היסטוריה: מליאת המועצה אישרה את מתווה שר השיכון לשיקום שכונת קנדי הוותיקה בעתלית

בשורה לוותיקי עתלית: בישיבת מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל שהתקיימה השבוע (ב') אושר המתווה המבטיח את שיקום ושדרוג גבעת קנדי, שבלב היישוב הוותיק בעתלית. "חיכינו לזה 15 שנה", אמרו התושבים, "אנחנו שמחים שהיישוב גדל ומתפתח. גם לשכונות הוותיקות מגיע להתקדם"

במשך שנים ארוכות ממתינים תושבי שכונת גבעת קנדי, השכונה הוותיקה בלב היישוב עתלית שהוקמה בשנות ה 50', לקידום של תכנית להתחדשות עירונית במתחם גבעת קנדי.

מאז שנת 2009, אז אושרה התב"ע הנוכחית למתחם, לא נמצאו יזמים אשר זיהו היתכנות וכדאיות כלכלית בביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית (פינוי-בינוי ועיבוי-בינוי) בשכונה – והיא נותרה מאחור בעוד תנופת הבנייה בשאר השכונות בעתלית נמשכת.

"מהיום בו נכנסתי לתפקידי במועצה, הבנתי שאחד היעדים המרכזיים שלנו בעתלית חייב להיות שיקום ושדרוג של שכונת קנדי בלב היישוב", אומר ראש המועצה אסיף איזק, "זה חייב לבוא יד ביד עם הפיתוח והבינוי בשאר היישוב. רק בהמשך הבנתי כמה מורכב המצב בשטח, ומדוע עד כה – מאז 2009! – לא אושר אף מתווה לשדרוג השכונה. הבנתי שיש לנו כאן פרויקט עם חשיבות גדולה מאוד, ואתגר תכנוני-כלכלי לא פשוט. חשוב היה לנו לכלול במתווה גם דיור בר השגה לבנות ובני המקום – אנו ערים למצב הדיור של צעירים בכל רחבי המדינה, ומצאנו לנכון להבטיח יחידות דיור גם לצעירים שנולדו וגדלו כאן בעתלית".

בשלב ראשון פנה ראש המועצה לרתום לנושא את כל השותפים הנדרשים – שר השיכון והבינוי זאב אלקין יחד עם צוות המטה להתחדשות עירונית, רשות מקרקעי ישראל, אגף התכנון וההנדסה של המועצה האזורית, הוועד המקומי של היישוב וכמובן תושבי השכונה. במשך כמעט שנתיים פעלו כלל השותפים יחד במטרה לייצר מתווה שיוסכם על כל הצדדים, ויאפשר היתכנות תכנונית-כלכלית לשדרוג ופיתוח השכונה. השבוע, כאמור, אושר 'מתווה השר' במליאת המועצה – צעד משמעותי נוסף לקראת ביצוע התכנית בפועל.

" 'מתווה השר' לשכונת קנדי הוא חדשני ואפילו חלוצי", אמר מנהל המרחב ברשות מקרקעי ישראל, אילן דגני, "אני לא מכיר מודל דומה בארץ. אמרתי לראשת המועצה ביישוב שבו אני גר, שכדאי לאמץ את המתווה הזה גם אצלנו. הוא מספק פתרון יצירתי לבעייה שקיימת בעוד יישובים. ראש המועצה הציף גם את העובדה שהוספת יחידות הדיור במתחם קנדי מייצרת חוסר במבני ציבור מתאימים, כך שיכולנו לתת מענה גם לזה."

במהלך הישיבה הוסבר כי לאחר אישור המתווה על-ידי המליאה, המשך תהליך התכנון יתבצע באישור הותמ"ל (וועדה הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור), שהיא מעין מסלול-מהיר, שיאפשר להביא את הבינוי בשכונה לביצוע במהירות האפשרית.

יו"ר וועד היישוב עתלית, ישראל שורק, אמר בישיבה "אני מברך על המתווה. סוף כל סוף רואים את קצה האור במנהרה, מאז שנת 2007 אז התחלנו לעסוק בנושא. הנושא עלה בוועד, הוועד בעד קידום המתווה.
שאפו לך, אסיף, ולצוות שעבד איתך ביחד – בזכותכם הגענו לאן שהגענו היום".

סגן ראש המועצה אושר וקנין, תושב עתלית, אמר: "אני מכיר היטב את השכונה הזו, גדלתי בה. אין לי ספק שההחלטה הנכונה והראויה היא לאשר את המתווה ולהתקדם לשדרוג ופיתוח השכונה, ואני מודה לחברות וחברי המליאה על הצבעתם היום – אנו חייבים זאת לתושביה הוותיקים של עתלית.

"ישנם כמובן אתגרים שהמתווה מציף", הסביר בישיבה ראש המועצה. "ישנם מבנים במתחם אשר מתוכננים להשתדרג במתכונת של עיבוי-בינוי, ולא של פינוי-בינוי – עם כל המורכבות שבכך. בנוסף, על מנת לייצר כדאיות כלכלית ליזמים, נוצר צורך בתוספת של יחידות דיור ואיתן תושבים חדשים ליישוב. עלינו לעשות כל שניתן על מנת שהתשתיות ישודרגו גם הן, כך שיוכלו להכיל את התושבים הללו – מבחינת תשתיות מים, ביוב, תקשורת, תחבורה, מבני ציבור וכדומה. אנחנו מודעים לאתגרים הללו ונערכים לטפל בהם במהלך התכנון, שעוד עומד לפנינו."

שר השיכון והבינוי זאב אלקין, ציין כי "לאחר שנים רבות, נמצא מענה לתושבי השכונה. זוהי חובתינו המוסרית והערכית. המתווה יעניק איכות חיים לתושבי שכונת קנדי, אשר חיים בתנאי מחיה קשים. מגיע להם התחדשות עירונית, ועתה, בפיתחה של השנה החדשה, ישנה הזדמנות מצוינת להתקדם אל עבר המטרה."

צילום באדיבות הדוברות

שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב vk
שיתוף ב reddit
שיתוף ב tumblr
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם ...

זכרון יעקב: אלון ירון ואיתמר חייט – זוכי תחרות 'הנואם הצעיר' מטעם 'רוטרי'

מועדון 'רוטרי' זכרון-יעקב, המשיך במסורת ארוכת השנים וקיים את תחרות 'הנואם הצעיר', בסיומו זכו שני תלמידים, אשר ישתתפו בתחרות מטעם 'רוטרי' במסגרת האשכולות, ובהן חדרה, קיסריה, יקנעם, פרדס-חנה ונתניה.

קרא עוד >