זכרון יעקב:הוגשה עתירה נגד המועצה בגין הקצאת קרקעות למגזר החרדי

עתירה הוגשה השבוע נגד המועצה-המקומית זיכרון-יעקב בגין הקצאה לא חוקית כביכול של קרקעות למגזר החרדי במושבה ועל רקע חשד העותרים כי מדובר למעשה בעסקה שתאפשר למרכז לחינוך-תורני בזיכרון-יעקב לזכות כתוצאה מכך בסכומים המוערכים במיליוני ₪.

העתירה הוגשה על-ידי עמותה חדשה בשם 'שומרים על המושבה' והיא מתייחסת לטענת חבריה לשני מרכיבים, שלדעת עורכי-הדין שלה, ראויים לבחינה ופסיקה של בית-המשפט: הקצאה לא חוקית של קרקע ציבורית על-ידי המועצה-המקומית במשך שנים לידי המרכז לחינוך-תורני ושימוש אסור בקרקעות הללו על-ידי המל"ת, במטרה להקים עליהן דירות מגורים שיכניסו כספים רבים וזאת בניגוד לנהלים ולחוק.
בעתירה נטען כאילו פעלה המועצה-המקומית בניגוד לחוק בהקצאת הקרקעות למל"ת ובידיעה כי הדבר מנוגד לכל נהלי הקצאת קרקע ציבורית וכי למרות זאת פועל המל"ת, כביכול בידיעת המועצה-המקומית, למכירת קרקעות לשם הקמת מבני-מגורים על שטחים שכלל לא נועדו לכך, אלא לצורך פעילות חינוכית של המרכז לחינוך-תורני.

 

העותרים טוענים כי חרף בקשותיהם לקבלת מידע ומענה מראש המועצה זיו דשא, לא זכו לכך והם אף טוענים כי במליאת המועצה-המקומית הורד הנושא כולו מסדר-היום, בשיתוף פעולה מתמיהה בין חברי הקואליציה לבין חברי האופוזיציה.
בתוך כך התברר כי כבר לפני זמן מה קיבל חבר המועצה מאיר ליאני הרשאה ממליאת המועצה, לבדוק את כל נושא הקצאת הקרקעות והוא אכן החל לבצע את בדיקתו בשנת 2019 עד שלבסוף גיבש הצעות-לסדר בנושא זה, אולם נדהם לדבריו לגלות כי הצעותיו הורדו מסדר-היום של המליאה, על דעת ראש המועצה וחבריו ובשיתוף פעולה עם האופוזיציה.

 

"הבדיקה שלי לימדה אותי כי הקצאת הקרקעות על-ידי המועצה מתנהלת כבר שנים בניגוד חמור לנהלים ואף קבלתי על כך סימוכין מהיועץ-המשפטי של המועצה" סיפר מאיר ליאני "הצעתי לבדוק לעומק את הנושא הזה, עוד מימיו של ראש המועצה הקודם אלי אבוטבול, ובחודש ינואר 2020 גם התקיימה ישיבה משותפת עם נציגי המל"ת בנושא הזה, אבל במשך שנתיים לא קיבלתי תשובות ולא זכיתי לשיתוף פעולה בתפקיד שהוטל עלי מטעם המליאה".

 

מאיר ליאני הטעים עוד כי כל החומר הנוגע להצעות-לסדר שהציע, מדגיש את העובדה לפיה ראש המועצה-המקומית היה מודע לשינויים בתנאי הקצאת קרקעות ומשום מה לא הודיע על כך למליאה "מה שהופך את התהליך כולו ללא חוקי ומותיר סימני שאלה מדאיגים באשר למה שבאמת עומד מאחורי הקצאת הקרקעות למל"ת ועל-כן יש לקוות כי העתירה שהוגשה כעת, תסיר את המעטה מעל לפרשה הזאת".
מאיר ליאני ביקש עוד להדגיש כי "אין לי דבר נגד המגזר-החרדי, אני פועל אך ורק מתוך מניע של קיום החוק והמנהל התקין במועצה-המקומית וכך אעשה זאת גם בעתיד".

 

מועצה מקומית זכרון יעקב מובילה את המאבק לעצירת תוכנית דורות

השבוע הוגשה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהלים בחיפה כנגד המועצה המקומית זכרון יעקב, בעלי תפקידים במועצה ומשרד הפנים בקשר ל"מתחם דורות".
ברצונה של המועצה להעמיד את הדברים על דיוקם.
המועצה המקומית וראש המועצה מובילים את המאבק והתהליכים לעצירת תוכנית דורות. בעקבות הפעולות המפורטות מטה ומגוון פעולות נוספות שלא ניתן לפרט בשלב זה, התוכנית התעכבה ובהמשך תיעצר התוכנית.
חשוב לציין כי הקרקע במתחם דורות היא קרקע בבעלות פרטית של המל"ת וביעוד מוסדות חינוך ושימושים ציבורים. בחלק מהמתחם נבנו מבנים "מגורי סגל" ונמכרו בשוק החופשי בניגוד לייעודם. גם בנושא זה מטפלת המועצה.

המועצה פעלה ופועלת בכל המישורים האפשריים ולהלן פרוט של חלק מפעולות המועצה:
  • הוגשה עתירה כנגד יו"ר הוועדה המרחבית לשעבר מר אלי אבוטבול ונגד תמיכת הוועדה המרחבית לקידום התוכנית.
  • ניתן פסק דין בהסכמה כי לתוכנית שהומלצה בוועדה המרחבית אין נפקות ויו"ר הוועדה דאז מנוע מלעסוק בתוכנית.
  • ראש המועצה הוביל בדיון החוזר בוועדה המרחבית, את התנגדות חברי הוועדה המרחבית כנגד תמיכה בתוכנית, פעולה שזכתה לרוב.
  • המועצה הגישה פניה לרשם העמותות בכל הקשור להתנהלותה הקלוקלת במתחם דורות.
  • המועצה פועלת מול הוועדה המחוזית לעצור את קידום התוכנית.
  • המועצה פועלת מול הוועדה המרחבית שלה הסמכות הבלעדית לבצע אכיפה בתחום עבירות התכנון והבניה, הוגשו גם עתירות נוספות לבתי המשפט.
  • המועצה נעזרת במיטב המומחים לעצור את התוכנית כולל עו"ד, יועצי תחבורה, מומחים לפרוגרמות, אדריכלים וכו'. את המועצה מייצג משרד עו"ד מהמובילים במדינה.
  • בנושא הקצאות קרקע, המועצה פועלת על פי דין. עם קבלת העתירה במשרדי המועצה, היא תתייחס ותגיב בהתבסס על עובדות מוצקות שבידה.
מתחם דורות. צילום: באדיבות המועצה
מתחם דורות. צילום: באדיבות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >