת המצוינות בחוף הכרמל נמשכת

בטקס שכבר מזמן הפך למסורת, והתקיים השבוע (ב') בהיכל התרבות "מוזה", חילקו ראש המועצה אסיף איזק, סגניו רפי אבני ואושר וקנין ומנכ"לית מיר"ב עירית עבו פלדמן, את מלגות המועצה לספורטאיות וספורטאים שהצטיינו בשנה החולפת

קרא עוד >

ספורט

ההיסטוריה שרשמה נבחרת מרוקו בכדורגל, כאשר גברה ב'פנדלים' על ספרד האנמית, גרמה להיסטריה בקרב מאות מיליונים בקרב העולם הערבי והאפריקני

קרא עוד >