המועצה המקומית פרדס – חנה כרכור תחזיר לתושבים כחצי מיליון שקלים חדשים על תביעה שהתנהלה בזמן כהונתו של חיים געש ז"ל

בית-משפט השלום בחדרה פסק כי, המועצה-המקומית פרדס-חנה/כרכור, תחזיר ל-65 תושבים שתבעו אותה, סכום של 424,095 ₪, בנוסף לשכר-טרחה ואגרת בית-המשפט, בסך יותר מ-40 אש"ח בצירוף מס-ערך מוסף

חשוב לציין כי ההליך המשפטי החל לפני שנים בזמן כהונתו של ראש המועצה חיים געש ז"ל ובהמשך להחלטתו בנושא זה. בכך קיבל השופט יעקב גולדברג את תביעתם של תושבי המושבה, אשר יוצגו בבית-המשפט על-ידי עורך-הדין גבי לוריה. התובעים הינם בעלי נכסים מרחובות עמל, קק"ל והמעפילים בפרדס-חנה/כרכור והם הגישו נגד המועצה-המקומית תביעה להשבת תשלומי היטלי-סלילה שנגבו מהם על-ידי הרשות המקומית.
הפרשה החלה למעשה בשנת 2014, כאשר בוצעו עבודות שונות בכבישים הללו והוצאה לתושבים דרישת תשלום היטל-סלילה בגין ביצוע העבודות. התובעים נאלצו לשלם, למרות שמחו על כך בתוקף וטענו כי ההיטל אינו תקף ועל כן עתרו להחזיר להם את הסכומים ששילמו.
המועצה-המקומית טענה מצדה כי, לא נפל פגם בדרישת התשלום ובהיטל הסלילה שהוטל על התושבים התובעים וכי יש לדחות על הסף את תביעתם.
במהלך המשפט התברר כי עיקרו של הדיון, התמקד בוויכוח שהתנהל בין משמעותה של 'עבודת-ריבוד' בכביש, כפי שטענו התובעים, לבין 'עבודות סלילה והרחבה', כטענת המועצה-המקומית.
עורך-הדין גבי לוריה, הוכיח בבית-המשפט כי כבר ב-12 בדצמבר 2013 , אושר במועצה-המקומית תקציב בלתי-רגיל (תב"ר) , לצורך ריבוד הכבישים לקראת שנת 2014 ולא לצורך סלילה והרחבה, מה עוד שהכבישים הללו כלל לא הורחבו.
בדבריו קבע השופט גולדברג בין השאר כי " העבודות שביצעה המועצה-המקומית היו עבודות לריבוד ולתחזוקה ואין עסקינן בעבודות סלילה, כהגדרתן בחוק-העזר העירוני, אלא בעבודות ריבוד ותחזוקה, שממילא אינן מקימות חיוב בהיטל".
לאור הדברים הללו קבע השופט כי " התביעה מתקבלת והמועצה-המקומית הנתבעת, תשלם הסכומים המפורטים, בצירוף ריבית והצמדה, שכר טרחה, אגרת בית-המשפט, שכר טרחה לבא-כוח התובעים ומס ערך-מוסף".
ראש המועצה, הגר פרי יגור ציינה בדף הפייסבוק האישי שלה בנושא זה כי :" אמת יש אחת!.
אי שם ב-2015 פנתה אליי תושבת (הייתי אז יו"ר האופוזיציה במועצה).
היא כתבה לי אז: "מצרפת את ההודעה שקיבלנו בעניין היטל סלילת הכביש ברחוב המעפילים. הדגש הוא על עניין ה"הרחבה" כשבפועל זה לא באמת מה שנעשה כאן (למיטב הבנתי)"
באותה שנה ליוויתי מספר רחובות שבהם המועצה חייבה גובלים בגין "הרחבת כביש". עשיתי זאת עם שני חברים טובים – האחד, משפטן בהשכלתו, חבר וידיד נפש – דן אהרון. השני, חבר מועצה שהיה שותפי אז באופוזיציה (והיום סגני ומחזיק תיק תשתיות בהנהלת המועצה) אפרים מעודה.
אחרי שבדקנו ועברנו רחוב רחוב, בית בית, הוכחנו שהחיוב נעשה שלא כדין והבאנו לביטול חיובים – למשל ברחוב המגינים. נלחמנו. נאבקנו על הצדק – נאבקנו בשביל התושבים. נאבקנו גם בשביל בעלי העסקים כמו בשוק הישן. הצעות לסדר, שוב ושוב (את המשימה של השוק הישן חתמנו בקדנציה הזו כשביטלנו את החיובים בהחלטת מליאה).
נחזור למעפילים… עוד ועוד הודעות הגיעו אליי גם מתושבי הרחובות הסמוכים קק"ל ועמל. התכנסנו. כדי לקצר את הסיפור הזה שנמשך שנים… אגיד שלבסוף התושבים התארגנו ושכרו שירותי עו"ד.
את הזימון לביהמ"ש קיבלתי כשאני כבר בתפקיד. מי שהזמינו אותי אלה התושבים שבזמנו נאבקתי איתם והוזמנתי כעדה מטעמם…
אני לא אשכח את השאלה של השופט כשעמדתי מולו באולם ביהמ"ש. הוא שאל אותי אם אני לא חושבת שאולי אני בניגוד עניינים. כי מצד אחד הוזמנתי להעיד מטעם התושבים ומצד שני אני כיום ראש המועצה והתביעה הזו עלולה להשית עלויות כבדות מאוד על הרשות.
אני גם לא אשכח את תשובתי לשופט: אמת יש אחת!
מצד אחד עמדו התושבים ועו"ד מטעמם – מצד שני עמדו היועמ"ש של המועצה…
ואני המשכתי עם האמת שלי. האמנתי במאבק הזה. האמנתי בכל לבי שנעשה עוול לתושבים. והיום הגיע פסק הדין. כל חיי לחמתי בשביל הצדק. האמנתי כי צריך לתת לביהמ"ש את הזמן להכריע והאמת יצאה לאור.
ניצחנו!
היום הגיע פסק הדין וניצחנו. אני אומרת 'ניצחנו' כי אני תמיד – לפני הכל ואחרי הכל – אתכם התושבים אני מסירה את הכובע בפני כל מי שלקחו על עצמם הוצאות ושנים ארוכות של מאבק משפטי – ומודיעה לכם שאדאג באופן אישי שכספים יוחזרו לכל מי ששילם שלא בצדק.צדק צדק תרדוף.
דין זהה ייעשה גם לגבי רחוב קרן היסוד שבמשך כל השנים הללו הבטחנו להם שנחיל את פסה"ד הזה גם לגביהם.
בגין עבודות תחזוקה וריבוד בלבד אין מקום להטיל את היטלי הסלילה. כך חשבתי כל השנים וכך אישר בית המשפט אמת יש אחת.

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >