יום המעשים הטובים צויין עם מגוון פרויקטים ברחבי פ"ח-כרכור

בפרדס חנה כרכור עשיית הטוב מתקיימת לכל אורך השנה, מאות מתנדבים משולבים בעשרות פרויקטים ברחבי המושבה ובניהם: ביקורי בית לאזרחים וותיקים, סיוע דידקטי לילדים בבתי הספר, מרכז מידע על זכויות לטובת התושבים, חנויות יד 2, מקלט להשכרת ציוד, סיירות שיפוץ בתים למעוטי יכולת ועוד.

מועצת פרדס חנה כרכור מאמינה כי פעילות התנדבותית מקנה ערכים חשובים לכולנו שמימושם תורם לא רק לחברה אלא גם לאיכות החיים של הפרט, הן המתנדב והן המוטב. לכן, מפעילה המועצה את היחידה להתנדבות באגף לשירותי רווחה וקהילה שבשיתוף עם האגפים השונים בתוך המועצה, עם עמותות וארגוני התנדבות שונים יוזמים פרויקטים רבים למען תושבי המושבה.

ביום שלישי ה- 29.3 צויין "יום המעשים הטובים" במגוון פרויקטים שונים ברחבי המושבה, ביניהם:
• "הפרדס", מרכז הצעירים של המועצה, חבר ל"סיירת התיקונים" של האגף לשירותי רווחה וקהילה ופרויקט "מהות" הפועל במהלך כל ימות השנה. במסגרת יום המעשים הטובים המתנדבים יבצעו תיקונים וצביעה בשלוש דירות של משפחות נזקקות שידם אינה משגת. המתנדבים יסייעו למשפחות להתחדש בבית נעים לקראת חג הפסח.
• עובדי בית החולים "שוהם" עתידים שיפצו את חנות יד 2 והמועדון לנערים בשכונת נווה מרחב.
• ילדי גן שקמה, גן אורן וגן אדמונית חילקו באזור הגנים מאפים מעשה ידיהם של ילדי הגן ועציצים וכך העניקו חזרה לקהילה ושימחו את עוברי האורח.
• תלמידי בית הספר ישורון יצאו לחלק לבתי העסק במושבה ברכות לעסק ואיחולי פרנסה טובה אחרי כשנתיים שבהם מגפת הקורונה פגעה בעסקים. התלמידים הביעו הערכתם בפני בעלי העסקים שעמדו איתן אל מול המשבר הכלכלי שפגע במדינה בעקבות הקורונה, חיזקו אותם ואיחלו להם פרנסה טובה בהמשך דרכם.
• תלמידי בית הספר רבין חילקו לתיבות הדואר של תושבי המועצה המתגוררים בסמיכות לבית הספר ובאזור מרכז המושבה ברכות.
• תלמידי בית הספר "בית אקשטיין דרך למרחב" חילקו לתושבים העוברים והשבים חלות.

"יום המעשים הטובים" השנה לא מסתכם ביום אחד ויתקיימו פעילויות לאורך כל השבוע ברחבי המועצה:
• ביום רביעי מרכז ההכוונה לתעסוקה החדש לבני ה-40 פלוס, "המקפצה", קיים הרצאת השראה חינמית לקהילה על אומץ והגשמה עצמית במרכז קהילתי נווה פרדסים.
• ביום שישי ה-1.4 בסיום שבוע מיוחד זה יתקיים יריד של עשיית טוב ב"בוסתן של סבא יוסי", הקהל מוזמן להגיע בין השעות 8:00-14:00. במסגרת יום זה המדור לעבודה קהילתית בפרדס חנה-כרכור מתארח בבוסתן של סבא יוסי לכבוד יום המעשים הטובים.

ההפנינג יכלול הופעת ג׳אגלינג וקרקס לכל המשפחה מהשעה 12:30, דוכן לתרומת שיער של עמותת זכרון מנחם, דוכן של סיפור חוזר בו ניתן יהיה לרכוש ספרים יד 2, לשמור על הסביבה ולהעשיר את הידע, דוכן של בית חב"ד עם פעילות מיוחדת לילדים, עמדת איסוף מוצרי מזון יבשים עבור משפחות נזקקות לחג הפסח, תהא עמדה של עמותת 'מחוברים לחיים' הפועלת למען שילוב ילדים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים במגוון פעילויות משותפות. יגיעו הוריה של סתיו הררי ז"ל שנספתה באסון המעלית, הם ימכרו ספר ילדים מרגש בהשראת חייה וכל ההכנסות יתרמו לעמותת מחוברים לחיים. ילדי בית ספר 'הרים' מגבעת עדה יגיעו עם פרחי קרמיקה מעשי ידיהם ויהיו עוד מגוון הפתעות.

לימור אקהויז, רכזת היחידה להתנדבות ויועצת לקידום שוויון מגדרי: "ההתנדבות היא ביטוי מובהק לחוסן קהילתי. היחידה להתנדבות באגף לשירותי רווחה וקהילה מפעילה בשיתוף האגפים השונים בתוך המועצה פרויקטים רבים למען תושבי המושבה ורבים מהם מופעלים גם בשיתוף פעולה הדוק עם עמותות וארגוני התנדבות מקומיים וארציים. הפעילות ההתנדבותית טומנת בחובה קשת רחבה של ערכים החשובים לכולנו וביניהם סולידריות חברתית, הדדיות, אמון באחר, שייכות קהילתית והעצמה אישית. מימוש ערכים אלו תורמים לא רק לחברה אלא גם לאיכות החיים של הפרט, הן המתנדב והן המוטב. אני מזמינה את הקהילה לקחת חלק בעשיית הטוב, לאורך כל השנה ולחבור לאחד מן הפרויקטים הנהדרים והחשובים שקיימים במושבה."

תמי ברששת, מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה ויו"ר ארגון מנהלים: "ההתנדבות משמשת כמקפצה לפיתוח אנושי, חברתי וככלי חשוב בעתות משבר ואסון. כמו כן, היא תורמת לקידום הפלורליזם וקבלת השונה והאחר, מובילה לחוסן חברתי, לרגישות חברתית וכן מסייעת בהבטחת זכויות אזרחיות וזכויות חברתיות. המתנדבים בפרדס חנה-כרכור הם רבים ומשמעותיים מאוד בחיי הקהילה. כל יום שומעים על תושבים שמסייעים זה לזה, על התארגנויות לקידום נושאים חשובים, על עזרה הדדית של אנשים שמתבצעת מבתיהם. הרוח המיוחדת הזו חוצה מגזרים ומעמדות ומאפיינת את פרדס חנה כרכור בצורה יוצאת דופן."

 

יום-המעשים-הטובים. צילום דוברות המועצה
יום-המעשים-הטובים. צילום דוברות המועצה

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >