יום הזיכרון לשואה ולגבורה

מגוון מיזמים לציון יום השואה והגבורה התקיימו השנה ברחבי המושבה.
לראשונה נכנסה המועצה למיזם תיאטרון עדוּת- "לספר כדי לחיות", לצד זאת נרשם שיא של כ- 70 בתים מארחים במסגרת מיזם "זיכרון בסלון".

נזכור ולא נשכח!

השנה, בהובלתה של יהודית אבני, תושבת המושבה השתתפו מאות תושבים במסגרת מיזם זיכרון בסלון, עם מספר שיא של כ- 70 בתים מאחרים. זיכרון בסלון היא יוזמה פרטית של אנשים שהחליטו לקחת אחריות ולעשות מעשה כדי לשמור את זיכרון השואה בחיים וליצור מסורת ישראלית חדשה, אינטימית ומלאת משמעות, ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.
את המיזם מרכזת ביד רמה יהודית אבני תושבת המושבה ומתנדבת במיזם.

לצד זאת, נכנסה המועצה לראשונה למיזם תיאטרון עדוּת– ״לספר כדי לחיות״ הינו מפגש בין-דורי, חינוכי וטיפולי, המפגיש ניצולי שואה ובני הדור השני עם בני נוער, תלמידי כתות ח' מביה"ס החקלאי. כחלק בתהליך של שנה המלווה בטיפול בהבעה ויצירה אומנותית ודרמה תרפיה, מתגבשת קבוצה אוהדת ותומכת, שבסופו מועלית הצגה המביאה אל הבמה את כל משתתפי הקבוצה ואת סיפוריהם.
הצעירים שתפקידם היה להקשיב הופכים להיות הפה והגוף של אותם הניצולים. ההצגה מועלית בפני תלמידי בית הספר בכל ישוב, מקורבים ומשפחות ובפניי הקהל הרחב.
הפרויקט נתמך על ידי אשל – ג'וינט ישראל, תכנון ופיתוח שירותים חברתיים למען הזקנים בישראל, המשרד לאזרחים ותיקים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים ועל ידי תורמים פרטיים בחסות עמותת תיאטרון עדוּת.

בהקשר למיזם תיאטרון עדוּת ציינה ראש המועצה הגר פרי יגור כי הזיכרון וההנצחה עומדים בבסיס קיומה של החברה הישראלית, חברה מדינה ועם שצמחו מהריסות מכאב וחורבן והצמיחו בתעצומות נפש בית לכולנו ולדורות העתיד. פרויקט 'תיאטרון עדוּת' בו לקחתם חלק מממש ומשמר את היסודות הללו מעניק חיים ושומר על אש החיה בלפיד הזיכרון.

שורדי ושורדות שואה יקרים, את זוועות הצורר הנאצי לא ניתן למחוק, אך ניצחוננו מעבר לתיעוד החשוב כשלעצמו, הוא בחיבור העמוק והערכי שנוצר ביניכם לבין בני הנוער הנהדרים שלנו, תלמידי בית הספר 'אורט' חקלאי. כל פרויקט כזה הוא נדבך נוסף בניצחון הרוח, ניצחון המוסר והאנושיות. קולכם נשמע נוכח חי וקיים מטען יקר הערך באמתחתכם ימשיך הלאה ויצמיח עתיד בטוח וטוב יותר באמצעות מחויבות הדור הצעיר . התהליך והשותפות הינם מקור להשראה, התרגשות וגאווה, היום יותר מתמיד.
תודה מעומק הלב לכם, למדור לאזרחים ותיקים לנוער ביה"ס חקלאי, ולכל מי שלקח חלק" ציינה ראש המועצה בדבריה.

מחלקת הנוער ותנועות הנוער. צילום: דוברות המועצה
מחלקת הנוער ותנועות הנוער. צילום: דוברות המועצה

במהלך הימים של לפני יום השואה חילקו מחלקת הנוער ותנועות הנוער במועצה לניצולי ושורדי השואה עציצים ואיגרת מראש המועצה ובערב יום הזיכרון נערך טקס יום השואה בהובלתם של תלמידי ביה"ס החקלאי במרכז אומניות הבמה ע"ש משה מאיר כנה במתנ"ס פרדס חנה כרכור.

בתוך כך מציינים במועצה כי כל המיזמים משלבים חיבור בין העבר המכונן לבין דור העתיד ומשקפים גשר בין שברי חלומות מהם צמחה המדינה לבין החלומות שימשיכו לעצב את חיינו בעשורים הבאים. גם השנה ובשנים הבאות נמשיך את החיבור עם בני ובנות הנוער שלנו, נזכור ולא נשכח!

 

זכרון בסלון בית הראשונים
זכרון בסלון בית הראשונים. צילום: דוברות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >